Νέο Audi TT offroad concept
Στο Πεκίνο το υβριδικό πρωτότυπο crossover
- -
- -
Στο Σαλόνι του Πεκίνου η Audi αποφάσισε να δείξει το νέο της
πρωτότυπο, που βασίζεται στην τρίτη γενιά ΤΤ και διαθέτει crossover
χαρακτηριστικά. Είναι χτισμένο πάνω στο πάτωμα MQB και για την
κατασκευή του αμαξώματος χρησιμοποιείται η τεχνική ASF (Audi Space
Frame) που συνδυάζει αλουμίνιο και χάλυβα υψηλής αντοχής. Από
πλευράς διαστάσεων, το μήκος (4,39m) και το μεταξόνιο (2,63m)
παραπέμπουν στο Q3, ωστόσο το ΤΤ offroad είναι πιο χαμηλό σε ύψος
κατά 8 εκατοστά, ώστε να τονίζεται ο σπορ χαρακτήρας.
Καθ’ εικόνα TT
Σχεδιαστικά, στην όψη του concept κυριαρχούν οι οριζόντιες γραμμές και η μονοκόμματη γρίλια με τον μεγάλο λογότυπο. Η ομοιότητα με το συμβατικό ΤΤ είναι πιο εύκολα αντιληπτή από το πλάι, όπου τηρείται η αναλογία 70:30 των γυάλινων επιφανειών ως προς το σύνολο των πλευρικών τμημάτων. Η οροφή κλίνει έντονα προς τα πίσω και το πλάτος και η μορφή της πίσω κολώνας (C) θυμίζει επιλογή που συναντάμε σε coupe κι όχι σε crossover. Οι θόλοι των τροχών είναι καθαρά κυκλικά τόξα ακολουθώντας το τυπικό μοτίβο της Audi.
Τον «περιπετειώδη» χαρακτήρα ολοκληρώνουν τα πλαστικά μέρη που
διατρέχουν περιμετρικά το κάτω μέρος του αυτοκινήτου και οι κοντοί
πρόβολοι που αφήνουν υποσχέσεις οι οποίες προφανώς και θα μείνουν
στη θεωρία. Στην πράξη, αυτό που δίνει το στίγμα του πρωτοτύπου
είναι η επιλογή της χρήσης ενός υβριδικού συστήματος τύπου plug-in
που εξασφαλίζει υψηλές επιδόσεις με ιδιαίτερα χαμηλή
κατανάλωση.
TFSI και δύο ηλεκτροκινητήρες
Για την κίνηση του TToffroad concept φτάνουν στους τροχούς 408
ίπποι και 650 Nmροπής! O δίλιτρος TFSI αποδίδει 292 ίππους
χρησιμοποιώντας όλα τα τεχνολογικά καλούδια για να ανεβεί η απόδοση
του τετρακύλινδρου turbo όσο ψηλότερα γίνεται. Το υβριδικό σύστημα
αποτελείται από ένα ηλεκτροκινητήρα των 40kWπου είναι ενσωματωμένος
στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-S Τronic και δίνει κίνηση στον
εμπρός άξονα, ενώ ένας δεύτερος με μέγιστη ισχύ 85 kW δίνει κίνηση
στον πίσω εντελώς ανεξάρτητα. Η διάταξη ολοκληρώνεται με την
μπαταρία που συσσωρεύει 12kWh ενέργειας.
Με το sport-mode σε λειτουργία και τέρμα γκάζι, το TT offroad concept πιάνει τα πρώτα 100km/h σε χρόνο μόλις 5,2 sec και η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250km/h. Οι επιδόσεις παραπέμπουν σε supercar, ωστόσο οι ανάγκες σε καύσιμο είναι περιορισμένες: μόλις 1,9 lt/100kmσε μικτές συνθήκες που αντιστοιχούν σε εκπομπές CO2 45gr/km. Μάλιστα, οι εκπομπές μπορούν να μηδενιστούν χρησιμοποιώντας αποκλειστικά την αποθηκευμένη ηλεκτρική ενέργεια για αποστάσεις έως και 50 χιλιομέτρων. Η φόρτιση των μπαταριών γίνεται είτε με ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση ή/και τον ελεύθερο τροχασμό, είτε με το σύστημα ασύρματης φόρτισης Audi Wireless Charging. Παρκάροντας το TT offroad σε θέση με την κατάλληλη υποδομή, γίνεται ζεύξη των ηλεκτρομαγνητικών πεδίων και μεταφέρεται ισχύς 3,3kW χωρίς την ανάγκη σύνδεσης κάποιου καλωδίου.
Το Audi TT offroad concept σηματοδοτεί τη στρατηγική διεύρυνσης
της μάρκας καθώς το premium κοινό στο οποίο απευθύνεται υπάρχει και
σταθερά αυξάνεται. Το πλάνο για την παραγωγή του είναι ασαφές αλλά
οι προθέσεις είναι σαφέστατες καθώς οι αναπτυσσόμενες αγορές είναι
σε άνθιση και υπάρχει θερμό κοινό να το υποδεχτεί.