Το μειωμένο μπάτζετ στην F1 θα αποτρέψει την αποχώρηση ομάδων;
Η FIA ενέκρινε τη σταδιακή μείωση στον ανώτατο προϋπολογισμό των ομάδων
- -
- -
Με τη φετινή σεζόν να μην έχει αρχίσει και τους αγώνες να αναβάλλονται ή να ματαιώνονται (στη δεύτερη λίστα προστέθηκε και το ολλανδικό Grand Prix), τα πράγματα εξελίσσονται πολύ άσχημα για τη Formula 1 και τις 10 ομάδες. Ήδη στην McLaren απολύθηκαν περίπου 70 άτομα από το προσωπικό της ομάδας, ενώ πολλές ακόμη αντιμετωπίζουν άμεσο πρόβλημα επιβίωσης.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η FIA έδωσε την έγκρισή της στο νέο όριο στα μπάτζετ των ομάδων, το οποίο θα είναι κατά 30 εκατ. δολάρια χαμηλότερο για το 2021, σε σχέση με την αρχική απόφαση: από τα 175 εκατ. στα 145 εκατ. δολάρια. Για το 2022 θα μειωθεί στα 140 εκατ. δολάρια και για το 2023 και μετά στα 135 εκατ. δολάρια.
Στόχος είναι να καταστεί πιο βιώσιμη η ενασχόληση με τη Formula
1 για τις μικρομεσαίες ομάδες και παράλληλα να μειωθεί η απόσταση
που τις χωρίζει από τις κορυφαίες σε οικονομικά μεγέθη.
10 ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ
ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ GP ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
F1
Προς την ίδια κατεύθυνση, όσο πιο χαμηλά μία ομάδα τερματίζει στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, τόσο περισσότερο χρόνο θα έχει το δικαίωμα να «περνά» στην αεροδυναμική σήραγγα, για την εξέλιξη του επόμενου μονοθεσίου της.
Εγκρίθηκε επίσης η μείωση στην κάθετη δύναμη των μονοθεσίων του 2021, το οποίο θα επιτευχθεί κυρίως μέσω αλλαγών στο πάτωμα, ώστε να μην χρειαστεί νέα γόμα ελαστικών για το 2021, πριν περάσουμε στους τροχούς των 18 ιντσών το 2022.
Ανάμεσα στη φετινή και την επόμενη σεζόν «παγώνει» η εξέλιξη του πλαισίου και του κιβωτίου (με μικρές εξαιρέσεις), ενώ για το 2021 το ελάχιστο βάρος του μονοθεσίου αυξάνεται στα 749 kg και περιορίζονται οι αναβαθμίσεις στην μονάδα ισχύος.