F1 GP Μονακό: Το πρόγραμμα, η μεγάλη αλλαγή και η... κατάρα του Leclerc
Με τον αγώνα του Μονακό συνεχίζεται το πρωτάθλημα του 2022 για τη Formula 1, στο λαμπερό Πριγκιπάτο όπου φέτος θα υπάρξει και μία σημαντική αλλαγή.
- -
- -
Το «πετράδι του στέμματος» συνηθίζεται να αποκαλείται το Μονακό για τη Formula 1 και όχι άδικα, καθώς είναι ο πιο λαμπερός και κοσμοπολίτικος αγώνας σε ολόκληρο το καλεντάρι. Μπορεί μέρη όπως το Μαϊάμι, η Τζέντα και η Σιγκαπούρη να προσπαθούν να κλέψουν κάτι από τη λάμψη του, όμως δεν μπορεί να υπάρξει καν σύγκριση ανάμεσά τους.
Μεγάλη αλλαγή στον φετινό αγώνα
Φέτος στον αγώνα θα υπάρξει και μία πολύ μεγάλη αλλαγή. Αυτή είναι ότι το Γκραν Πρι θα ξεκινήσει Παρασκευή. Παραδοσιακά, η αγωνιστική δράση στο Μονακό ξεκινούσε Πέμπτη με τις ελεύθερες δοκιμές 1 και 2. Η Παρασκευή ήταν «νεκρή» μέρα και τα αυτοκίνητα έμπαιναν πάλι στην πίστα το Σάββατο και την Κυριακή. Αυτός ήταν ο μοναδικός αγώνας της σεζόν που συνέβαινε κάτι τέτοιο. Από φέτος αυτό αλλάζει και το format θα είναι το ίδιο με τα υπόλοιπα Γκραν Πρι. Δηλαδή Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή.
Leclerc
και Ferrari θέλουν οπωσδήποτε
νίκη
Μετά την εγκατάλειψη στη Βαρκελώνη με μηχανικό πρόβλημα,
ο Leclerc θέλει
οπωσδήποτε τη νίκη, προκειμένου να μειώσει τη διαφορά από
τον Verstappen, ο οποίος μετά τον αγώνα της Ισπανίας πέρασε στην
κορυφή της βαθμολογίας με 110 βαθμούς, έναντι 104 του οδηγού της
Ferrari.
Όμως και η ιταλική ομάδα θέλει να διακριθεί καθώς και εκείνη απώλεσε την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, χάνοντας σημαντικό έδαφος έναντι της Red Bull, η οποία προηγείται πλέον με 195 βαθμούς, έναντι 169 των Ιταλών.
Δείτε ακόμα: Επίσημο: Porsche και Audi μπαίνουν στη Formula 1
Μικρό πλεονέκτημα για τη Ferrari
Η μέχρι τώρα εικόνα του φετινού πρωταθλήματος δείχνει ότι η Ferrari ίσως να έχει ένα ελαφρύ προβάδισμα, καθώς η F1-75 φαίνεται να «βολεύεται» περισσότερο στις στροφές, σε αντίθεση με την RB 18 η οποία «προτιμά» τις ευθείες. Χαρακτηριστικά, στους τελευταίους αγώνες η Red Bull έχει πολύ μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, ενώ η Ferrari κερδίζει πολύ χρόνο στα πιο «κλειστά» κομμάτια. Με τη διαδρομή στο Μονακό να είναι ολόκληρη ένα «κλειστό» κομμάτι, οι ελπίδες της Ferrari για κυριαρχία είναι βάσιμες.
Η «κατάρα» του Leclerc
Εκτός όλων των παραπάνω, ο Leclerc έχει και ένα επιπλέον κίνητρο. Να σπάσει την «κατάρα» που τον ακολουθεί στον αγώνα της πατρίδας του. Όσο αγωνίζεται στη Formula 1 ο Μονεγάσκος δεν έχει καταφέρει να τερματίσει ούτε μια φορά στο Πριγκιπάτο. Το ’18 είχε πρόβλημα στα φρένα και συγκρούστηκε με τον Brendon Hartley. Το ’19 είχε επαφή με τον τοίχο στον γύρο 8, η οποία λίγους γύρους αργότερα τον ανάγκασε να εγκαταλείψει. Το ’20 ο αγώνας δεν έγινε λόγω της πανδημίας και το ’21 δεν κατάφερε καν να εκκινήσει λόγω προβλήματος στο κιβώτιο ταχυτήτων, χάνοντας έτσι την pole που είχε κατακτήσει το Σάββατο.
Η «κατάρα» συνεχίζεται καθώς είχε έξοδο και στο Monaco Historique (σειρά αγώνων που γίνονται στο Μονακό και συμμετέχουν παλιά μονοθέσια της Formula 1 και όχι μόνο) που έγινε το τριήμερο 13-15 Μαΐου, καταστρέφοντας τη Ferrari 312 με την οποία αγωνιζόταν ο Niki Lauda στη Formula 1 το 1974.
Ακολουθεί το αναλυτικό πρόγραμμα του αγωνιστικού τριημέρου.
Παρασκευή
Ελεύθερες δοκιμές 1 15:00
Ελεύθερες δοκιμές 2 18:00
Σάββατο
Ελεύθερες δοκιμές 3 14:00
Κατατακτήριες 17:00
Κυριακή
Αγώνας 16:00
Η μετάδοση θα γίνει από την ΕΡΤ (ελεύθερες δοκιμές στο ERTflix, κατατακτήριες και αγώνας στην ΕΡΤ2), την Cosmote TV στο κανάλι Cosmote Sport 5, ενώ υπάρχει και το επίσημο συνδρομητικό πακέτο του αθλήματος με την ονομασία F1 TV, στο οποίο η περιγραφή γίνεται στα Αγγλικά, από το βρετανικό κανάλι Sky Sports.
Θα καταφέρει ο Leclerc να σπάσει την «κατάρα» και τουλάχιστον να τερματίσει στον αγώνα της πατρίδας του η θα ανοίξουν περαιτέρω τη διαφορά η Red Bull και ο Verstappen;