Τα πάντα για το νέο Toyota C-HR
Η Toyota βλέπει για πρώτη φορά σοβαρά την κατηγορία του Qashqai και κατεβαίνει στην αναμέτρηση πολύ καλά προετοιμασμένη, με ένα crossover που σε κερδίζει με την πρώτη ματιά
- -
- -
Η αρχή έγινε το 2014 στο Παρίσι, όπου η Toyota αποκάλυψε την πρόθεσή της να χτυπήσει το πετυχημένο Nissan Qashqai στα ίσια. Η στρατηγική αποτυπωνόταν σε λαμαρίνα, με την εντυπωσιακή μορφή του τρίθυρου C-HR Concept. Μέσα στα δύο χρόνια που μεσολάβησαν το πρωτότυπο C-HR έγινε πεντάθυρο (Φρανκφούρτη ’15), μετενσαρκώθηκε σε μοντέλο έτοιμο για παραγωγή (Γενεύη ’16) και άνοιξε τις πόρτες του για να δούμε τον εσωτερικό του κόσμο (Ιούνιος ’16) παραμένοντας αξιοσημείωτα πιστό στη σχεδιαστική γραμμή του πρωτοτύπου! Για να φτάσουμε πάλι στην πόλη του φωτός (Σεπτέμβριος ’16), όπου έγινε η επίσημη πρεμιέρα του crossover που θα εμπλουτίσει τη γκάμα της Toyota.
Χτισμένο στη νέα αρχιτεκτονική TNGA (Toyota New Global Architecture) και με μήκος 4.360 mm, πλάτος 1.795 mm, ύψος 1.560 mm και μεταξόνιο 2.640 mm, το Toyota C-HR κάνει σαφή το στόχο του: την κατηγορία των Qashqai και HR-V. Κυρίαρχο χαρακτηριστικό που σε κερδίζει με την πρώτη ματιά, η δυναμική του σχεδίαση που το καθιστά τουλάχιστον ξεχωριστό. Οι έντονες ακμές παντρεύονται με καμπύλες, με ένα τρόπο που θυμίζει Lexus αλλά στο πιο αρμονικό του.
Η λεπτή μάσκα με το έμβλημα της Toyota στο κέντρο της ρέει προς
τους προβολείς και τα ανάγλυφα φτερά, αγκαλιάζοντας τις εμπρός
γωνίες του crossover. Στο πλάι, οι συγκαλυμμένες λαβές των πίσω
θυρών που ενσωματώνονται στην κολόνα συμβάλλουν μαζί με την έντονη
κλίση της οροφής στο πίσω μέρος, στην κουπέ γραμμή που χαρακτηρίζει
το συνολικό σχήμα του C-HR, ενώ οι προτεταμένοι θόλοι των τροχών
και τα μεγάλα πίσω φώτα που ξεπροβάλλουν έντονα από το αμάξωμα,
χαρίζουν στο πίσω τμήμα μια ιδιαίτερα ξεχωριστή και δυναμική
συνάμα, εμφάνιση. Και μη νομίσετε πως η αισθητική του C-HR αποτελεί
ένα πυροτέχνημα δίχως συνέχεια για την Toyota, καθώς σύμφωνα με
τους Ιάπωνες η συγκεκριμένη σχεδιαστική γλώσσα θα εφαρμοστεί σε όλα
τα μελλοντικά της μοντέλα.
Στο εσωτερικό, ο μπλε φωτισμός των οργάνων και οι ματ ασημί και piano black πινελιές χαρίζουν στο λιτό ταμπλό αναβαθμισμένη και μοντέρνα εικόνα. Κυρίαρχη θέση ωστόσο έχει η οθόνη αφής οκτώ ιντσών που συνδυάζεται με το νέο σύστημα ενημέρωσης, πλοήγησης, συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας. Ενισχύοντας τη σύνδεση με την εξωτερική σχεδίαση, πολλά σημεία του εσωτερικού υιοθετούν το μοτίβο διαμαντιού που συναντάμε και στο αμάξωμα, όπως π.χ. πολλοί διακόπτες, οι επενδύσεις θυρών, η επένδυση οροφής, οι γρίλιες των ηχείων JBL και το σχήμα των tweeter, ακόμα και οι βελόνες των αναλογικών ενδείξεων των οργάνων. Περιεργαζόμενοι το C-HR στο σταντ της Toyota στο Παρίσι, διαπιστώσαμε πως η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη και οι χώροι για τους επιβάτες μεγάλοι, αν και τα μικρά παράθυρα στις πίσω πόρτες δίνουν μια ελαφρώς κλειστοφοβική αίσθηση και το πορτμπαγκάζ απλώς ικανοποιεί με τη χωρητικότητα των 377 λίτρων.
