Τέσσερις πλατφόρμες για όλα τα επιβατικά Mercedes-Benz
Ελαττώνονται οι πλατφόρμες για να μειωθεί το κόστος εξέλιξης
- -
- -
Η Mercedes-Benz αναθεωρεί τη στρατηγική ανάπτυξης των προϊόντων της συμπτύσσοντας τις επιλογές πατωμάτων πάνω στα οποία θα βασίζονται τα μοντέλα της.
O επικεφαλής του τμήματος έρευνας κι εξέλιξης της Mercedes-Benz, κ. Thomas Weber δήλωσε ότι η γκάμα των επιβατικών της εταιρείας θα βασίζεται σε τέσσερις μόνο πλατφόρμες, από εννέα που χρησιμοποιούνταν το 2009. Αυτές είναι:
Η πλατφόρμα MFA (Modular Front Architecture) χρησιμοποιείται από όλα τα προσθιοκίνητα της μάρκας δηλαδή τις A-Class, B-Class, CLA, την καινούρια GLA-Class και την επερχόμενη CLA Shooting Brake. Πιθανόν μέσα στην επόμενη τριετία να προκύψει κι ένα μικρό roadster, που ίσως ονομαστεί SLA Roadster και θα βασίζεται στην μικρότερη πλατφόρμα.
Η επόμενη κατά σειρά μεγέθους πλατφόρμα είναι η MRA (Modular Rear Architecture) στην οποία θα βασίζονται τα μικρότερα πισωκίνητα της εταιρείας όπως η ολοκαίνουργια C-Class. Ωστόσο είναι πολύ πιο ευέλικτη αφού μπορεί να έχει μεταβλητό μεταξόνιο (σε αντίθεση με την πλατφόρμα MFA) και να καλύπτει τις απαιτήσεις δέκα διαφορετικών μοντέλων. Χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου το βάρος είναι ιδιαίτερα χαμηλό.
Τα μεγάλα 4x4 και SUV θα βασίζονται στην πλατφόρμα MHA (Modular High Architecture). Η νέες γενιές των ML και G-Class καθώς και το MLC ενός μεγάλου crossover που θα παρουσιαστεί το 2015. Τα μεσαία SUV όπως η GLK και η coupe εκδοχή της GLC που αναμένεται κάποια στιγμή να γίνει το αντίπαλο δέος της BMW X4, πιθανότατα να βασίζονται στο μικρότερο πάτωμα MRA.
Η τέταρτη πλατφόρμα της Mercedes-Benz είναι η MSA (Modular Sports Architecture), πάνω στην οποία θα βασίζονται τα sport μοντέλα της μάρκας και θα είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο και ανθρακονήματα. Η νέα γενιά SLK θα είναι το πρώτο δείγμα γραφής και ίσως ένα roadster στη λογική της SL.