Το Ford Puma επιστρέφει ως crossover (vid)

Μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το Fiesta, όμως είναι μεγαλύτερο και προσφέρει πλούσιους χώρους

  • -
  • -

Νέα είσοδο στην κατηγορία των B-SUV κάνει η Ford, παρουσιάζοντας το Puma. Το όνομα που είχαμε γνωρίσει πριν από 22 χρόνια ως ένα coupe πλέον το χρησιμοποιεί η Ford για ένα μικρό crossover. Το νέο Puma, αποτελεί την... περιπετειώδη παραλλαγή του Fiesta και θα κατασκευάζεται στη Ρουμανία. Θα είναι διαθέσιμο και σε mild hybrid έκδοση, με ηλεκτρικό σύστημα 48V. Οι πωλήσεις του στην Ευρώπη θα αρχίσουν εντός του 2019, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται το Φεβρουάριο του 2020

Παρά το μικρό του μήκος (4,18 μέτρα), το Puma κάνει εξαιρετική εκμετάλλευση των εσωτερικών του διαστάσεων, προσφέροντας παράλληλα εντυπωσιακό χώρο αποσκευών, 456 lt! 

Οι αγοραστές του Puma θα μπορούν να επιλέξουν έκδοση με την τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48 volt της Ford. Το κινητήριο σύνολο ήπιας υβριδικής τεχνολογίας ενσωματώνει ηλεκτρική υποβοήθηση ροπής με έναν χαμηλών τριβών, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost, ο οποίος αποδίδει έως 155 ίππους. 

Ανάμεσα στις προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού, που εξασφαλίζουν μία πιο άνετη και χαλαρή οδηγική εμπειρία, περιλαμβάνονται: Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane Centring, για άνετη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο και στις πόλεις με συχνές στάσεις-εκκινήσεις, Local Hazard Information, το οποίο είναι σε θέση να ενημερώσει τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο πριν γίνουν αντιληπτές από τον ίδιο ή τους αισθητήρες του οχήματος. 

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ FORD FIESTA ST ΜΕ ΤΟΥΣ 200 ΙΠΠΟΥΣ

Το νέο Ford Puma είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει πίσω πόρτα με hands-free λειτουργία ανοίγματος και καθίσματα με δυνατότητα μασάζ (Lumbar Massage Seat). 

Όπως αναφέρει η Ford, «το Puma διαθέτει μία χαμηλή, κεκλιμένη οροφή που διαμορφώνει μία εντυπωσιακή και άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα, η οποία αποστασιοποιείται από την τάση του σφηνοειδούς προφίλ υιοθετώντας μία πιο επίπεδη μεσαία γραμμή προς όφελος της ισορροπίας των αναλογιών. Η ομάδα σχεδίασης της Ford “πάντρεψε” τις χαρακτηριστικές αναλογίες με ιδιαίτερα εντυπωσιακές επιφάνειες δημιουργώντας σε συνεργασία με τους μηχανικούς της εταιρείας ένα αυτοκίνητο με ασυμβίβαστο στυλ, υποδειγματική πρόσβαση στο εσωτερικό και απαράμιλλο για τα δεδομένα της κατηγορίας χώρο αποσκευών». 

Το νέο Puma λανσάρεται σε διαφορετικές εκδόσεις, όπως η σπορ ST-Line και η κομψή Titanium. Το Puma Titanium διαθέτει μοναδικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 18” Pearl Grey και στοιχεία χρωμίου στη μάσκα, τις πλαϊνές ποδιές και τους προβολείς ομίχλης. Ο πίσω διαχύτης και η ποδιά φέρουν μεταλλικό γκρι φινίρισμα, ενώ τα πλαίσια των παραθύρων φέρουν μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα. Στο εσωτερικό, το Puma Titanium προσφέρεται με δερμάτινο τιμόνι και ξύλινες επενδύσεις για τη στεφάνη και των πίνακα οργάνων, σε συνδυασμό με χαρακτηριστικά υφασμάτινα ένθετα στο εσωτερικό των θυρών. 