Περνώντας στη γκάμα των κινητήρων, οι επιλογές είναι δύο.
Εκμεταλλευόμενη την εμπειρία και την τεχνολογία της Toyota στα
υβριδικά συστήματα κίνησης, η μεγάλη έκδοση του C-HR εφοδιάζεται με
ένα 4κύλινδρο 1.800άρη βενζινοκινητήρα που συνδυάζεται με ηλεκτρικό
μοτέρ και κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT.
Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, λεπτομερείς τροποποιήσεις στη σχεδίαση του κινητήρα έχουν πετύχει μία θερμική απόδοση 40%, επίδοση που αποτελεί ρεκόρ για βενζινοκινητήρα. Η συνδυαστική απόδοση είναι 122 ίπποι και 142 Nm, με τη μέση κατανάλωση να περιορίζεται στα 3,6 ως 3,9 lt/100 km και τις εκπομπές CO2 στα 82-90 gr/km. Η εναλλακτική επιλογή είναι ο τούρμπο βενζίνης των 1,2 λίτρων με απόδοση 116 ίππων και 185 Nm ροπής, τον οποίο γνωρίζουμε από το Auris. Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ή με αυτόματο CVT. Όλες οι εκδόσεις του C-HR έχουν την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ η έκδοση 1.2T CVT μπορεί να συνδυαστεί και με σύστημα τετρακίνησης.
Αρκετά είναι και τα συστήματα ασφάλειας που έχει στο οπλοστάσιό του το C-HR. Στο πακέτο Toyota Safety Sense συμπεριλαμβάνονται το σύστημα προ-σύγκρουσης Pre-Collision System (με αναγνώριση πεζού - Pedestrian Recognition), το Adaptive Cruise Control, το Lane Departure Alert (προειδοποίηση απομάκρυνσης από τη λωρίδα κυκλοφορίας) με έλεγχο διεύθυνσης, το Automatic High Beam (αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων) και το Road Sign Assist. Επιπλέον, διαθέσιμα είναι τα θερμαινόμενα καθίσματα, το σύστημα keyless entry, το σύστημα S-IPA της Toyota (Simple Intelligent Park Assist), οι ζάντες αλουμινίου 18” και η δίχρωμη μεταλλική βαφή.
Τελικά, το C-HR είναι πολύ πιο σημαντικό μοντέλο για την Toyota απ’ ότι έδειχνε αρχικά. Δεν αναλαμβάνει απλώς να εκπροσωπήσει την ιαπωνική φίρμα σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία. Ξεχωρίζει τόσο από την υπόλοιπη γκάμα της Toyota όσο και από όλα τα άλλα μικρομεσαία crossover και είναι η απόδειξη της νέας στρατηγικής της Νο1 αυτοκινητοβιομηχανίας για ακόμη μεγαλύτερη στυλιστική ελευθερία, συνδυασμένη με μηχανολογική αρτιότητα και οδηγική απόλαυση. Το τελευταίο είναι σύμφωνα με τον Αρχιμηχανικό Hiroyuki Koba, ένα από τα κυρίαρχα στοιχεία του C-HR.
TOYOTA C-HR
Κινητήρας 1.2 Turbo 1.2 Turbo 1.2 Turbo 1.8 Hybid
Ισχύς 116 PS 116 PS 116 PS 122 PS
Ροπή 185 Nm 185 Nm 185 Nm 143 Nm
Κιβώτιο 6άρι/ FWD CVT/ FWD CVT/ AWD CVT/ FWD
Μέση κατανάλωση 5,5 lt/100 km 5,8 lt/100 km 6,2 lt/100 km 3,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 125 g/km 134 g/km 143 g/km 82 g/km