Ανάλυσέ το : Το Ευρωπαϊκό GP (Μέρος 2ο)

  • -
  • -

Όπως αναφέραμε και στο πρώτο κομμάτι της ανάλυσης το καθαρά αγωνιστικό μέρος ήρθε σε δεύτερη μοίρα. Ο Sebastian Vettel πήρε μια νίκη που δεν περίμενε. Οι άνθρωποι της Red Bull Racing είχαν πει ότι δεν περίμεναν κάτι καλό γιατί η πίστα δρόμου της Βαλένθια δεν τους ταίριαζε. Χαμένη από το Σαββατοκύριακο ήταν σίγουρα η ομάδα της Ferrari η οποία με τις τροποποιήσεις στο μονοθέσιο έδειξε ότι έγινε ανταγωνιστική και σίγουρα θα την δούμε ικανή για να χτυπήσει νίκες από δω και πέρα. Κερδισμένοι ήταν στην McLaren έχοντας πάλι τους Hamilton και Button στο βάθρο και φαίνεται ότι η κούρσα για το πρωτάθλημα κατασκευαστών θα είναι ανάμεσα σε αυτούς και την Red Bull Racing, ενώ απογοήτευσε η Mercedes.

 

Το τριήμερο όμως αυτό είχε και έντονο παρασκήνιο. Μπορεί το βασικό ενδιαφέρον να είναι η F1, αλλά το Μουντιάλ στην Νότιο Αφρική δεν αφήνει κανένα ασυγκίνητο. Ειδικά το ντέρμπι ανάμεσα σε Γερμανία και Μ. Βρετανία είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον από την στιγμή που πάρα πολύς κόσμος που δουλεύει σε ομάδες είναι από τις χώρες αυτές. Κάποιοι ήταν πιο χαλαροί, ενώ κάποιοι άλλοι δέχθηκαν πειράγματα από δημοσιογράφους. Από το BBC διέκοψαν την συνάντηση των μηχανικών της Red Bull Racing για να δώσουν μια σημαία της Αγγλίας στον Sebastian Vettel.

 

O Kubica όμως είχε το μυαλό του αλλού. Η είδηση που κυκλοφόρησε αστραπή στα paddock την Παρασκευή και σας την μεταφέραμε από το GoCar είναι ότι ο Πολωνός φέρεται να έχει δεχθεί πρόταση από την ομάδα της Mercedes. Το GoCar όπως πάντα προσπαθεί να διασταυρώσει και να διερευνήσει, όσο δύσκολο και να είναι, τις ειδήσεις που γράφονται. Έτσι λοιπόν ψάξαμε, βρήκαμε και συνομιλήσαμε με τον δημοσιογράφο που έβγαλε την είδηση. Μας μετέφερε ότι η διερευνητική επαφή έγινε την Πέμπτη στην Βαλένθια και αυτή την έκανε ο Norbert Haug και όχι κάποιος άλλος από την Mercedes. Ο Haug, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο, ρώτησε τον Kubica για την κατάσταση του συμβολαίου του και εάν έχει όρους που να τον δένουν με την Ferrari. Ο Πολωνός του απάντησε ότι θέλει να ανανεώσει με την Renault, αλλά μπορεί να περιμένει την Mercedes 2 βδομάδες για να δουν εάν θέλουν να του κάνουν κάποια έγγραφη πρόταση. Από πλευράς Mercedes ο Brawn είπε ότι δεν έχει μιλήσει στον Kubica εδώ και ένα χρόνο και αυτό ήταν τότε που η Brawn κοίταζε να δει τι θα κάνει για το μέλλον. Από την άλλη πήρε και ο Schumacher θέση λέγοντας : «Ήμουν για πολύ καιρό εδώ και είχα να αντιμετωπίσω και χειρότερες καταστάσεις από αυτή. Δεν είμαι εδώ βραχυπρόθεσμα. Έχουμε ένα 3ετές πρόγραμμα και παρόλο που πίστευα ότι θα ήμασταν πιο κοντά (στην κορυφή), πρέπει να δουλέψουμε για να ανέβουμε. Σίγουρα δεν είμαι χαρούμενος με την 15η θέση αλλά μόλις έρθει η πρόοδος, σίγουρα θα ανταμειφθούμε». Πρέπει να πούμε και μια μικρή λεπτομέρεια που κάνει την διαφορά εδώ. Ο μάνατζερ του Kubica είναι Ιταλός και υπάρχει περίπτωση να έκανε επίτηδες αυτή την διαρροή για να πάρει περισσότερα χρήματα από την ανανέωση με την Renault.

