F1: Πήρε αυτό που άξιζε ο Alonso στην F1;
- -
- -
Το πρωτάθλημα του 2018 έχει ακόμα λίγο δρόμο, αλλά ξέρουμε ότι κάποιοι οδηγοί δεν θα είναι στην εκκίνηση της Αυστραλίας το 2019. Σίγουρα το μεγαλύτερο όνομα που θα απουσιάζει είναι αυτό του Fernando Alonso. Ο Ισπανός οδηγός δεν έχει κάνει ακόμα γνωστά τα πλάνα του, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα είναι στην F1. Και το ερώτημα που έρχεται στο μυαλό μας είναι … πήρε ότι του άξιζε ο Alonso από την F1;
Στο παλμαρέ του θα βρούμε 308 εκκινήσεις, 2 παγκόσμια πρωταθλήματα, 32 νίκες, 97 φορές στο βάθρο, 22 Pole position και 23 ταχύτερους γύρους. Ο Fernando Alonso βρίσκεται στην F1 από το 2001 όταν έτρεξε τον πρώτο του αγώνα με την ομάδα της Minardi. Δεν θα ασχοληθούμε μέχρι και το 2006 όταν πήρε τα δυο παγκόσμια πρωταθλήματα με την ομάδα της Renault, κάτι το οποίο ήταν μια ανοδική πορεία. Από εκεί και πέρα άρχισαν οι … επιλογές που εκ του αποτελέσματος δεν του έφεραν τα πρωταθλήματα που ήθελε.
Η πρώτη στάση ήταν με την ομάδα της McLaren Mercedes, έχοντας τον rookie Lewis Hamilton δίπλα του. Ήταν μια ομολογουμένως εκρηκτική χρονιά. Είχαμε το Spygate, είχαμε το συμβάν στο Μονακό με τον Alonso και τον Hamilton να έχουν το πρώτο τους «ντέρμπι» και συνεχίσαμε φυσικά με την Ουγγαρία που ο Alonso καθυστέρησε να φύγει από τα pit καταστρέφοντας τον γρήγορο γύρο του Hamilton στα προκριματικά και ενώ ήταν η σειρά του Alonso να έχει τον τελευταίο γρήγορο γύρο. Από κει και πέρα είχαμε τον Alonso να καταθέτει στοιχεία στην FIA για τις κινήσεις της McLaren. Από κει και πέρα η σχέση Alonso-Hamilton-McLaren είχε καταρρεύσει. Η McLaren τότε περισσότερο έχασε εκείνο το πρωτάθλημα, παρά το κέρδισε η Ferrari με τον Kimi Raikkonen. Ο Alonso είναι ένας εκρηκτικός χαρακτήρας. Είχε πέσει πάνω στον Ron Dennis, ο οποίος τον είχε δεσμεύσει όταν ο Alonso κέρδισε το πρώτο του πρωτάθλημα το 2005. Είχε πέσει και στον Rookie Lewis Hamilton ο οποίος έβαλε τον Alonso στην γωνία του ρινκ και τον χτύπαγε ανελέητα. Στην τελική τότε βαθμολογία ο Raikkonen είχε 110 βαθμούς και από 109 ο Alonso με τον Hamilton, αλλα ο Hamilton είχε καλύτερα πλασαρίσματα και ήταν 2ος στην κατάταξη. Ο Hamilton δε ήταν από τον 3ο αγώνα και μετά πάνω από τον Alonso στην βαθμολογία. Την επόμενη χρονιά ο Hamilton πήρε το πρωτάθλημα σε ένα δραματικό φινάλε από τον Felipe Massa. Ήταν δυο χρονιές με την McLaren να έχει ένα πολύ καλό μονοθέσιο, κυρίως το 2007, που θα μπορούσε με διαφορετική διαχείριση να πάρει τον τίτλο.
