10+1 SUV: Τα ΑΣΤΕΡΙΑ του 2017
Δείτε τα SUV και Crossover που θα πρωταγωνιστήσουν τη νέα χρονιά
- -
- -
Το 2017 είναι μια ακόμη χρονιά με πληθώρα νέων μοντέλων. Ανάμεσά τους πολλά SUV και Crossover, μοντέλα μιας κατηγορίας που αναπτύσσεται ραγδαία και που στην Ευρώπη πέρασε στην 1η θέση των πωλήσεων το 2016! Παρακάτω ξεδιαλέξαμε τα 10+1 SUV & Crossover που μόλις ήρθαν ή αναμένονται στην ελληνική αγορά και αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν, είτε σε πωλήσεις είτε σε ενδιαφέρον. Δείτε τα…
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Η συγγένεια του ιταλικού SUV με την Gulia είναι εμφανής, εξάλλου τα δύο μοντέλα μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα. Κορυφαία έκδοση είναι η Quadrifoglio που φοράει τον twin-turbo V6 των 2,9 λίτρων με απόδοση που αγγίζει τους 510 ίππους. Η μετάδοση περνάει και στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων, ενώ χρησιμοποιείται και σύστημα torque vectoring το οποίο φροντίζει για την ιδανική κατανομή της δύναμης. Φυσικά θα υπάρχουν και οι βασικές και Ti εκδόσεις, αμφότερες με 2λιτρο 4κύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 280 ίππων.
Το νέο Q2 μόλις ξεκίνησε την πορεία του στην ελληνική αγορά. Με μαζεμένες διαστάσεις αλλά αξιόλογους χώρους, μικρούς κινητήρες που ταιριάζουν γάντι στην ελληνική πραγματικότητα και οδική συμπεριφορά που τιμά την σπορ παράδοση της φίρμας, έχει τα φόντα να πρωταγωνιστήσει στα SUV και όχι μόνο, αφού μπορεί να κλέψει κοινό και από άλλες πιο παραδοσιακές κατηγορίες. Η γκάμα του περιλαμβάνει σε βενζίνη τον 1.0 TFSI με 116 PS, τον 1.4 TFSI με 150 PS και τον 2λιτρο TFSI με 190 PS, ενώ σε diesel υπάρχουν ο 1.6 TDI με 116 PS και ο 2.0 TDI με 150 και 190 PS.
Με αισθητικές επιρροές από το μεγαλύτερο Q7, το εντελώς νέο Audi Q5 έρχεται την Άνοιξη για να επαναπροσδιορίσει τη θέση του στα SUV. Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει τον diesel 2.0 TDI σε εκδόσεις των 150, 163 και 190 ίππων και τον 2.0 TFSI βενζίνης με απόδοση 252 ίππων. Πιο ψηλά τοποθετείται ο 3.0 TDI με απόδοση 286 ίππων, ενώ κορυφαία έκδοση είναι το SQ5 με τον 3.0 TFSI που αποδίδει 354 ίππους. Την εμπειρία στο εσωτερικό αναβαθμίζουν στοιχεία όπως η νέα οθόνη 7 ή προαιρετικά 8,3 ιντσών, το touch pad, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual Cockpit και το ηχοσύστημα της Bang&Olufsen.
Το νέο αμερικανικό SUV υιοθετεί εμφανισιακά στοιχεία από το Cherokee και φυσικά θα είναι διαθέσιμο στην extreme off-road έκδοση Trailhawk. Από τη γκάμα κινητήρων, στα ευρωπαϊκά δεδομένα ταιριάζουν οι γνωστοί από το Renegade turbodiesel κινητήρες 1,6 και 2,0 λίτρων με απόδοση από 120 έως 170 ίππους, καθώς και ο τούρμπο βενζίνης 1.4 MultiAir των 170 ίππων. Το νέο Jeep Compass έχει μήκος 4.420 mm και τοποθετείται ανάμεσα Renegade και Cherokee. Η παρουσίαση του στην Ευρώπη θα γίνει τον Μάρτιο του 2017 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης.
H ανανεωμένη GLA έρχεται με φρέσκια εμφάνιση να συνεχίσει την εμπορική επιτυχία του κόμπακτ SUV. Εμφανισιακά, στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η νέα γρίλια με τα στρογγυλά φώτα ομίχλης, ενώ στο εσωτερικό συναντάμε νέες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας. Μια νέα έκδοση έρχεται να προστεθεί στη γνώριμη γκάμα βενζίνης (GLA 180, GLA 200, GLA 250, GLA 250 4Matic και GLA AMG 45 4Matic) και αυτή είναι η GLA 220 4Matic, η οποία αποδίδει 184 ίππους. Από πλευράς diesel υπάρχουν οι GLA 180 d, GLA 200 d, GLA 200 d 4Matic, GLA 220 d και GLA 220d 4Matic.