 

Άρα άνθρακας ο θησαυρός; Δεν φεύγει ο Schumacher; Αυτός που δεν πήρε θέση για να διαψεύσει το σενάριο αυτό ήταν ο Haug. Παρόλο που βρισκόταν παρόν, δεν μίλησε. Και υπάρχει και κάτι ακόμα. Όπως μάθαμε στην Ισπανική τηλεόραση ειπώθηκε ότι ο Haug συναντήθηκε με τον Raikkonen το τριήμερο στην Βαλένθια. Δυο διαφορετικές πλευρές, δυο διαφορετικοί άνθρωποι αναφέρουν ότι ο Haug … «ψάχνεται». O Γερμανός ήταν από τους μεγάλους υποστηρικτές της επιστροφής του Schumacher και φαίνεται ότι το πείραμα απέτυχε. Πιθανώς να ψάχνει μόνος του για να φέρει κάποιον άλλο μεγάλο οδηγό για να γυρίσει τις τύχες της ομάδας. Και κάτι το οποίο μπορεί να έχει και «ψωμί». Όπως γράψαμε και πριν ο Schumacher στην δήλωσή του είπε ότι υπάρχει «3ετές πρόγραμμα». Τι «πρόγραμμα»; Μπορεί να είναι ένα χρόνο οδηγός για να δει τις αδυναμίες και τα ισχυρά σημεία του μονοθεσίου και να είναι στην συνέχεια 2 χρόνια «σύμβουλος»; Ή εννοεί 3ετές πρόγραμμα για να πάρει κάποιον τίτλο ακόμα;

 

Ο Raikkonen όμως, για να γυρίσουμε στον Φιλανδό, και η πιθανή επιστροφή του στην F1 ήταν στο επίκεντρο και ενός άλλου σεναρίου. Το σενάριο αυτό έλεγε ότι η Mastercard ενδιαφέρεται να μπει κεντρικός χορηγός στην ομάδα της Renault μόνο εάν υπάρχει κάποιο δίδυμο Kubica-Raikkonen. Όπως διαβάσαμε το αφεντικό της Renault, Gerard Lopez, είπε στους υψηλά ιστάμενους της ομάδας αυτή του την πρόθεση. Πλέον η Renault έχει ένα δύσκολο έργο. Πρώτα να κρατήσει τον Kubica και δεύτερον να πείσει τον Raikkonen να γυρίσει στην F1 και να τον πείσει (για 2η φορά) ότι θα έχει ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Ο Kubica για να μην έχει υπογράψει ακόμα την επέκταση του συμβολαίου του περιμένει αυτές τις διαβεβαιώσεις, και όπως όλα δείχνουν περιμένει να ζυγίσει την κατάσταση εάν η Mercedes του κάνει επίσημη πρόταση. Ο Petrov δεν έχει δείξει πολλά πράγματα φέτος και το μπακετ του τρίζει. Για το θέμα των μετρητών πρέπει να αποκαλύψουμε ότι δεν έχει φέρει κάτι στην ομάδα όπως πιστεύει ο κόσμος και οι πολλές συνεργασίες στην Renault είναι Business to Business. Οπότε τα μετρητά της Mastercard είναι πολύ καλή περίπτωση για την Renault.

 

To όνομα του Kimi Raikkonen έπαιξε και σε άλλο σενάριο, επιθυμία μάλλον της Pirelli, για να κάνει δοκιμές με τα νέα ελαστικά της F1. Ο Steve Robertson, μάνατζερ του Φιλανδού, είπε ότι κάτι τέτοιο δεν αποκλείεται και όταν έρθει η πρόταση θα την λάβουν υπόψη τους, και τότε θα δουν εάν κάτι τέτοιο ενδιαφέρει τον οδηγό.

 

Άλλο ένα σενάριο που κυκλοφόρησε είναι η συγχώνευση της Sauber και της ομάδας της ART Grand Prix η οποία συμμετέχει σε μικρότερα πρωταθλήματα και είναι η σοβαρότερη υποψήφια για να πάρει το χρίσμα για την 13η θέση του πρωταθλήματος. Συνιδιοκτήτης της ART GP είναι και ο Nicolas Todt, γιος του προέδρου της FIA Jean Todt, αλλά και μάνατζερ του Felipe Massa. Τον Μαιο ο Todt εθεάθη στα κεντρικά της Sauber στο Hinwil της Ελβετίας και οι φήμες τότε ανέφεραν ότι είχε διερευνητικές επαφές για να εξασφαλίσει θέση στον Felipe Massa σε περίπτωση που δεν ανανεωνόταν το συμβόλαιό του.

 

Τέλος πρέπει να αναφερθούμε και σε κάποια σημαντικά νούμερα τα οποία υπολόγισε το Formula Money. Είναι η αξία σε εκατομμύρια δολάρια από την προβολή των εταιριών πάνω στα μονοθέσια υπολογισμένα μέχρι και τον αγώνα της Τουρκίας. Έχει υπολογιστεί από την προβολή των χορηγών κατά την διάρκεια του αγώνα. Έχουμε λοιπόν

 

 

Εταιρία

Ομάδα

Αξία (σε εκ δολάρια)

1

Red Bull

Red Bull Racing/ Scuderia Toro Rosso

152.0

2

Vodafone

McLaren Mercedes

46.3

3

Santander

Ferrari

36.9

4

Petrobras

Mercedes GP

35.2

5

Renault

Renault, Red Bull

30.7

6

Kingfisher

Force India

21.5

7

Total/Elf

Renault, Red Bull

18.9

8

Shell

Ferrari

9.6

9

Mobil 1

McLaren

8.0

10

Johnnie Walker

McLaren

6.9

11

Virgin

Virgin

6.2

12

Whyte & MacKay

Force India

6.1

13

Philips

Williams

6.0

14

Marlboro

Ferrari

5.7

15

Mercedes

Mercedes,McLaren

5.6

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...