Το Puma ST-Line, μία έκδοση εμπνευσμένη από τις δημιουργίες της Ford Performance, προσφέρεται με στάνταρ ζάντες αλουμινίου 18” ή προαιρετικά με 19” και σπορ ανάρτηση με ειδικά ρυθμισμένα ελατήρια και αμορτισέρ. Στο εμπρός μέρος, η χαρακτηριστική μάσκα ST-Line διαθέτει μαύρα ματ στοιχεία και γυαλιστερό πλαίσιο, το οποίο συναντάται και στους προβολείς ομίχλης. Προαιρετικά, υπάρχει η δυνατότητα εγκατάστασης μιας μεγαλύτερης αεροτομής στο τελείωμα της οροφής. Στα σπορ στοιχεία της σχεδιαστικής ταυτότητας της έκδοσης ST-Line περιλαμβάνονται και τα εμπρόσθια αεροδυναμικά βοηθήματα-φτερά, τα οποία κατευθύνουν τον αέρα στις “αεροκουρτίνες”. Κυρίαρχα στοιχεία στο εσωτερικό του Puma ST‑Line είναι ένα τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και χαρακτηριστική κόκκινη ραφή, η οποία διατίθεται και στην περίπτωση εγκατάστασης των προαιρετικών ημι-δερμάτινων καθισμάτων. Ο σπορ χαρακτήρας αναδεικνύεται επίσης από πολλά ακόμα στιλιστικά στοιχεία, όπως τα πεντάλ αλουμινίου, ο αλουμινένιος επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων και η χαρακτηριστική μαύρη επένδυση στο εσωτερικό τμήμα της οροφής. 

Το Ford MegaBox προσφέρει ένα βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο φόρτωσης στον οποίο μπορούν άνετα να μεταφερθούν δύο τσάντες του γκολφ σε κάθετη θέση. Η λύση αυτή προσφέρει μια αποθηκευτική χωρητικότητα της τάξης των 80 λίτρων σε ένα χώρο πλάτους 763 mm, μήκους 752 mm και βάθους 305 mm, που μπορεί να φιλοξενεί μη σταθερά στοιχεία ύψους έως 115 cm – όπως φυτά, για παράδειγμα – σε κάθετη θέση. 

Οι κινητήρες του Ford Puma 

Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid αναβαθμίζει τον βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost του νέου Puma με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11,5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt. 

Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον χαμηλών τριβών τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 EcoBoost χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος. 

Διαθέσιμο σε εκδόσεις με απόδοση 125 και 155 ίππων, το ευφυές, αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα του νέου Puma παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας. Στην πράξη, το σύστημα εφαρμόζει τις παρακάτω στρατηγικές: 

“Υποκατάσταση ροπής”, που αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 50 Nm μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα. Στόχος είναι η βελτίωση της οικονομίας καυσίμου έως 9%, σύμφωνα με τις αναλύσεις της εταιρείας που βασίζονται στο πρωτόκολλο WLTP. Η “Υποκατάσταση ροπής” συμβάλλει στην επίτευξη εκπομπών CO2 από 124 g/km και κατανάλωσης από 5,4 l/100 km για την έκδοση των 125 ίππων, καθώς και εκπομπών CO2 από 127 g/km και κατανάλωσης από 5,6 l/100 km για την έκδοση των 155 ίππων. 

“Υποβοήθηση ροπής”, που αξιοποιεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις με πλήρες φορτίο την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG, ώστε να αυξηθεί η συνολική διαθέσιμη ροπή της μονάδας ισχύος έως και 20 Nm πάνω από το επίπεδο που διαθέτει από μόνος του ο βενζινοκινητήρας σε πλήρες φορτίο – και να προσφέρεται μέχρι 50% περισσότερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές – για βελτιστοποιημένες επιδόσεις. 

