Παρουσίαση VW Scirocco R
R for Fun
- -
- -
Οπτικά το νέο Scirocco R ξεχωρίζει εμπρός από τους τρεις μεγάλους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα που φροντίζουν για την ψύξη του intercooler του κινητήρα και πίσω από τις διπλές εξατμίσεις, τα φιμέ φωτιστικά σώματα, τη διακριτική αεροτομή και το διαχύτη στο κάτω μέρος. Στο εσωτερικό τα σπορ καθίσματα – προαιρετικά δερμάτινα, και τα διακριτικά διακοσμητικά στοιχεία με το λογότυπο R συμπληρώνουν την εικόνα. Η ουσία του νέου Scirocco όμως βρίσκεται κάτω από το καπό και κυρίως στην εργασία εξέλιξης ώστε να διαμορφωθεί ένα σπορ πακέτο καθημερινής χρήσης.
Turbo vs Κυβισμός
Μέχρι τώρα η VW χρησιμοποιούσε το λογότυπο R στις σπορ εκδόσεις της που είχαν ως βάση τους εξακύλινδρους κινητήρες. Βέβαια όταν έχεις στο οπλοστάσιο τη γκάμα κινητήρων TSI δεν μπορούσε παρά να χρησιμοποιηθεί στο νέο Scirocco R μια αναβαθμισμένη έκδοση του δίλιτρου τετρακύλινδρου συνόλου. Ενώ παλαιότερα είχαμε την ισχύ λόγω του κυβισμού, τώρα το turbo κι ο άμεσος ψεκασμός φροντίζουν για τους 265 ίππους που αποδίδονται στις 6.000rpm και τα 350Nm ροπής που είναι στη διάθεση του οδηγού από τις 2.500 έως τις 5.000rpm.
Στις εγκαταστάσεις του VW Motorsport εξελίχθηκε o κινητήρας TSI ειδικά για τις ανάγκες της νέας γενιάς R που εγκαινιάζει το Scirocco και στους επόμενους δύο μήνες θα δούμε να τοποθετείται και στο Golf R. Το turbo έχει μέγιστη πίεση λειτουργίας τα 1,2 bar και διαθέτει ένα τεράστιο intercooler για την ψύξη του αέρα εισαγωγής. Διαθέτει βελτιωμένα πιστόνια, ανθεκτικότερες μπιέλες και ενισχυμένα χιτώνια ώστε να μπορούν να αντέξουν τα υψηλά φορτία της καύσης. Παρά όλες αυτές τις επεμβάσεις το βάρος του κινητήρα είναι μόλις 152 kgr. Πέρα όμως από τις υψηλές επιδόσεις ο κινητήρας έχει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση όταν λειτουργεί σε κανονικούς ρυθμούς οδήγησης και τα 8,1 lt/100km είναι κατανάλωση που θα εκτιμηθεί δεόντως στην καθημερινή χρήση.
Για τη μετάδοση της κίνησης υπάρχουν δύο επιλογές, το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και το εκπληκτικής λειτουργίας και απόδοσης DSG, με τα paddles στο τιμόνι που αποτελούν πολύτιμα εργαλεία στη σπορ οδήγηση.
Άρωμα από Nürburgring
Για το στήσιμο του Scirocco R χρησιμοποιήθηκε ως βάση το Scirocco GT24. Είναι το μοντέλο που εξελίχθηκε για τον 24ωρο αγώνα αντοχής στο Nürburgring, όπου η VW έγραψε ιστορία νικώντας στην κατηγορία των αυτοκινήτων με 2λιτρο turbo κινητήρα. Επιπλέον, τα μοντέλα Scirocco GT24-CNG κατέλαβαν τις δύο πρώτες θέσεις στην κατηγορία των εναλλακτικών καυσίμων. Το 2008 ο Carlos Sainz και ο Hans-Joachim Stuck κατέκτησαν με δύο Scirocco GT24 τις πρώτες θέσεις, πετυχαίνοντας διπλή νίκη στην κατηγορία τους, στον κλασικό αυτό αγώνα αντοχής.
