F1: Preview Αυστραλίας

Τι μας περιμένει

  • -
  • -

Κανονικά θα μιλάγαμε για τον δεύτερο αγώνα της σαιζόν, αλλά οι αναταραχές που επικρατούν στο Μπαχρέιν έφεραν τα πάνω κάτω στην έναρξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του 2011. Στους 58 γύρους που θα διαρκέσει ο αγώνας τα μονοθέσια θα έχουν κάνει 307,574 χλμ. Η πίστα του Albert Park χρησιμοποιεί δημόσιους δρόμους αλλά και κάποιο κομμάτι δίπλα απο την λίμνη το οποίο δεν χρησιμοποιείται στην καθημερινή ζωή των Αυστραλών.

Ο ενθουσιασμός είναι διάχυτος για τον πρώτο αγώνα και οι συνθήκες που θα συναντήσουν οι ομάδες είναι κάτι το οποίο δεν μπόρεσαν να το δουν φέτος. Είχαν προγραμματιστεί δοκιμές στις καυτές συνθήκες πριν απο τον αγώνα του Μπαχρέιν, αλλά όλα αυτά πλέον δεν μπορούν να γίνουν. Είναι η πρώτη φορά που οι ομάδες θα δείξουν τι έκαναν όλο τον χειμώνα αλλά και η πρώτη φορά που δεν θα μπορούν να κρύψουν τίποτα. Οι πολλές αλλαγές όπως τα νέα ελαστικά της Pirelli, η ρυθμιζόμενη πίσω πτέρυγα  και η επιστροφή του KERS είναι στοιχεία τα οποία θα δώσουν το δικό τους ξεχωριστό στίγμα.

Το ρεκόρ πίστας το έχει από το 2004 ο Michael Schumacher με την Ferrari με χρόνο 1:24.125 ενώ πέρσι ο ταχύτερος γύρος ηταν 1:28.358 δείγμα του πόσο πολύ έχουν αλλάξει τα μονοθέσια.

Η Pirelli αποφάσισε να φέρει την σκληρή και την μαλακή γόμα για τον πρώτο αγώνα. Η σκληρή προσφέρει ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση και στην διάρκεια, ενώ η μαλακή δίνει ταχύτητα αλλά έχει πολύ μεγάλη φθορά.

 

Μαθήματα ιστορίας

Από το 1996 γίνεται ο αγώνας στο Albert Park με περίπου 400.000 ανθρώπους να επισκέπτονται την πίστα το τριήμερο του αγώνα. Οι προηγούμενες επισκέψεις της F1 στην Αδελαϊδα είχαν για 11 χρόνια τον αγώνα σαν τον τελευταίο στο καλεντάρι. Η Μελβούρνη ήταν ο εναρκτήριος αγώνας για πολλά χρόνια (απο το 1996 μέχρι το 2006) και τα ... πρωϊνά ξυπνήματα για τους Έλληνες φιλάθλους ήταν αυτό που περίμεναν για πολύ καιρό. Τι έχουμε να θυμόμαστε απο το Albert Park; Το 1998 όταν ο Coulthard άφησε γκάζι και επέτρεψε στον Hakkinen να περάσει και να πάρει την νίκη μετά απο εντολή της ομάδας του. Στην συνέχεια, το 2001 όταν και είχαμε το μεγάλο ατύχημα του Villeneuve ο οποίος έπεσε πάνω στον Ralf Schumacher. Μάλιστα, στο ατύχημα αυτό έχασε την ζωή του ένας απο τους ανθρώπους της πίστας, ο Graham Beveridge. To 2002 είχαμε το ατύχημα του Barrichello και του Ralf Schumacher, το οποίο ήταν αν μη τι άλλο εντυπωσιακό στον αγώνα εκείνο τερμάτισαν 11 απο τα 22 μονοθέσια. Στον αγώνα εκείνο ανέβηκε στους βαθμούς ο Mark Webber οδηγώντας τότε για την ομάδα του Minardi. Απο τις σημαντικές στιγμές ήταν και το 2007 όταν ο Kimi Raikkonen κέρδισε τον πρώτο αγώνα με τα χρώματα της Ferrari. Όλοι θυμόμαστε τον Jean Todt να τυ δίνει το κινητό του για να μιλήσει με τον Schumacher ο οποίος έδινε να συγχαρητήρια, οδηγό που είχε αντικαταστήσει ο Φιλανδός. Το 2009 και το 2010 τον αγώνα κέρδισε ο Jenson Button. Το 2009 με την ομάδα της Brawn GP και ένα μονοθέσιο που φαινόταν ότι θα έκανε την διαφορά (μετέπειτα πρωταθλήτρια ομάδα) και πέρσι στην παρθενική του εμφάνιση με την ομάδα της McLaren Mercedes.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...