Chevrolet Volt MPV5 Electric Concept
Ντεμπούτο του ηλεκτρικού crossover στην Κίνα
- -
- -
Με το ηλεκτρικό Volt να είναι ένα βήμα πριν την διάθεσή του στην αγορά το 2011, η Chevrolet εξελίσσει ήδη το δεύτερο μοντέλο βασισμένο στην τεχνολογία Voltec. Το πρωτότυπο Volt MPV5, ένα πενταθέσιο ηλεκτρικό crossover, παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου στο Πεκίνο.
Καθ’ εικόνα και ομοίωση
Εκτός από την τεχνολογία, από το Volt δανείζεται ακόμη το σχεδιασμό και την αεροδυναμική φιλοσοφία. «Το Volt MPV5 παίρνει την αποτελεσματική σχεδίαση του Chevrolet Volt και την προσαρμόζει στα δεδομένα της κατηγορίας crossover. Είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως ένα πραγματικό μέλος της οικογένειας Chevrolet», δήλωσε ο Bob Boniface, διευθυντής του τμήματος Εξωτερικής Σχεδίασης των Crossover της GM Βορείου Αμερικής, του οποίου η ομάδα συνεργάστηκε με τα μέλη του στούντιο σχεδιασμού της GM στην Αυστραλία για τη δημιουργία του Volt MPV5.
Οι διαστάσεις του πρωτότυπου Volt MPV5 υπόσχονται μια ευρύχωρη καμπίνα. Το μεταξόνιο των 2.760 mm είναι κατά 15 mm μακρύτερο από αυτό του Volt, ενώ το αμάξωμα είναι 181 mm μακρύτερο (4.585), 73 mm πλατύτερο (1.871) και 182 mm ψηλότερο (1.612) από το Volt. Και στο εσωτερικό όμως είναι εμφανής η συγγένεια με το Volt.
Voltec green power
Την κίνηση του Chevrolet Volt MPV5 αναλαμβάνει το ίδιο σύστημα κίνησης Voltec που συναντάται και στο Volt. Η φιλοσοφία του συστήματος βασίζεται στον ηλεκτρισμό. Μια μπαταρία ιόντων λιθίου 16-kWh φορτίζεται από το ηλεκτρικό δίκτυο και τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα για αποστάσεις έως 51,5 km. Πέρα από αυτό το όριο και αφού εξαντληθεί η μπαταρία, ένας 1.400άρης βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει τη φόρτισή της, ανεβάζοντας έτσι τη συνολική αυτονομία στα 482 km.
«Η ραγδαία αύξηση της ζήτησης για προσωπική μετακίνηση σε ολόκληρη την Κίνα δημιουργεί νέες περιβαλλοντικές και ενεργειακές προκλήσεις», δήλωσε ο Kevin Wale, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του GM China Group. «Η GM έχει δεσμευτεί για την εξεύρεση και την υιοθέτηση λύσεων, οι οποίες περιλαμβάνουν την ηλεκτροδότηση των αυτοκινήτων. Η παγκόσμια πρεμιέρα του Volt MPV5 Concept στο Πεκίνο, αντανακλά τη βούληση της GM να καταστήσει την Κίνα παγκόσμιο επίκεντρο της στρατηγικής προηγμένης τεχνολογίας της».
Στρατηγική ”Drive to Green”
Η GM συνεχίζει να επενδύει στην έρευνα και εξέλιξη της ηλεκτρικής αυτοκίνησης στην Κίνα, μέσω:
>> Του Κινεζικού Κέντρου Έρευνας Αυτοκινητικής Ενέργειας (China Automotive Energy Research Center - CAERC) που έχει ιδρύσει στο Πεκίνο.
>> Της κοινοπραξίας με την SAIC και το πανεπιστήμιο Tsinghua.
>> Του GM China Science Lab, το οποίο άνοιξε τον Νοέμβριο του 2009, όπου διεξάγονται έρευνες προηγμένης αυτοκίνησης, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης μπαταριών.
Ενδεικτικό της στρατηγικής της GM είναι το πρωτότυπο EN-V (Electric Networked-Vehicle) που η αμερικανική εταιρεία παρουσίασε τον Μάρτιο του 2010 στη Σαγκάη.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο το ντεμπούτο το Volt MPV5 στο Πεκίνο.