Formula 1: Όλα τα μονοθέσια του 2023 - Τι άλλαξε σε κάθε ομάδα
Ενώ οι ομάδες της F1 αποκαλύπτουν η μία μετά την άλλη τα μονοθέσια και τα «χρώματα» του 2023, ας κάνουμε ένα preview του φετινού πρωταθλήματος.
- -
- -
Αυτές τις ημέρες, όλες οι ομάδες που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της Formula 1 κάνουν τις παρουσιάσεις των αγωνιστικών τους για το 2023. Μερικές δείχνουν ολόκληρο το νέο τους μονοθέσιο, ενώ άλλες εμφανίζουν μόνο το livery. Και, ως προς την τοποθεσία, κάποιες επιλέγουν φυσική παρουσίαση, ενώ άλλες προχωράνε σε μια αποκάλυψη αποκλειστικά online.
Στη λίστα που ακολουθεί έχουμε κατατάξει τις ομάδες με βάση τη θέση που τερμάτισαν στο πρωτάθλημα κατασκευαστών του 2022. Τι έχει παρουσιάσει μέχρι στιγμής η καθεμία;
Red Bull Racing-RBPT
Μετά την κατάκτηση του τίτλου οδηγών το 2021 από τον Max Verstappen η Red Bull εκμεταλλεύτηκε τις αλλαγές στους κανονισμούς για το 2022 και εμφανίστηκε ισχυρότερη, πετυχαίνοντας με μεγάλη ευκολία το double. Αυτό σημαίνει ότι φέτος θεωρείται φαβορί, ειδικά από τη στιγμή που τον πρώτο και τελευταίο λόγο για πολλοστή συνεχή χρονιά έχει ο Andrian Newey, ίσως ο κορυφαίος αεροδυναμιστής στην ιστορία της F1.
Βέβαια, οι σχέσεις με τη Honda που προμηθεύει τους κινητήρες πλέον δεν είναι τόσο θερμές, μετά την ανακοίνωση συνεργασίας των «ταύρων» με τη Ford για το 2026, οπότε θα έχει ενδιαφέρον η φετινή τους πορεία. Η Red Bull παρουσίασε την RB19 στη Νέα Υόρκη, κάνοντας άνοιγμα στην αγορά όπου εδρεύει η Liberty Media, η εταιρεία στην ιδιοκτησία της οποίας βρίσκεται η F1. Η αυστριακή ομάδα είχε δηλώσει ότι θα παρουσιάσει το νέο μονοθέσιο, όμως στην πραγματικότητα το μόνο που είδαμε στις 3 Φεβρουαρίου ήταν το νέο livery.
Ferrari
Η Ferrari μπορεί να ξεκίνησε με προοπτικές διεκδίκησης το πρωτάθλημα του 2022, όμως σύντομα έμεινε πολύ πίσω. Φέτος η ιστορικότερη ομάδα της F1 έχει αλλάξει επικεφαλής, ελπίζοντας ότι ο ερχομός του Frédéric Vasseur θα την οδηγήσει ξανά σε επιτυχίες. Οι Ιταλοί επέλεξαν την Ημέρα του Αγ. Βαλεντίνου (14 Φεβρουαρίου) για να κάνουν την παρουσίαση της SF-23, βάζοντας το μονοθέσιο κατευθείαν στην ιδιόκτητη πίστα του Fiorano. Σύμφωνα με τις διάφορες φήμες φέτος η Ferrari έχει αυξήσει σημαντικά την ισχύ του υβριδικού της κινητήρα, όμως αυτό μένει να αποδειχτεί στην πίστα.
Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team
Το 2022 ήταν η χειρότερη σεζόν της Mercedes εδώ και πολλά χρόνια. Συγκεκριμένα, από το 2014 μέχρι και το 2022 κέρδιζε κάθε χρόνο το πρωτάθλημα κατασκευαστών, όμως πέρυσι έπεσε 3η. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη σημαντικά διαφορετική προσέγγιση που επέλεξαν οι άνθρωποι της ομάδας για τον σχεδιασμό του μονοθεσίου τους. Στην αρχή δυσκολεύτηκαν πολύ όμως σταδιακά κατάφεραν να βρουν απόδοση και να κάνουν και μία νίκη, στο Grand Prix Βραζιλίας. Δεδομένης της πορείας στο τέλος του 2022 και του γεγονότος ότι πρόκειται για μια πολύ ποιοτική ομάδα, πολλοί περιμένουν ότι φέτος θα είναι σημαντικά πιο ανταγωνιστικοί, αν όχι διεκδικητές του πρωταθλήματος. Οι Γερμανοί παρουσίασαν την W14 στις 15 Φεβρουαρίου στο Silverstone.
Alpine-Renault
Η γαλλική ομάδα θέλει να συνεχίσει την καλή πορεία του 2022, χρονιά κατά την οποία ανέβηκε στην 4η θέση του βαθμολογικού πίνακα από την 5η που είχε κατακτήσει το 2021, ενώ θέλει και να αφήσει πίσω της το μεταγραφικό σίριαλ στο οποίο έμπλεξε με την αποχώρηση του Alonso και την απώλεια του Piastri από το πρόγραμμα νέων οδηγών, ο οποίος προτίμησε τη McLaren. Έτσι, για φέτος διαμορφώθηκε ένας αμιγώς γαλλικός συνδυασμός καθώς οι δύο οδηγοί θα είναι οι Ocon και Gasly. Η Alpine παρουσίασε το μονοθέσιό της που ονομάζεται A523, με ένα event το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 16 Φεβρουαρίου στο Λονδίνο.
