Hyundai RN30 κοιτώντας στα μάτια το Focus RS
Η Hyundai εστιάζει στις επιδόσεις και μάλιστα σε υψηλό επίπεδο με ένα μοντέλο 380 ίππων
- -
- -
Αν νομίζατε ότι το Hyundai N Performance ήταν απλώς marketing γελαστήκατε. Οι Κορεάτες κατέβηκαν στο Παρίσι με ένα εκρηκτικό πρωτότυπο που ακούει στο όνομα N30 concept που γεννήθηκε και μεγάλωσε στην πιο σκληρή πίστα του κόσμου, το Nurburgring. Μάλιστα δεν είναι ένα ακόμα πρωτότυπο που θα μείνει σε… μακέτα, αλλά θα περάσει σύντομα στην παραγωγή, μέσα στο 2017.
Το πρωτότυπο μοντέλο μας προϊδεάζει για τη γρήγορη έκδοση του
i30 με μια δόση υπερβολής που του δίνει το δικαίωμα της concept
προσέγγισης. Πατά σε τεράστιους τροχούς 19 ιντσών με χαμηλωμένη
ανάρτηση και φυσικά με πιο σφιχτή ρύθμιση. Σε σχέση με το i30
παραγωγής είναι 30 mm πιο πλατύ χάρη στους μυώδεις εμπρός και πίσω
προφυλακτήρες, ενώ πίσω οι εξατμίσεις είναι ρυθμισμένες έτσι ώστε
να ξεσηκώνουν (δείτε το βίντεο που ακολουθεί με την εξέλιξη
του ήχου).
Η καρδιά του concept είναι ένα 4κύλιδνρος 2λιτρος τούρμπο κινητήρας ο οποίος αποδίδει 380 ίππους και 451 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Αντίθετα από το αυτοκίνητο παραγωγής που έχει τη μετάδοση της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς, το RN30 concept είναι τετρακίνητο. Για τη καλύτερη διαχείριση της δύναμης χρησιμοποιείται και ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στη μείωση και την καλύτερη κατανομή του βάρους. Το Hyundai NR30 concept στην πράξη μετά από προσεκτική δουλειά σε αυτόν τον τομέα, κατάφερε να έχει κέντρο βάρους 84 mm πιο κοντά στο έδαφος, σε σχέση με το i30 παραγωγής, ενώ τα εξελιγμένα αεροδυναμικά βοηθήματα συμβάλουν με τη σειρά τους στην καλύτερη κατανομή του αέρα.
Τον επόμενο χρόνο θα πρέπει να περιμένουμε τη γρήγορη έκδοση του
Hyundai i30 N, με κίνηση εμπρός και χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ στο
τραπέζι έχει πέσει και η δημιουργία μια εκδοχής με κίνηση στους
τέσσερις τροχούς και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη,
στα πρότυπα του N30 concept.