F1 GP Γαλλίας: Τι είναι αυτές οι μπλε και κόκκινες γραμμές;

Γεμάτη με μπλε και κόκκινες ρίγες είναι η πίστα Paul Ricard, στην οποία θα γίνει ο 12ος αγώνας της Formula 1 για το 2022, όμως τι είναι αυτές οι γραμμές και γιατί δεν τις βλέπουμε σε άλλες πίστες;

  • -
  • -

Το σιρκουί Paul Ricard άνοιξε το 1970 και έχει φιλοξενήσει 17 φορές Grand Prix της Formula 1. Το πιο χαρακτηριστικό γνώρισμα της πίστας που ο θεατής βλέπει αμέσως και του κάνει εντύπωση, είναι οι πάρα πολλές μπλε και κόκκινες ρίγες που υπάρχουν γύρω από την αγωνιστική διαδρομή. Όμως τι είναι και για ποιον λόγο βρίσκονται εκεί;

Το 1999 αγόρασε την πίστα ο Bernie Ecclestone, πρώην ιδιοκτήτης της Formula 1. Σκοπός ήταν η εγκατάσταση να λειτουργεί όλο τον χρόνο και να βγάζει όσο το δυνατό περισσότερα χρήματα, οπότε εκτός από αγωνιστικές δραστηριότητες έπρεπε να προσελκύσει και ανθρώπους οι οποίοι είχαν στην κατοχή τους ακριβά και γρήγορα αυτοκίνητα, τα οποία ήθελαν να οδηγήσουν σε ένα ασφαλές για τους ίδιους αλλά και για τα αυτοκίνητά τους περιβάλλον.

Αυτό σημαίνει ότι έπρεπε να βρεθεί ένας τρόπος να επιβραδύνουν σε περίπτωση λάθους-εξόδου, αλλά χωρίς την χρήση τοίχων ή αμμοπαγίδων. Ο τοίχος καταστρέφει το αυτοκίνητο που θα πέσει επάνω του, ενώ η αμμοπαγίδα μπορεί να το επιβραδύνει αλλά προκαλεί και αυτή φθορές, ενώ ανάλογα με την γωνία μπορεί να οδηγήσει και σε ανατροπή του αυτοκινήτου.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/92aedb41b72e061baa6001af0a8ef712.jpg

Αυτές οι μπλε και κόκκινες γραμμές (με την επιλογή των χρωμάτων να γίνεται με βάση την γαλλική σημαία) αποτελούσαν την λύση στο πρόβλημα του Ecclestone. Οι μπλε γραμμές έχουν τραχιά επιφάνεια και οι κόκκινες γραμμές πολύ τραχιά επιφάνεια. Αυτό σημαίνει ότι προσφέρουν αυξημένη (και πολύ αυξημένη, αντίστοιχα) πρόσφυση, ώστε όποιος βρεθεί εκτός της αγωνιστικής διαδρομής να σταματήσει όσο το δυνατό συντομότερα, με την επιπλέον πρόσφυση να έρχεται και από την προσθήκη βολφραμίου στο μίγμα από το οποίο είναι κατασκευασμένες οι εν λόγω επιφάνειες.

Δείτε ακόμα: Ποιος οδηγός F1 τρομάζει όταν βλέπει WRC; [video]

Με αυτόν τον τρόπο το μοναδικό κομμάτι που καταστρέφεται είναι τα ελαστικά. Μπορεί το κόστος τους να μην είναι ευκαταφρόνητο, όμως σίγουρα αν έπρεπε να γίνουν επιδιορθώσεις στο αμάξωμα θα κόστιζαν πολύ περισσότερο. Επιπλέον, αυτό συνεπάγεται πολύ μικρότερη απώλεια χρόνου. Οι επισκευές απαιτούν ώρες ή ακόμα και πλήρη αποχώρηση του συμμετέχοντα από την διαδικασία. Αντίθετα, η αντικατάσταση των ελαστικών απαιτεί μερικά δευτερόλεπτα ή έστω λεπτά, ανάλογα την κατηγορία και το πλήθος των μηχανικών.

Οι θεατές έχουν χωριστεί σε δύο στρατόπεδα. Εκείνοι που βλέπουν αυτές τις γραμμές ως ένα όμορφο καλλιτεχνικό θέαμα και εκείνοι που εκνευρίζονται επειδή τους ζαλίζουν. Εσύ ποια πλευρά διαλέγεις;

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...