Θα γίνουν αγώνες της Formula 1 το 2020;
Η αναβολή των πρώτων τεσσάρων Grand Prix της σεζόν είναι μάλλον μόνο η αρχή
- -
- -
Το ταξίδι στη Μελβούρνη για την έναρξη της σεζόν στη Formula 1 δεν έπρεπε καν να γίνει. Με χιλιάδες άτομα να ταξιδεύουν από όλο τον κόσμο στην πόλη της Αυστραλίας, ήταν σίγουρο ότι θα υπήρχαν κρούσματα του κορονοϊού. Τελικά με τις ομάδες να πιέζουν και ορισμένους πιλότους να αποχωρούν από τη χώρα με δική τους απόφαση, FIA και F1 αποφάσισαν να αναβάλλουν το πρώτο Grand Prix του 2020.
Ακολούθησε λίγες ώρες αργότερα η αναβολή των αγώνων σε Μπαχρέιν (20 Μαρτίου) και Βιετνάμ (5 Απριλίου). Με δεδομένη την αναβολή και του GP της Κίνας (19 Απριλίου), η έναρξη της σεζόν μετατίθεται το νωρίτερο για τις 3 Μαΐου στην Ολλανδία και συγκεκριμένα στο Zandvoort. Ακολουθούν η Ισπανία στις 10 Μαΐου και το Μονακό στις 24 του μήνα.
Η κατάσταση στην Ευρώπη, με τα μέτρα να γίνονται μέρα με την μέρα πιο αυστηρά (κλειστά σύνορα, αεροδρόμια και όλα τα καταστήματα), δείχνει ξεκάθαρα ότι οποιοδήποτε πλάνο για αθλητικούς αγώνες μέσα στους επόμενους μήνες είναι μακριά από την πραγματικότητα. Άρα πάμε για τις 7 Ιουνίου και το Αζερμπαϊτζάν;
Μα δεν μπορούν να γίνουν οι αγώνες χωρίς θεατές στις κερκίδες;
Η Formula 1 έχει μία μεγάλη διαφορά σε σχέση με τα άλλα σπορ: συμμετέχουν 10 ομάδες, οι οποίες έχουν περίπου 80 άτομα μαζί τους σε κάθε αγώνα. Σύνολο δηλαδή άνω των 800 ατόμων. Αν προσθέσουμε το απαραίτητο προσωπικό (από FIA, F1, τοπική οργανωτική επιτροπή), τότε το απαραίτητο κοινό που θα συγκεντρωθεί σε μία πίστα πλησιάζει τα 1.500 άτομα.
Ακόμη και αν θεωρήσουμε ότι δεν θα επιτραπεί η είσοδος σε VIP, δημοσιογράφους κλπ, ο αριθμός είναι επικίνδυνα υψηλός για την μετάδοση του κορονοϊού.
Αν λάβουμε το πιο αισιόδοξο σενάριο για την Ευρώπη, η μείωση σε κρούσματα δεν πρόκειται να επέλθει πριν περάσουν 1-2 μήνες. Μετά από αυτό το διάστημα, για να σβήσουν οι περιορισμοί σε μετακινήσεις, καραντίνες κλπ θα χρειαστούν αρκετές ακόμη εβδομάδες.
Φαντάζει πιθανό να μετατεθούν κάποια από τα αναβληθέντα GP στο κενό του Αυγούστου και το αγωνιστικό τριήμερο να γίνει διήμερο (ελεύθερες δοκιμές την μία μέρα, κατατακτήριες και αγώνας την επομένη), ώστε οι ομάδες να προλαβαίνουν να ταξιδεύουν από χώρα σε χώρα. Ακόμη και έτσι, είναι απίθανο να διεξαχθούν όλοι οι αγώνες του φετινού προγράμματος.
Επίσης, τα κλειστά εργοστάσια και η καραντίνα στην οποία έχουν μπει ή θα μπουν στελέχη των ομάδων, οδηγούν στην μη εξέλιξη των μονοθεσίων κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, οι αλλαγές που επρόκειτο να δούμε στην F1 το 2021 (νέα μονοθέσια, κανονισμοί κ.α.) μάλλον θα μετατεθούν για το 2022.