Lamborghini Urus: Το SUV των 650 ίππων και του 0-100 σε 3,6 sec (vid)
Σχεδίαση και επιδόσεις που θυμίζουν supercar, ελευθερία κίνησης ενός καθαρόαιμου 4x4
- -
- -
Μετά από αρκετά έτη σκέψης και άλλα τόσα εξέλιξης, η Lamborghini παρουσίασε στην έδρα της, την Sant'Agata Bolognese, το δικό της SUV επιδόσεων. Η Urus δανείζεται το όνομά της από ισπανικό ταύρο και θα αρχίσει να κυκλοφορεί στους δρόμους την άνοιξη του 2018. Όσοι την έχουν παραγγείλει θα πρέπει να πληρώσουν 171.500 ευρώ, συν τους φόρους.
Ευτυχώς η αναμονή δεν μας απογοήτευσε, καθώς η Urus εντυπωσιάζει
τόσο με την εμφάνιση όσο και με τα τεχνικά χαρακτηριστικά της. Στο
ρύγχος του αμαξώματος των 5,11 μέτρων κυριαρχεί η μάσκα που
ενώνεται με τις εισαγωγές αέρα στο πλάι, ενώ οι έντονες ακμές στο
καπό και τα φώτα «αλά Huracan» παραπέμπουν σε ένα supercar. Η
εικόνα ολοκληρώνεται από τα στενά παράθυρα, την coupe οροφή και
τους φουσκωμένους θόλους των τροχών. Ο διαχύτης και η τετραπλή
απόληξη της εξάτμισης «φωνάζουν» τις δυνατότητες του ιταλικού SUV,
ακόμη και όταν απομακρύνεται από σένα.
Και απομακρύνεται αστραπιαία, όπως μαρτυρούν τα 3,6 sec
για το 0-100 km/h και τα 12,8 sec για το 0-200 km/h. Η
Urus συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι το ταχύμετρο να δείξει 305 km/h!
Η τελική της ταχύτητα είναι δηλαδή κατά 5 km/h υψηλότερη από αυτήν
της Bentley Bentayga. Όλα τα παραπάνω απόρροια του 4.0 V8
twin-turbo, μέγιστης ισχύος 650 ίππων
στις 6.800 rpm και ροπής 850 Nm από τις 2.250 rpm.
Με βάρος λίγο κάτω από τα 2.200 kg, η αναλογία kg/PS είναι 3,38.
Τιμή εντυπωσιακή για ένα SUV. Η εργοστασιακή κατανάλωση (καθαρά
θεωρητική σε αυτή την περίπτωση) είναι 12,7 lt/100 km και οι
εκπομπές ρύπων 290 g/km.
ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΔΩΡΕΑΝ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 48 ΤΟΥ GOCAR
MAGAZINE ΓΙΑ ΣΥΣΚΕΥΕΣ iPad
ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΔΩΡΕΑΝ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 48 ΤΟΥ GOCAR
MAGAZINE ΓΙΑ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID
Ο V8 συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, οι αλλαγές των οποίων γίνονται και με paddles πίσω από το τιμόνι. Το σύστημα τετρακίνησης χρησιμοποιεί κεντρικό διαφορικό της Torsen, το οποίο υπό φυσιολογικές συνθήκες μοιράζει τη ροπή 40/60 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Η μέγιστη ροπή στον μπροστινό άξονα φθάνει το 70% και στον πίσω το 87%.
Η Urus εφοδιάζεται με ενεργητική τετραδιεύθυνση και σύστημα
active torque vectoring μέσω του πίσω διαφορικού. Έτσι απαιτείται
λιγότερη συμμετοχή του οδηγού μέσω του συστήματος διεύθυνσης στις
στροφές με υψηλές ταχύτητες. Υπάρχουν 6 προγράμματα
οδήγησης: STRADA, TERRA (για off-road), NEVE (χιόνι),
SPORT, CORSA (για την πίστα) και SABBIA (άμμος). Η απόσταση από το
έδαφος ρυθμίζεται μέσω της αερανάρτησης και κυμαίνεται από 158 έως
248 mm.