Μη έχοντας άλλη επιλογή ο Alonso επέστρεψε στην Renault το 2008 και το 2009 ελπίζοντας σε ένα repeat του 2005 και 2006, αλλά αυτά δεν γίνονται. Ήταν μόλις 5ος το 2008 και 9ος το 2009 έχοντας και ένα Singaporegate το 2008 να τον κυνηγά όταν ο Piquet έριξε εσκεμμένα την Renault στον τοίχο με μεγάλο κερδισμένο τον Alonso ο οποίος είχε κάνει πιτ στοπ πριν μπει το αυτοκίνητο ασφαλείας, κερδίζοντας τον αγώνα. Οι έρευνες δεν απέδειξαν ότι ο Alonso ήξερε για το πλάνο. Τότε δεν θα μπορούσε να κερδίσει τίποτα.
Μετά ήρθε η εποχή της Ferrari. Παρόλο που κάποιοι πιστεύουν ότι έκανε λάθος επιλογή, η Ferrari είχε δυο πρωταθλήματα που τα έχασε στον τελευταίο αγώνα, με τον Alonso. Στον τελευταίο αγώνα πήγε με διαφορά 8 βαθμών από τον Vettel αλλά η λάθος στρατηγική της Ferrari τον έφερε κολλημένο πίσω από τον Petrov της Lotus και να τερματίζει 8ος με τον Vettel να κερδίζει τον αγώνα και να παίρνει το πρωτάθλημα. Ήταν ένα πρωτάθλημα που έχασε ο Alonso μέσα από τα χέρια του.
Και το 2012 στην Βραζιλία ο Alonso έχασε το πρωτάθλημα από τον Vettel για 3 βαθμούς. Μάλιστα ο Vettel είχε ένα πολύ άσχημο ξεκίνημα στον αγώνα, χτυπώντας με τον Bruno Senna, κάνοντας τετ-α-κε. Παρόλο που είχε «τραυματισμένο» μονοθέσιο κατάφερε να πάρει την 6η θέση, με τον Alonso να χάνει από τον Button τον αγώνα. Και εδώ ήταν ένα πρωτάθλημα το οποίο θα μπορούσε να πέσει στα χέρια του. Το 2013 και το 2014 δεν είχε κάποιες σημαντικές ελπίδες για πρωτάθλημα και η έλλειψη εμπιστοσύνης προς την Ferrari τον έφερε να ψάχνει για άλλες λύσεις. Από το 2015 που πήγε στην McLaren Honda δεν χρειάζεται να το συζητήσουμε. Το project ήταν αποτυχημένο.
Θα μπορούσε να ήταν διαφορετική η καριέρα του Alonso; Η απάντηση είναι όχι, ίσως ένα πρωτάθλημα να είχε ακόμα. Η Mercedes δεν είχε ποτέ τον Alonso στα υπόψη, μετά από το ότι έγινε το 2007 (McLaren Mercedes). Η επόμενη επιλογή ήταν η Red Bull Racing, αλλά το στρατηγικό πλάνο της ομάδας βασίζεται στο σκεπτικό ότι φέρνει οδηγούς από την δική της ομπρέλα (Vettel, Verstappen, Webber, Ricciardo, Gasly, Kvyat).
Δεν χωράει αμφιβολία ότι ο Alonso μαζί με τους Hamilton και Vettel είναι στην τριπλέτα των καλύτερων οδηγών αυτή τη στιγμή. Όμως για να πάρεις πρωτάθλημα πρέπει να είσαι την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος. Το 2007 ήταν χρονιά ορόσημο, και η κίνηση να πάει στην Ferrari ήταν πολύ σωστή και θα μπορούσε να φέρει 1 πρωτάθλημα.
Και η επιλογή McLaren, από την στιγμή που Mercedes και Red Bull Racing δεν ήταν επιλογές, φαινόταν η καλύτερη κίνηση. Συνεπώς μόνο 1 πρωτάθλημα «του χρωστάει η F1».