DESIGN STORY: Skoda VisionC

Το επόμενο βήμα εξέλιξης της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Skoda

  • -
  • -

Το πεντάθυρο κουπέ VisionC έκλεψε την παράσταση στο σταντ της Skoda στην Έκθεση της Γενεύης 2014. Αποκαλύπτει το σχεδιαστικό μέλλον της τσέχικης μάρκας εντυπωσιάζοντας με την εκφραστική και δυναμική αισθητική του, την κορυφαία αεροδυναμική, τη σύγχρονη τεχνολογία που ενσωματώνει και τις εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων. Το πρώτο που προκαλεί εντύπωση είναι το πεντάθυρο κουπέ αμάξωμα. Στη Skoda φαίνεται πως ενστερνίζονται την αγάπη των Γερμανών κυρίως κατασκευαστών για το συγκεκριμένο σχήμα. Οι γραμμές ουσιαστικά αποτελούν εξέλιξη της σχεδιαστικής φιλοσοφίας που υιοθέτησε τα τελευταία χρόνια η Skoda, τονίζοντας ακόμα περισσότερο τις εντυπωσιακές αναλογίες του αμαξώματος, χάρη στην εναλλαγή απαλών και ανάλαφρων, κοίλων και κυρτών επιφανειών με έντονες ακμές.

Μπροστά ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα και οι τριγωνικού σχήματος προβολείς. Η μάσκα διατηρεί μεν τις καμπύλες της, αλλά είναι πιο επίπεδη και πιο μεγάλη σε σχέση με τα σημερινά μοντέλα της Skoda, ενώ τα κάθετα πτερύγια είναι κατασκευασμένα από κρύσταλλο δουλεμένο στο χέρι και συμπληρώνονται από διακριτικό κρυφό φωτισμό. Το καπό κατεβαίνει χαμηλά και περιβάλλεται από μια ανάγλυφη επιφάνεια, δημιουργώντας μια ελαφριά καμπύλη που ξεκινά από την εμπρός κολώνα και καταλήγει στο σημείο σύνδεσης με τους προβολείς και τη μάσκα. Το προφίλ του SKODA VisionC είναι απόλυτα καθαρό, χωρίς περιττές γωνίες και ακμές και με κύρια χαρακτηριστικά την κλίση της οροφής, τα παράθυρα χωρίς πλαίσια και τις αόρατες χειρολαβές που είναι ενσωματωμένες στις εξωτερικές επιφάνειες - για να ανοίξει μια από τις πόρτες πρέπει απλά να τοποθετήσεις το χέρι σου μπροστά της έτσι ώστε να εμφανιστεί η χειρολαβή της. Το πίσω μέρος είναι ιδιαίτερα δυναμικό και συναρπαστικό, εκπλήσσοντας με την τρισδιάστατη διαμόρφωσή του και το “σκαλοπάτι” του πορτμπαγκάζ. Η νέα σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων σχηματίζει το κλασικό για τα μοντέλα της Skoda σχήμα «C», που ωστόσο είναι πλέον χωρισμένο σε δύο μέρη.

Και το εσωτερικό όμως έχει τύχει αντίστοιχης φροντίδας. Οι χώροι είναι αναμενόμενα γενναιόδωροι, τα υλικά ποιοτικά, ο πίνακας οργάνων έχει τρισδιάστατη απεικόνιση και το σύστημα multimedia διαθέτει οθόνη αφής που προεξέχει, δίνοντας την αίσθηση ότι αιωρείται. Για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων υπάρχει διαθέσιμη μια αναδιπλούμενη Multimedia οθόνη, ενώ σε άλλη οθόνη που βρίσκεται ενσωματωμένη στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας εμφανίζονται πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία του αυτοκινήτου.

 

Προηγμένη τεχνολογία για υψηλή αποδοτικότητα

Κάτω από το καπό του VisionC βρίσκεται ένας turbo κινητήρας 1.4 TSi 110 ίππων που λειτουργεί τόσο με φυσικό αέριο (CNG) όσο και με βενζίνη, συνδυάζοντας πολύ καλές επιδόσεις (τελική ταχύτητα 215 km/h) με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (μόλις 3,4 κιλά CNG για κάθε 100 χιλιόμετρα) και εκπομπές CO2 μόλις 91 g/km. Εκτός από τον προηγμένο κινητήρα, μερίδιο στην υψηλή αποδοτικότητα έχουν ακόμη η κορυφαία αεροδυναμική και το χαμηλό βάρος του VisionC. Χάρη στον ιδανικό συνδυασμό του design και των τεχνολογικών βελτιώσεων ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης Cwείναι μόλις 0,26. Όσο για τη μείωση του βάρους, η Skoda χρησιμοποίησε συνθετικά υλικά ενισχυμένα με ανθρακονήματα (CFK) για τη δεξαμενή αερίου, καθώς και κράμα ελαφρού χάλυβα ενώ πολλά τμήματα του αμαξώματος όπως τα φτερά, το καπό και οι πόρτες έχουν κατασκευαστεί από αλουμίνιο.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...