Επιπλέον, οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν εκδόσεις μέσα από την γκάμα κινητήρων βενζίνης EcoBoost και diesel EcoBlue, που συνοδεύονται από λειτουργία Auto Start-Stop και 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Ο κινητήρας 1.0 EcoBoost των 125 ίππων του νέου Puma θα προσφέρει εκπομπές CO2131 g/km και κατανάλωση 5,8 l/100 km. Μία diesel έκδοση και ένα επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη θα πλαισιώσουν τη γκάμα μετά το λανσάρισμα του μοντέλου. 

Τα κινητήρια σύνολα 1.0 EcoBoost και EcoBoost Hybrid του νέου Puma διαθέτουν επίσης το πρώτο στην αυτοκινητοβιομηχανία σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για τρικύλινδρο κινητήρα, που θέτει αυτόματα εκτός λειτουργίας τον έναν κύλινδρο όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον έναν κύλινδρο μέσα σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου. 

Οι τεχνολογίες του Puma 

Το Puma χρησιμοποιεί 12 αισθητήρες υπερήχων, τρία ραντάρ και δύο κάμερες τοποθετημένα γύρω από το αυτοκίνητο για την υποστήριξη του “μπουκέτου” τεχνολογιών Ford Co-Pilot360 που βελτιώνουν τα επίπεδα προστασίας των επιβατών, την οδική συμπεριφορά, αλλά και τη διαδικασία στάθμευσης. Όλα τα συστήματα αυτά έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να καθιστούν την οδηγική εμπειρία πιο άνετη, λιγότερο απαιτητική και ακόμα πιο ασφαλή. 

Με την υποστήριξη του επτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου, το Adaptive Cruise Control (ACC) με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring βοηθά στη διατήρηση μιας απόστασης ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Παράλληλα μειώνει το στρες στα μεγάλα ταξίδια, διατηρώντας το όχημα στο κέντρο της λωρίδας. Τέλος, μπορεί να προσαρμόζει την ταχύτητα του οχήματος εντός των νόμιμων ορίων, παρακολουθώντας την οδική σήμανση στο πλάι του δρόμου και τις εναέριες πινακίδες, πέρα από τη χρήση πληροφοριών από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης. 

Το Stop & Go επιτρέπει στο σύστημα ACC να σταματά τελείως το όχημα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, χρησιμοποιώντας μέχρι και το 50% της συνολικής δύναμης της πέδησης, αλλά και να το εκκινεί αυτόματα, εάν η στάση διαρκεί λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Για στάσεις μεγαλύτερες των 3 δευτερολέπτων, ο οδηγός μπορεί να πιέσει ένα διακόπτη στο τιμόνι ή να πατήσει ελαφρώς το γκάζι. 

Η νέα λειτουργία Local Hazard Information – που υποστηρίζεται από το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect – μπορεί να ενημερώνει τους οδηγούς για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο, ακόμα και αν αυτές δεν είναι ορατές εξαιτίας της ύπαρξης στροφών ή παρουσίας άλλων οχημάτων. 

Οι ειδοποιήσεις του συστήματος Local Hazard Information εκδίδονται ανεξάρτητα από το σύστημα πλοήγησης, με βάση ενημερωμένα στοιχεία από το HERE Technologies, τα οποία προέρχονται από τοπικές αρχές, υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και οδηγικά δεδομένα που αντλούνται από άλλα οχήματα που βρίσκονται συνδεδεμένα στο “cloud”. 

Ειδοποιήσεις για οδικά έργα, ακινητοποιημένα οχήματα λόγω βλάβης, ζώα, πεζούς και εμπόδια στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και για επικίνδυνες οδηγικές συνθήκες, μεταδίδονται στο όχημα ασύρματα με έγκαιρη ενημέρωση των οδηγών για καταστάσεις που εκτυλίσσονται πέραν του πεδίου ορατότητάς τους. 

