Νέο Dacia Duster
Προσιτό και σύγχρονο
- -
- -
Το Duster αποτελεί το στοίχημα της Dacia στο δρόμο για την καθιέρωση της εταιρείας στα μάτια ευρωπαϊκού αγοραστικού κοινού και όχι μόνο. Απολύτως σύγχρονο, αναμένεται να είναι τιμολογιακά προσιτό. Η κατασκευή του γίνεται στο εργοστάσιο της Dacia στο Pitesti της Ρουμανίας. Βασισμένο πάνω στο πάτωμα του Logan, το Duster θα παράγεται σε δικίνητες (4x2) και τετρακίνητες εκδόσεις (4x4). Στην Ευρώπη το Duster έχει κάνει είδη την εμφάνιση του, ενώ σε μερικές χώρες (Ουκρανία, Κεντρική Ασία και Αφρική) θα εμφανιστεί τον προσεχή Ιούνιο με τα σήματα της Renault.
Πολυτάλαντο
Με μήκος 4310mm και πλάτος 1830mm το Duster έχει συμπαγείς διαστάσεις που συνδυάζονται με αυθεντικά SUV στοιχεία. Η εξωτερική εμφάνιση γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακή με το οπτικό πακέτο (Look Pack) που περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, φιμέ πίσω τζάμια, ράγες οροφής, επιχρωμιωμένους εξωτερικούς καθρέπτες και μεταλλικές ποδιές εμπρός και πίσω. Το εσωτερικό ακολουθεί τη λογική των υπολοίπων μοντέλων της Dacia, με τον εξοπλισμό που προσφέρεται, βασικό και προαιρετικό, να είναι αντάξιος του ανταγωνισμού. Ο χώρος αποσκευών φτάνει από τα 475 lt (443 lt για 4x4), έως τα 1636 lt (1604 lt για 4x4) με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων. Η απόσταση από το έδαφος είναι 210 mm, οι γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας (30o, 36ο και 23ο αντίστοιχα) είναι αξιόλογες για ένα SUV. Η ανάρτηση του Duster αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Στις τετρακίνητες εκδόσεις, η πίσω ανάρτηση αποτελείται από πολλαπλούς συνδέσμους. Το βάρος του Duster ανέρχεται στα 1160 kg για τις δικίνητες εκδόσεις και 1250 kg για τις τετρακίνητες και μαζί με τις συμπαγείς διαστάσεις το μεταμορφώνουν σε ένα ευέλικτο SUV.
Πολλαπλών επιλογών
Συνολικά τρεις είναι οι κινητήρες που εξοπλίζουν το νέο Duster. Η βενζινοκίνητη έκδοση αποδίδει από 1.6 lt 105 PS, χρησιμοποιώντας τον ατμοσφαιρικό 16βάλβιδο κινητήρα της Renault. O πετρελαιοκινητήρας dCi 1.5 lt της Renault εξοπλίζει το Duster σε δύο παραλλαγές απόδοσης με 85 και 109 PS. Η έκδοση dCi 110 διαθέτει φίλτρο συγκράτησης σωματιδίων και ικανοποιεί τις προδιαγραφές ρύπων Euro5, όπως άλλωστε και ο 1.6 16v. Οι εκδόσεις dCi προσφέρουν εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και χαμηλές εκπομπές CO2 ( χαμηλότερη τιμή 135 gr/km). Ο κινητήρας βενζίνης 1.6 16v και ο πετρελαιοκινητήρας dCi 110 χρησιμοποιούνται στην τετρακίνητη έκδοση του Duster. Η τετρακίνηση προέρχεται από την συνεργασία της Renault-Nissan και συνεργάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, επίσης προϊόν της παραπάνω συνεργασίας. Το 6-τάχυτο κιβώτιο χαρακτηρίζεται από την κοντή πρώτη σχέση. Η τετρακίνηση δίνει τρεις επιλογές στον οδηγό. Στη θέση «2WD» η ροπή μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, για βέλτιστη οικονομία κινούμενος στην άσφαλτο. Μετακινώντας το διακόπτη στη θέση «Auto», όταν o εμπρός άξονας τα βρει σκούρα, ένας ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης αναλαμβάνει να περάσει τη ροπή και πίσω, σε ποσοστό έως και 50%. Η τρίτη θέση «Lock» κλειδώνει τον συμπλέκτη σε ποσοστό 50:50, με την απόκριση του γκαζιού και το σύστημα πέδησης να ρυθμίζονται για εκτός δρόμου χρήση.