Ποιος είναι ο ιδανικός κινητήρας για τα hot μικρά;
Διαφορετική φιλοσοφία από τις μάρκες, καθώς άλλες ακολουθούν την τάση του downsizing και άλλες αυξάνουν τη χωρητικότητα των κινητήρων
- -
- -
Τα καυτά σουπερμίνι αντέχουν ανάμεσα στις «Συμπληγάδες Πέτρες», την αυστηρή νομοθεσία για τους ρύπους και την επέλαση των υβριδικών μοντέλων. Έχουν το δικό τους – νεανικό και φανατικό – κοινό, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστές να συνεχίζουν την εξέλιξή τους.
Προκαλεί ενδιαφέρον όμως η επιλογή κάθε μάρκας, όσον αφορά τον κυβισμό του κινητήρα. Στα 2.000 cc, στα 1.800 cc ή ακόμη λιγότερα; Με turbo ή κομπρέσορα; Πώς βγαίνουν πιο ομαλά ισχύς και ροπή στο δρόμο, χωρίς να επιβαρύνονται κατανάλωση και ρύποι; Στα τέσσερα παραδείγματα που ακολουθούν αποτυπώνονται τέσσερις διαφορετικές προσεγγίσεις.
Ford Fiesta ST
Η Ford έκανε μία μικρή... επανάσταση στην κατηγορία, καθώς χρησιμοποιεί για πρώτη φορά στο Fiesta ST τρικύλινδρο σύνολο. Ο 1.5 EcoBoost με διπλό ανεξάρτητο χρονισμό βαλβίδων και μπεκ υψηλής πίεσης έχει μέγιστη απόδοση 200 ίππους και 290 Nm ροπής. Το σπριντ από στάση στα 100 km/h διαρκεί 6,7 sec, όμως το μεγάλο όφελος είναι η περιβαλλοντική απόδοση του hot σουπερμίνι. Η Ford ανακοινώνει ότι οι εκπομπές ρύπων θα είναι μόλις 114 g/km, με αντίστοιχα χαμηλή κατανάλωση.
Opel Corsa OPC
Η Opel ακολουθεί την... πεπατημένη, το δρόμο που γνωρίζει καλά. Το Corsa OPC εφοδιάζεται με τον 1.6 turbo τεχνολογίας ECOTEC, που αποδίδει 207 PS και 280 Nm ροπής σε λειτουργία overboost. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας είναι ικανός για sport επιδόσεις (0-100 km/h σε 6,8 sec και τελική 230 km/h), χωρίς να... εκτοξεύονται κατανάλωση και εκπομπές CO2 (7,5 lt/100 km και 174 g/km, αντίστοιχα).
Toyota Yaris GRMN
Οι Ιάπωνες έχουν τη δική τους οπτική γωνία όσον αφορά τα sport αυτοκίνητα και στην περίπτωση του νέου Yaris Yaris GRMN (GAZOO Racing Masters of Nurburgring) αυτή επιβεβαιώνεται για μία ακόμη φορά. Επέλεξαν τα 1.800 cc αντί των 1.600 cc, όμως περισσότερη έκπληξη προκαλεί η επιλογή μηχανικού υπερσυμπιεστή (κομπρέσορα) αντί για υπερσυμπιεστή καυσαερίων (turbo). Η μέγιστη απόδοση θα ξεπερνά τους 210 ίππους, δε γνωρίζουμε όμως ακόμη στοιχεία για επιδόσεις ή κατανάλωση.
Volkswagen Polo GTI
Η νέα γενιά του γερμανικού σουπερμίνι θα βασίζεται στη πλατφόρμα MQB A0 του Ομίλου Volkswagen, με όφελος στους χώρους και την ποιότητα κύλισης. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το νέο Polo GTI θα εγκαταλείψει τον 1.8 TSI απόδοσης 192 ίππων για τα... μάτια του 2λιτρου turbo του μεγαλύτερου Golf GTI. Η μέγιστη ισχύς θα είναι τουλάχιστον 200 ίπποι, ενώ τα 100 km/h θα έρχονται από στάση αρκετά πιο σύντομα από τα 6,7 sec του σημερινού αυτοκινήτου.