Από πλευράς αναρτήσεων το Scirocco R διαθέτει εμπρός γόνατα McPherson και πίσω έναν άξονα τεσσάρων συνδέσμων. Η αντιστρεπτική δοκός είναι μεγαλύτερης διαμέτρου σε σχέση με του συμβατικού δίλιτρου ώστε οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές να είναι μικρότερες. Το σύστημα φρένων είναι επίσης βελτιωμένο για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις υψηλότερες επιδόσεις. Οι μπροστινοί αεριζόμενοι δίσκοι έχουν διάμετρο 345mm, και οι πίσω 310mm.
Τo ESP διαθέτει επιλογή Sport mode ώστε να επεμβαίνει με καθυστέρηση, επιτρέποντας την προ-τοποθέτηση σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης. Παράλληλα, το σύστημα Anti-Slip Regulation (ASR) μπορεί να απενεργοποιηθεί τελείως όταν επιλέγεται η ρύθμιση Sport mode του ESP. Τέλος, το ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης του νέου Scirocco R έχει ρυθμιστεί ώστε να δίνει επίσης μια ακόμη πιο σπορ αίσθηση οδήγησης.
Ενεργό διαφορικό και αμορτισέρ
Σημαντικό βοήθημα στην σπορ οδήγηση είναι το σύστημα XDS που παίζει το ρόλο μπλοκέ διαφορικού. Μόλις οι ηλεκτρονικοί αισθητήρες αντιληφθούν ότι ο μπροστινός εσωτερικός τροχός αποφορτίζεται, σε μια γρήγορη στροφή, το ESP επεμβαίνει φρενάροντας το συγκεκριμένο τροχό ώστε να μεταφερθεί η ροπή στον εξωτερικό τροχό που διαθέτει πρόσφυση. Το XDS αποτρέπει την υποστροφή που εμφανίζουν όλα τα προσθιοκίνητα στις γρήγορες στροφές ειδικά όταν πιεστεί το γκάζι περισσότερο από όσο επιτρέπει η πρόσφυση του δρόμου.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό του νέου Scirocco R διατίθενται ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις. Το σύστημα DCC (Dynamic Chassis Control) ρυθμίζει συνεχώς την απόσβεση των αμορτισέρ και την υποβοήθηση του τιμονιού στις εκάστοτε συνθήκες του οδοστρώματος. Παράλληλα τροποποιεί τη λειτουργία των αμορτισέρ ανάλογα με το οδηγικό στυλ χάρη στα στοιχεία που λαμβάνει από τρεις αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι στο πλαίσιο και από έναν σε κάθε τροχό. Κατά την απότομη επιτάχυνση και επιβράδυνση, οι αναρτήσεις "σφίγγουν" σε κλάσματα δευτερολέπτου ώστε να παραμείνει σταθερό το φορτίο που μοιράζεται σε κάθε άξονα. Χάρη σε αυτές τις αυτόματες προσαρμογές το σύστημα DCC αυξάνει σημαντικά την αίσθηση άνεσης σε συνθήκες οδήγησης που δεν είναι τόσο απαιτητικές και ουσιαστικά δίνουν λύση στο δίλημμα ανάμεσα στη σπορ και την άνετη οδήγηση. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις διαβαθμίσεις: Normal, Sport και Comfort.
Όλα τα παραπάνω συστήματα και η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει από πλευράς στησίματος, έχουν σαν αποτέλεσμα ένα ισορροπημένο σύνολο με αυθεντικά σπορ χαρακτηριστικά. Χρειάζονται μόλις 5,8 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει στα πρώτα 100km/h και δεν είναι τόσο η αίσθηση της ταχύτητας όσο η άψογη συνεργασία των αναρτήσεων, του τιμονιού και του κιβωτίου DSG που αξιοποιούν στο έπακρο κάθε διαθέσιμο ίππο που αποδίδει ο δίλιτρος TSI.