Ηλεκτρικό VW Golf blue-e-motion
Στην παραγωγή το 2013, με αυτονομία 150 km
- -
- -
Στα πλαίσια της παρουσίασης του Εθνικού Προγράμματος Ηλεκτρικής Μετακίνησης (National Electric Mobility Platform - NEMP) που εγκαινίασε η καγκελάριος Angela Merkel στις 3 Μαΐου 2010 στο Βερολίνο, η VW αποκάλυψε το ηλεκτρικό Golf blue-e-motion.
Το Golf μηδενικών εκπομπών ρύπων τροφοδοτείται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα τοποθετημένο μπροστά, ο οποίος αποδίδει ισχύ 85 kW/ 115 PS. Όπως συμβαίνει με όλα τα ηλεκτρικά μοτέρ, έτσι και αυτό του Golf διαθέτει πολύ υψηλή ροπή (270 Nm) από τις 0 rpm. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με τη VW, είναι περισσότερη οδηγική ευχαρίστηση χωρίς εκπομπές CO2. Η ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεται για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού κινητήρα αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 26,5 kW.
Το Golf blue-e-motion επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 11,8 sec και έχει τελική ταχύτητα 140 km/h. Για να μην εξαντλείται γρήγορα η μπαταρία, όταν το αυτοκίνητο έχει αναπτύξει ταχύτητα και ρολάρει με φόρα, ο ηλεκτροκινητήρας απεμπλέκεται από το σύστημα μετάδοσης έτσι ώστε να μειώνονται στο ελάχιστο οι απώλειες ενέργειας λόγω τριβών. Σε αυτή την περίπτωση μάλιστα, το Golf blue-e-motion ανακτά ενέργεια από την κύλιση φορτίζοντας την μπαταρία.
Με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, το ηλεκτρικό Golf μπορεί να διανύσει έως και 150 km, απόσταση που βέβαια εξαρτάται από το στυλ οδήγησης και άλλους παράγοντες, όπως η χρήση του κλιματισμού και του συστήματος θέρμανσης. Η αυτονομία πάντως αρκεί για να καλύψει τις καθημερινές αστικές ανάγκες μετακίνησης των περισσότερων οδηγών. Σύμφωνα με τη Γερμανική Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία, 6 στους 10 εργαζόμενους μετακινούνται με αυτοκίνητο. Από αυτούς, το 45,8% διανύουν κατά μέσο όρο λιγότερα από 10 km (διαδρομή χωρίς επιστροφή), ένα άλλο 28,1% από 10 έως 25 km και μόλις το 16,2% περισσότερα από 25 km.
Η μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, στο κεντρικό τούνελ, αφήνοντας έτσι ελεύθερο ένα αρκετά μεγάλο χώρο αποσκευών 237 lt. Ένα ξεχωριστό σύστημα ψύξης εξασφαλίζει τη σταθερή θερμοκρασία στη θήκη των μπαταριών. Τα υπόλοιπα παρελκόμενα του συστήματος βρίσκονται μαζί με το ηλεκτρικό μοτέρ κάτω από το εμπρός καπό.
Τρία ηλεκτρικά μέχρι το 2013
Το 2011, η Volkswagen θα τεστάρει το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του μελλοντικού Golf blue-e-motion σε στόλο 500 αυτοκινήτων, τα οποία θα οδηγηθούν σε κανονικές συνθήκες χρήσης και κίνησης. Η ηλεκτρική έκδοση του πιο πετυχημένου ευρωπαϊκού μοντέλου θα παρουσιαστεί στην αγορά το 2013, μετά το ντεμπούτο του Up blue-e-motion (ηλεκτρικό πόλης). Μαζί με το Golf blue-e-motion θα λανσαριστεί και το Jetta blue-e-motion, το οποίο είναι ουσιαστικά η σεντάν έκδοση του Golf. Το ίδιο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσει η διάθεση του Lavida blue-e-motion στην Κίνα.
Ουσιαστικά, η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη παραγωγής του ηλεκτρικού Golf έχει ήδη αρχίσει. Στόχος της Volkswagen είναι μέχρι το 2018 να γίνει ο ηγέτης στην αγορά αυτοκινήτων που κινούνται με εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Στοίχημα ότι τα περισσότερα από το ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αναμένεται να κινούνται στους γερμανικούς δρόμους το 2020 (στόχος που έχει τεθεί από τη γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση) θα φορούν το σήμα της VW.