McLaren-Mercedes
Μετά την ανοδική πορεία των προηγούμενων ετών η McLaren πλέον δείχνει να παρουσιάζει μια στασιμότητα στην απόδοσή της, ενώ πέρυσι μπήκε και σε μία περιπέτεια διαρκείας για να καταφέρει να αποδεσμευτεί από τον Ricciardo και στη θέση του να πάρει τον φέρελπι Oscar Piastri. Ο Norris, που εμφανίζεται βελτιωμένος κάθε χρόνο, και ο νεαρός Αυστραλός οδηγός, αποτελούν τις ελπίδες των Βρετανών για καλύτερη πορεία φέτος. Η παρουσίαση της MCL60 έγινε στις 13 Φεβρουαρίου στο Woking, στα κεντρικά της ομάδας.
Alfa Romeo-Ferrari
Η Alfa Romeo ήταν από τις πρώτες ομάδες που παρουσίασαν το μονοθέσιό τους για φέτος, ενώ από μεγάλη μερίδα των οπαδών θεωρείται ένα από τα πιο όμορφα. Το 2022 έκανε μια καλή πορεία με τους Bottas και Zhou, οι οποίοι θα οδηγούν και φέτος τα μονοθέσιά της. Αυτή είναι η τελευταία χρονιά που βλέπουμε τα χρώματα της Alfa Romeo, καθώς στο τέλος της σεζόν ολοκληρώνεται η συμφωνία με τη Sauber η οποία είναι η ομάδα που «τρέχει» το όλο πρόγραμμα. Η C43 παρουσιάστηκε στις 7 Φεβρουαρίου στη Ζυρίχη, καθώς η έδρα της Sauber είναι στην Ελβετία.
Aston Martin Aramco-Mercedes
Στο Silverstone, εκεί που είναι η έδρα της ομάδας, έγινε η παρουσίαση της AMR23, του νέου μονοθεσίου της Aston Martin για τη φετινή χρονιά. Φυσικά η μεγάλη αλλαγή στην ομάδα είναι η αποχώρηση του Vettel, ο οποίος αποσύρθηκε από την ενεργό δράση, με τον Alonso να καλύπτει το κενό που άφησε. Τα τελευταία χρόνια η Aston Martin επενδύει σημαντικά ποσά στην ανάπτυξη της ομάδας και σταδιακά θέλει να αρχίσει το αποτέλεσμα να φαίνεται στην πίστα, με τις ελπίδες να είναι ανεβασμένες για φέτος.
Haas-Ferrari
Η Haas δικαιώθηκε σε μεγάλο βαθμό για την επιλογή που έκανε το 2021 να μην εξελίξει καθόλου το μονοθέσιό της και να «ρίξει» όλα τα λεφτά στην εξέλιξη εκείνου του 2022, καθώς πέτυχε να ξεκολλήσει από την ουρά της κατάταξης και να ανέβει στην 8η θέση, ενώ η κορυφαία της στιγμή ήταν η pole position του Magnussen στη Βραζιλία. Φέτος αντικατέστησε τον Schumacher με τον Hulkenberg ελπίζοντας ότι η εμπειρία του 35χρονου θα τη βοηθήσει περισσότερο. Η αμερικανική ομάδα ήταν η πρώτη που έκανε παρουσίαση, στις 31 Ιανουαρίου, όμως έδειξε μόνο το νέο livery της VF-23 και αποκλειστικά online.
AlphaTauri-RBPT
Ελεύθερη πτώση έκανε η AlphaTauri το 2022 καθώς από την 6η θέση του 2021 έπεσε στην 9η, επίδοση την οποία οι άνθρωποι της ομάδας ελπίζουν ότι θα διορθώσουν φέτος. Το μεγάλο νέο αφορά το οδηγικό δίδυμο με τον Gasly να αποχωρεί έπειτα από αρκετά χρόνια και στη θέση του δίπλα στον Tsunoda να έρχεται ο rookie, Nyck de Vries. Στον δρόμο που ακολούθησε η «μαμά» Red Bull η ομάδα έκανε τη σχετική εκδήλωση στη Νέα Υόρκη στις 11 Φεβρουαρίου, όμως το μόνο που είδαμε ήταν το νέο livery.
Williams-Mercedes
Μπορεί η Williams να είναι μία από τις πιο ιστορικές ομάδες της F1, όμως οι μέρες της δόξας έχουν περάσει εδώ και πολλά χρόνια. Το 2021 τα κατάφερε κάπως καλύτερα ανεβαίνοντας στην 8η θέση, όμως το 2022 έπεσε πάλι τελευταία. Σε επίπεδο οδηγών παραμένει ο Albon χάρη στην πολύ καλή του απόδοση, όμως γίνεται άνοιγμα στην αμερικανική αγορά με τον ερχομό του rookie, Logan Sargeant. Ωστόσο, η πιο μεγάλη αλλαγή είναι ότι πλέον το τιμόνι της ομάδας δεν το κρατάει ο Jost Capito αλλά ο James Vowles, πρώην επικεφαλής στρατηγικής της Mercedes. Άραγε θα καταφέρει ο Βρετανός να ξεκολλήσει την ομάδα από την τελευταία θέση; Η Williams έκανε παρουσίαση στις 6 Φεβρουαρίου αποκλειστικά online, όμως αυτό που είδαμε δεν ήταν η FW43 αλλά μόνο το νέο livery.