Το νέο Countryman είναι μεγαλύτερο και πιο αιχμηρό σχεδιαστικά. Το Cooper S E Countryman ALL4 γίνεται το πρώτο υβριδικό ΜΙΝΙ. Συνδυάζει ένα τούρμπο κινητήρα 1,5 λίτρων που στέλνει 136 ίππους στους εμπρός τροχούς και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 88 ίππων που κινεί τους πίσω τροχούς. Η συνδυαστική απόδοση υπολογίζεται στους 224 ίππους. Φυσικά, το νέο Countryman προσφέρεται επίσης με τον 3κύλινδρο 1.5 με απόδοση 136 ίππων και τον 2λιτρο με τους 192 ίππους για την έκδοση S. Σε diesel υπάρχουν τα 2.0 Cooper D των 150 ίππων και 2.0 Cooper SD με απόδοση 190 ίππων.
Με μήκος 4,21 m, το Crossland X είναι ελαφρώς μικρότερο σε διαστάσεις από το Mokka X, με το οποίο έχει ξεκάθαρη σχεδιαστική συγγένεια. Όμως την πλατφόρμα και τα μηχανικά μέρη τα δανείζεται από την PSA. Το νέο κόμπακτ crossover θα διατίθεται αποκλειστικά ως προσθιοκίνητο, σε εκδόσεις με καύσιμο βενζίνη, πετρέλαιο και υγραέριο (LPG). Αν και ακόμη δεν έχει γίνει γνωστή η γκάμα κινητήρων, αναμένεται να περιλαμβάνει έναν ατμοσφαιρικό βενζίνης 1.2 με 82 ίππους, έναν 1.2 turbo με 110 και 130 PS, καθώς και τους 1.6 diesel απόδοσης 100 και 120 PS.
Οι Γάλλοι έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στην αισθητική, κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό, ενώ περνώντας στα ενδότερα εκτιμάς την προσοχή στην ποιότητα. Αποκλειστικά προσθιοκίνητο, αλλά με Grip Control που αναβαθμίζει τις δυνατότητες κίνησης σε δύσκολα τερέν. Διαθέσιμο με κινητήρες μικρού κυβισμού, βενζίνης 1.2 τούρμπο 130 ίππων και diesel 1.6 με 100 και 120 ίππους, συνδυάζει επιδόσεις και οικονομία, με κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης, χωρίς να αγνοεί τον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Στην κορυφή της γκάμας ο 1.6 THP των 165 ίππων και ο 2.0 Diesel με 180 ίππους.
Το Ateca είναι το πρώτο καθαρόαιμο SUV της Seat. Άργησε να κάνει είσοδο, αλλά ήρθε διαβασμένο όπως αποδεικνύει από την πρώτη κιόλας επαφή μαζί του. Καλά στημένο πλαίσιο, ελαφρύ αμάξωμα, μικροί και αποδοτικοί κινητήρες βενζίνης 1.0 και 1.4 TSI και diesel 1.6 και 2.0 TDI που συνδυάζουν επιδόσεις και οικονομία, αλλά και ευρυχωρία στο εσωτερικό, είναι στοιχεία που συνθέτουν επιγραμματικά την ενδιαφέρουσα προσωπικότητα του νέου Seat Ateca, το οποίο προσφέρεται και σε ανταγωνιστική τιμή.
Μόλις έφτασε στην Ελλάδα, συμπληρώνοντας το κενό στο κάτω άκρο της γκάμας της Suzuki. Παρά τις μικρές διαστάσεις του (3,7 m) έχει ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους. Κάτω από το καπό του έχει ένα κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων τεχνολογίας DualJet με απόδοση 90 ίππων. Συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτοματοποιημένο κιβώτιο πέντε σχέσεων, με τη μετάδοση της κίνησης να περνά στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός συνεκτικού συμπλέκτη. Τέλος, διαθέσιμες είναι και οι υβριδικές εκδόσεις SHVS, τόσο με κίνηση στους δύο, όσο και στους τέσσερις τροχούς.
Η Toyota επενδύει στη σχεδίαση και παρουσιάζει ένα crossover εντελώς ξεχωριστό από τα άλλα, επιδεικνύοντας ιδιαίτερη τόλμη. Αναμφίβολα ένα διαφορετικό αυτοκίνητο από την ιαπωνική εταιρεία. Το C-HR δίνει πραγματική ερμηνεία στον όρο κουπέ SUV, με έντονα κυρτό πίσω μέρος, μικρά παράθυρα και καμπύλες που δεν βρίσκεις σε αυτή την κατηγορία. Στον αντόποδα, οι χώροι επιβατών δεν συγκαταλέγονται στα θετικά του μοντέλου. Διαθέσιμο με 1.2 τούρμπο βενζίνης και ένα υβριδικό σύνολο 1,8 λίτρων, το C-HR δεν προσφέρει την επιλογή του diesel.