Hot spot του νέου Smart fortwo και forfour

Σημαντικές αλλαγές που φέρνει η νέα γενιά

  • -
  • -

Το νέο Smartαποτελεί το μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία καθώς λανσάρονται ταυτόχρονα τα δύο μέλη της γκάμας, fortwo και fourfor και αξιολογείται στην πράξη η συνεργασία με την Renault, με την οποία εξέλιξαν από κοινού το πάτωμα. Η νέα γενιά έχει κρατήσει αρκετά στοιχεία που τη διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό και διατηρούν αναλλοίωτο το prestige του αρχέτυπου που το καθιέρωσε στη συνείδηση του κόσμου ως κάτι ξεχωριστό στον κόσμο της αυτοκίνησης.  Ας δούμε τα δυνατά σημεία του νέου Smart καθώς και τα σημεία που θα πρέπει να προσέξετε.

 

Ενάμισης όγκος

«Ενάμισης όγκος αντί για ένας», είναι η θέση των σχεδιαστών για τη νέα γενιά Smart, έτσι ώστε το νέο Fortwo να δείχνει ωριμότερο και πιο σπορ. Η νέα φάτσα του Smart ξεχωρίζει με τη γρίλια σε σχήμα «χαμόγελο» και ακολουθεί τη μανιέρα του προκατόχου με τη διχρωμία σε κάποιες εκδόσεις. Τα μεγάλα και πιο τετράγωνα φανάρια με το σιρίτι led σε σχήμα U είναι κι αυτά μέρος της ταυτότητας. Ενώ στον προκάτοχο, καπό και παρμπρίζ είχαν παρόμοια κλίση, στο νέο Smart ο μπροστινός πρόβολος είναι εμφανής.




 

2+4 εις σάρκα μία

Εξαιτίας του μεγαλύτερου προβόλου μπορεί να «δένει» αισθητικά με το forfour, το οποίο λόγω μεγέθους κατατάσσεται στα αυτοκίνητα πόλης, της κατηγορίας των Up!, Panda κι όχι στα supermini όπως συνέβαινε με το προηγούμενο Smart Fourfor. Πλέον το λανσάρισμα γίνεται ταυτόχρονα και για τις δύο εκδοχές αμαξώματος προσφέροντας μεγαλύτερο εύρος επιλογών στον ίδιο στιλιστικό άξονα, αλλά και με κοινά μηχανικά μέρη. Θυμίζουμε ότι η πρώτη γενιά fourfor είχε ευρεία γκάμα κινητήρων που έδιναν κίνηση στον μπροστινό άξονα.
 





Καταργείται το αυτόματο

Η σπουδαία είδηση για όσους είχαν ποτέ εμπειρία οδήγησης της πρώτης γενιάς, είναι η κατάργηση του αυτόματου κιβωτίου. Πλέον υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ ενός μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων και ενός 6τάχυτου με διπλό συμπλέκτη τεχνολογίας twinamic. Η πίσω ανάρτηση στο νέο Smart αποτελείται από μια βελτιωμένη διάταξη με άξονα De Dion, παρόμοια με αυτή που χρησιμοποιούσε η προηγούμενη C-Class και πλέον έχει μεγαλύτερη διαδρομή ώστε να μην κοπανάει στις εγκάρσιες ανωμαλίες.

 




Μεγαλύτερος πλάτος για χώρους

Η νέα γενιά Smart φάρδυνε πολύ παρόλα αυτά είναι το επιβατικό με τον μικρότερο κύκλο 6,95 μέτρα για αναστροφή ανάμεσα σε πεζοδρόμια. Το μετατρόχιο αυξήθηκε κατά 100mm και μεγάλωσε το διαθέσιμο πλάτος της καμπίνας. Το πορτμπαγκάζ στο Fortwo κέρδισε 40 λίτρα και φτάνει τα 260. Το Forfour έχει καλές μεταφορικές δυνατότητες, χωρίς το μήκος του να υπερβαίνει τα 3,5 μέτρα. Στο πίσω κάθισμα μπορούν να βολευτούν όσοι έχουν ανάστημα έως 1,80 m, όμως ο χώρος αποσκευών με 185 λίτρα είναι στο κάτω όριο της κατηγορίας.

 


Ασφάλεια στο προσκήνιο

Ο κλωβός tridion είναι «προίκα» από τον προκάτοχο και πέρα από κοσμητικό στοιχείο, προσφέρει τη δομική ακαμψία και διαφυλάσσει ακέραια την καμπίνα επιβατών. Κατασκευασμένος από χάλυβα υπέρ υψηλής αντοχής, επιβεβαιώνει τις προδιαγραφές του, σύμφωνα με την M-B, σε δοκιμές car-to-car με S-Class και C-Class. Στον εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας, στα βασικά συστήματα ABS και ESP προστέθηκε το Crosswind Assist το οποίο προφυλάσσει από απώλεια ελέγχου από απότομες ριπές πλευρικού αέρα.



 

Οι παραγγελίες για τη νέα γενιά Smart έχουν ξεκινήσει καθώς έχει δημοσιευτεί ο πλήρης τιμοκατάλογος των νέων fortwo και fourfor  και οι πρώτες παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν κατά το Νοέμβριο.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...