SEAT 1950-2010 - Στο γερμανικό άρμα
- -
- -
Με το Ibiza 1ης γενιάς οι Ισπανοί έδειξαν ότι μπορούσαν να αντιδράσουν μετά το διαζύγιο με τη FIAT, αλλά μακροπρόθεσμα δεν θα μπορούσαν να επιβιώσουν μόνοι τους. Γιατί μπορεί να υπήρχε η θέληση για αυτόνομη διαχείριση, αλλά δεν υπήρχαν τα κεφάλαια και πάνω απ’ όλα ο χρόνος για την εξέλιξη νέων αυτοκινήτων σε όλες τις κατηγορίες. Έτσι, μετά την απομάκρυνση της FIAT το 1981 προχωρεί σε συμφωνία με το Volkswagen Group και την επόμενη χρονιά στις γραμμές παραγωγής των ισπανών αρχίζουν να κατασκευάζονται τα Passat και Polo των γερμανών. Το 1986 η συνεργασία αυτή προχωρεί στην επόμενη φάση της με την VW να αποκτά το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της SEAT και το 1990 ολοκληρώνει την αγορά αποκτώντας το 99,99% της εταιρείας και ενσωματώνοντάς την πλήρως στο Group, μαζί με τις Audi και Skoda.
Από τότε, η SEAT έχει αποκτήσει ένα σπορ προφίλ, το οποίο μετουσιώνεται στα μοντέλα της τόσο σε ότι αφορά την εμφάνιση, όσο και στα μηχανικά μέρη. Αν και όλα τα σύγχρονα SEAT βασίζονται σε μοντέλα της VW, εντούτοις έχουν ξεκάθαρα διαφορετική σχεδίαση και άλλο προσανατολισμό. Η γκάμα πλέον περιλαμβάνει εκπρόσωπο σε κάθε σημαντική κατηγορία, με αιχμή του δόρατος τα Ibiza και Leon. Στην κορυφή της γκάμας, οι εκδόσεις Cupra αναλαμβάνουν να εδραιώσουν το σπορ προφίλ της μάρκας σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Και το καταφέρνουν. Ταυτόχρονα, η ισπανική φίρμα επενδύσει σε ένα green μέλλον, τόσο με τη γκάμα μοντέλων Ecomotive όσο και με το ηλεκτρικό πρωτότυπο ΙΒΕ που παρουσιάστηκε στην Γενεύη το 2010 και δίνει μια γεύση για το τεχνολογικό και σχεδιαστικό μονοπάτι που θα ακολουθήσει η SEAT τα αμέσως επόμενα χρόνια.
Ένας ταύρος στα ράλλυ και τις πίστες
Μια εταιρεία με σπορ προφίλ δεν θα μπορούσε παρά να έχει επιτυχίες και στους αγώνες. Στη σύγχρονη εκδοχή του WRC, η SEAT έλαμψε στα ράλλυ κερδίζοντας αγώνες και 3 παγκόσμια πρωταθλήματα με το Ibiza στην κατηγορία F2. Η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη με το Cordoba WRC, το οποίο αποσύρθηκε τελικά από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ με ψηλά το κεφάλι: κερδίζοντας το Ράλλυ Γερμανίας. Σήμερα, τα diesel SEAT Leon TDI κυριαρχούν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τουρισμού (WTCC), έχοντας κερδίσει τους τίτλους Οδηγών και Κατασκευαστών τόσο το 2008 όσο και το 2009.
Διαβάστε ακόμη:
Seat 1950-2010: 60 χρόνια ιστορία