Σε τι χρησιμεύουν όλα αυτά τα κουμπάκια;

Λίγα 24ωρα πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα για πρώτη φορά φέτος στην F1, η Mercedes-AMG λύνει ορισμένες από τις απορίες μας

  • -
  • -

Η προσπάθεια της Mercedes-AMG Petronas Motorsport να υπερασπιστεί τους τίτλους της στη Formula 1 θα αρχίσει το προσεχές τριήμερο (15-17 Μαρτίου), στο Grand Prix της Αυστραλίας.

Τα σύγχρονα τιμόνια της Formula 1 αποτελούν ένα μίνι-υπολογιστή, με δεκάδες κουμπιά και περιστροφικούς διακόπτες που ρυθμίζουν μία σειρά από λειτουργίες του μονοθεσίου. Τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα είναι κυρίως ανθρακόνημα, τιτάνιο, fiber glass, σιλικόνη και χαλκός.

Συνολικά υπάρχουν 25 κουμπιά και διακόπτες, 5 εκ των οποίων ρυθμίζουν τα φρένα (κατανομή μπρος-πίσω, ένταση κλπ). Τρεις διακόπτες ελέγχουν το διαφορικό (την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους πίσω τροχούς), ενώ οι υπόλοιποι ελέγχουν το DRS (θα είναι πιο σημαντικό φέτος λόγω της μεγαλύτερης πίσω πτέρυγας), τις ρυθμίσεις της μονάδος ισχύος, τον ασύρματο επικοινωνίας με τα pit, τον περιοριστή ταχύτητας στο pit lane κλπ.

Ο κίτρινος περιστροφικός διακόπτης Strat (στο κάτω μέρος του τιμονιού) ελέγχει τόσο την απόδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και της MGU-K (καθώς και την ανάκτηση ενέργειας από τις MGU-K και MGU-H).

Οι πιο πολυχρησιμοποιημένοι διακόπτες είναι αναμφίβολα τα paddles για τις αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο: σε έναν γύρο στη Μελβούρνη ο οδηγός αλλάζει σχέση περίπου 50 φορές. Τα 15 φωτάκια LED πάνω από την κεντρική οθόνη στο τιμόνι δείχνουν την ιδανική στιγμή για αλλαγή σχέσης.

Μόνο η κεντρική οθόνη και το κύκλωμα είναι κοινά για όλες τις ομάδες, τα υπόλοιπα μέρη του τιμονιού κατασκευάζονται αποκλειστικά για κάθε μία. Για την κατασκευή του τιμονιού απαιτούνται περίπου 80 ώρες και κάθε οδηγός χρησιμοποιεί κατά τη διάρκεια της σεζόν 3-4 τιμόνια. Για το σχεδιασμό του τιμονιού και την αφή οι ομάδες ζητούν τη γνώμη των οδηγών τους.

Πόσο δύσκολος είναι ο χειρισμός όλων αυτών των διακοπτών;

Πολύ δύσκολος, αν αναλογιστούμε τις ταχύτητες που αναπτύσσουν τα μονοθέσια, τους έντονους κραδασμούς, τα γάντια που φορούν οι οδηγοί και το μικρό μέγεθος των διακοπτών. Για να μην πατηθούν κατά λάθος οι διακόπτες, απαιτείται σχετικά μεγάλη πίεση, ενώ η ανάδρασή τους ενημερώνει τον οδηγό ότι ο διακόπτης πατήθηκε. Παράλληλα, μέσω της τηλεμετρίας οι μηχανικοί ενημερώνουν άμεσα τον οδηγό αν πάτησε λάθος κουμπί.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...