Volkswagen XR1 lightweight supercar
Ένα XL1 με κινητήρα από Golf GTI
- -
- -
Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Car magazine στα πλάνα της Volkswagen είναι ένα εκκεντρικό concept, βασισμένο στο XL1, που υπόσχεται επιδόσεις Porsche 911 και κατανάλωση Golf TDI. Για να επιτύχουν το σκοπό τους οι μηχανικοί Volkswagen σκοπεύουν αντικαταστήσουν την υβριδική diesel διάταξη του XL1 με τον 2,0 λίτρων TFSI κινητήρα του Golf GTI τελευταίας γενιάς στο κέντρο και κίνηση στους πίσω τροχούς. Οι προσδοκίες στον τομέα των επιδόσεων είναι 0-100 km/h σε 4,6’’ και τελική ταχύτητα 305 km/h. Παρά την σημαντική αύξηση των επιδόσεων, οι προσδοκίες της Volkswagen είναι η μέση κατανάλωση να ανέρχεται μόλις στα 4,0 lt/100km.
Για να επιτευχθεί το η τοποθέτηση του κινητήρα βενζίνης στο
κέντρο, μαζί με το αυτόματο κιβώτιο DSG, θα πρέπει να ενισχυθεί το
αμάξωμα και να μεγαλώσει σε διαστάσεις, τόσο σε μήκος, όσο και σε
πλάτος. Με την αφαίρεση της υβριδικής διάταξης και της συστοιχίας
των μπαταριών, θα επιτευχθεί μείωση βάρους της τάξης των 110 kg.
Στόχος για το διθέσιο μοντέλο είναι το βάρος να φτάσει μέχρι τα 850
kg. Επίσης θα πρέπει να γίνουν αλλαγές και στην αεροδυναμική του
αμαξώματος και την αφαίρεση των καλυμμάτων των τροχών από τα πίσω
φτερά, που εφοδιάζουν το XL1. Οι ανοιγόμενες προς τα επάνω πόρτες
(αλά Gullwing) ενδέχεται να παραμείνουν, όπως και οι κάμερες που
παίζουν το ρόλο των εξωτερικών καθρεπτών. Οι τροχοί του XR1 θα
έχουν διάσταση 16 ή 17 ίντσες και δεν θα είναι
κατασκευασμένοι για λόγους κόστος από εξωτικά υλικά όπως στο XL1,
για τον ίδιο λόγω θα απουσιάζουν και τα κεραμικά φρένα. Μιλώντας
για κόστος, αν τελικά το XR1 βρει το δρόμο προς την παραγωγή,
αναμένεται να κοστίζει περί τα 46.000 ευρώ.