Νέο Subaru XV: Πιο ικανό από ποτέ (vid)
Με 2λιτρο boxer κινητήρα βενζίνης, στάνταρ τετρακίνηση και πλούσιο εξοπλισμό
- -
- -
Βασισμένη στην παγκόσμια πλατφόρμα της Subaru, την οποία γνωρίσαμε με το νέο Impreza, η νέα γενιά του XV έχει τα φόντα για πετυχημένη εμπορική πορεία και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Το compact crossover της ιαπωνικής μάρκας (μήκους 4,46 m) είναι ένα πραγματικό off road μοντέλο, χάρη στη στάνταρ τετρακίνηση Symmetrical All-Wheel Drive, τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (22 cm) και το δυνατό κινητήρα boxer (156 ίπποι). Ο μεγάλος του κυβισμός (1.995 cc) ίσως όμως αποθαρρύνει τους καταναλωτές σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες.
Το νέο XV διατηρεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία του απερχόμενου μοντέλου. Η δυναμική του εμφάνιση κρύβει την μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τη στιγμή που τα πλαστικά προστατευτικά τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Σαφώς ποιοτικότερη απ’ ό,τι έχουμε δει έως σήμερα είναι η εικόνα από την καμπίνα των επιβατών, με δερμάτινες επενδύσεις σε καθίσματα και ταμπλό, μεγάλη οθόνη αφής (8 ιντσών) για το σύστημα πολυμέσων και πολυλειτουργικό τιμόνι.
Η Subaru υποστηρίζει ότι έχει βελτιώσει αισθητά το XV σε κάθε τομέα: από την ακαμψία του πλαισίου (κατά 70%), τη λειτουργία της τετρακίνησης (φέρει πρόγραμμα X-MODE για επιφάνειες με χαμηλό επίπεδο πρόσφυσης), την ανάρτηση, την πληροφόρηση από το τιμόνι, μέχρι τον περιορισμό των θορύβων και κραδασμών που περνούν στο εσωτερικό.
Ο 2λιτρος boxer κινητήρας έχει αναβαθμιστεί. Είναι πιο πολιτισμένος, ελαφρύτερος και πιο οικονομικός σε κατανάλωση. Αποδίδει 156 ίππους και 196 Nm ροπής. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο Lineartronic, το οποίο έχει και χειροκίνητη λειτουργία με 7 σχέσεις.
Το ιαπωνικό crossover είναι πιο ασφαλές από πριν, με αποτελεσματικότερες ζώνες απορρόφησης της ενέργειας πρόσκρουσης αλλά και με πλήρη εξοπλισμό ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Στο επίκεντρο βρίσκεται το EyeSight, το πακέτο που με τη βοήθεια κάμερας προσφέρει αυτόνομη πέδηση, ρυθμιζόμενο Cruise Control και λειτουργία διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας.