Αποκαλύφθηκε το νέο Ford Focus

Στιλιστική και τεχνολογική αναβάθμιση

  • -
  • -

Η Ford παρουσίασε το νέο Focus, το οποίο έχει αναβαθμιστεί τόσο αισθητικά όσο και τεχνολογικά. Έχει υψηλής ποιότητας υλικά στο εσωτερικό και αναμένεται να αποτελεί για ακόμα μια φορά πόλο έλξης για τους ενδιαφερόμενους της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Το νέο Ford Focus πατάει επάνω στη νέα πλατφόρμα C2, που βελτιώνει αισθητά τους εσωτερικούς χώρους, αυξάνει τις επιδόσεις και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου. Όσον αφορά το πρώτο, η αύξηση του μεταξονίου κατά 53 mm σε σχέση με τον προκάτοχό του, υπόσχεται μεγαλύτερη άνεση στην καμπίνα για τους πέντε επιβάτες, κρατώντας παράλληλα σταθερές τις εξωτερικές διαστάσεις χάρη στους κοντούς προβόλους. Σύμφωνα με τη Ford, η νέα πλατφόρμα έχει 20% περισσότερη ακαμψία και η αεροδυναμική του νέου Focus βρίσκεται στα 0,250 Cd για το σεντάν και 0,273 Cd για το hatchback. Παράλληλα, το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου μειώθηκε κατά 88 κιλά, μειώνοντας -ταυτόχρονα- την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων CO2 κατά 10%.

Η νέα γενιά Ford Focus εξοπλίζεται με πολλά συστήματα ασφαλείας και άνεσης. Συγκεκριμένα, το μικρομεσαίο μοντέλο φέρει adaptive cruise control που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ακολουθεί «πιστά» το προπορευόμενο όχημα. Επίσης, διαθέτει συστήματα που «διαβάζει» τη σήμανση των ορίων ταχύτητας. Σημαντική αναβάθμιση έγινε και στα συστήματα των φωτών. Τα φωτιστικά σώματα προσαρμόζονται αυτόματα με τη βοήθεια της εμπρόσθιας κάμερας, η οποία εντοπίζει μια κλειστή στροφή, μια διασταύρωση ή έναν κυκλικό κόμβο σε απόσταση έως 65 μέτρων. Επιπλέον, τεχνολογικά καλούδια που έχει εξοπλιστεί το νέο Focus είναι το head-up display και το αναβαθμισμένο σύστημα αυτόματου (ξε)παρκαρίσματος, το οποίο ενεργοποιείται απλά με το πάτημα ενός κουμπιού. Φυσικά διαθέτει την αυτόματη πέδηση σε περίπτωση ενδεχόμενης σύγκρουσης με άλλο όχημα ή ακόμα και με πεζό. Μεταξύ άλλων, υπάρχουν τα συστήματα προειδοποίησης νεκρής γωνίας, αναγνώρισης και ενημέρωσης κίνησης σε αντίθετης κατεύθυνσης οδό και άλλα.

Στο εσωτερικό υπάρχει η οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, το οποίο χρησιμοποιεί το σύστημα Ford Sync 3 και είναι συμβατό με τα συστήματα Android Auto και Apple CarPlay. Το infotainment αναγνωρίζει συγκεκριμένες φωνητικές εντολές που μπορούν να ελέγχουν τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα και τον πλοηγό. Στον προαιρετικό κατάλογο υπάρχει το αναβαθμισμένο ηχοσύστημα B&O Play, το οποίο έχει 10 ηχεία με subwoofer και αποδίδει συνολικά 675-watt.

Μηχανολογικά, το νέο Ford Focus διαθέτει δύο βενζινοκινητήρες με αρκετές διαφορετικές αποδόσεις. Υπάρχει ο γνώριμος 1.000άρης κινητήρας EcoBoost των 85, 100 και 125 ίππων, καθώς και ο 1.5 EcoBoost των 150 και 182 ίππων. Στην τελευταία περίπτωση εξοπλίζεται και με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου, που σε περίπτωση coasting ή cruising σταματάει ή ξεκινάει να λειτουργεί ένας κύλινδρος, διαδικασία που γίνεται σε μόλις 14 msec. Τα μοτέρ συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή με αυτόματο κιβώτιο. Από πλευράς diesel, η νέα γενιά πετρελαιοκινητήρων της Ford, EcoBlue, διατίθενται με 95 και 120 PS και ροπή έως 300 Nm. Τέλος, υπάρχει και ο 2λιτρος diesel των 150 ίππων και 370 Nm ροπής.

Η Ford θα προσφέρει το νέο Focus αρχικά στις εκδοχές: hatchbach, sedan, station wagon, Vignale, Active και ST Line, ενώ αργότερα η γκάμα θα ολοκληρωθεί με τα ST και RS.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...