Για πρώτη  φορά σε όχημα της Ford της κατηγορίας B, μία πίσω ευρυγώνια κάμερα αποτυπώνει μία εικόνα 180 μοιρών που προβάλλεται σε μία οθόνη αφής μέσα στο αυτοκίνητο, ώστε πεζοί, δικυκλιστές και άλλα οχήματα να γίνονται καλύτερα αντιληπτοί όταν το όχημα εξέρχεται από χώρους στάθμευσης ή ιδιωτικούς δρόμους. 

Ένα σύστημα που βοηθά τους οδηγούς του νέου Puma να κάνουν όπισθεν με μεγαλύτερη σιγουριά είναι το Blind Spot Information System (BLIS) της Ford με Cross Traffic Alert. Το BLIS είναι σε θέση να προειδοποιήσει τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για πιθανή διέλευση άλλων οχημάτων στο πίσω τμήμα, ενώ μπορεί να ενεργοποιήσει και τα φρένα για την αποφυγή μιας σύγκρουσης ή τη μείωση των επιπτώσεών της, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις. 

Το Active Park Assist με Perpendicular Parking βοηθά τους οδηγούς να βρίσκουν κατάλληλους χώρους στάθμευσης και να παρκάρουν κάθετα ή παράλληλα σε σχέση με άλλα οχήματα. Επίσης, η τεχνολογία Auto μειώνει αυτόματα την ένταση φωτισμού της μεγάλης σκάλας του Puma ώστε να μην “τηφλώνονται” οι αντίθετα διερχόμενοι οδηγοί.  

Βελτιώνοντας περαιτέρω το σύστημα Lane-Keeping της Ford, η λειτουργία Road Edge Detection είναι σε θέση να αναγνωρίζει πού τελειώνει ο δρόμος και αρχίζει το πεζοδρόμιο ή το γρασίδι. Το σύστημα μπορεί να εφαρμόζει ροπή στο τιμόνι για να αποτρέψει την έξοδο του οχήματος από το δρόμο. 

Οι τεχνολογίες του νέου Puma βοηθούν επίσης τους οδηγούς να κινούνται με άνεση σε πολυσύχναστους δρόμους πόλεων. Η τεχνολογία Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection ανιχνεύει πεζούς και δικυκλιστές που βρίσκονται ήδη ή ετοιμάζονται να βγουν στο δρόμο μπροστά από το όχημα. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να μειώνει τη σφοδρότητα μερικών εμπρόσθιων συγκρούσεων με εμπλοκή οχημάτων και πεζών ή να βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν τελείως τη σύγκρουση. Το νέο Puma διαθέτει μία αναβαθμισμένη έκδοση της τεχνολογίας με ευρυγώνια κάμερα που βοηθά στον καλύτερο εντοπισμό των κινήσεων των πεζών. 

Εάν συμβεί κάποιο ατύχημα, η τεχνολογία Post-Collision Braking συμβάλλει στη μείωση των επιπτώσεων μιας ενδεχόμενης δευτερεύουσας σύγκρουσης εφαρμόζοντας αυτόματα μέτρια πίεση πέδησης, εάν ανιχνευτεί περιστατικό αρχικής σύγκρουσης. Η επιβράδυνση του οχήματος μπορεί να περιορίσει τους τραυματισμούς των επιβατών και τις ζημιές στο όχημα. 

Πρόσθετες τεχνολογίες που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τον οδηγό να αποφύγει ένα ατύχημα, είναι οι εξής:

Evasive Steering Assist – το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί σε πόλη και αυτοκινητόδρομο χρησιμοποιώντας ραντάρ και μία κάμερα για την ανίχνευση αργά κινούμενων ή σταματημένων οχημάτων στην εμπρόσθια πορεία. Το Evasive Steering Assist υποστηρίζει ελιγμούς ώστε να μπορούν οι οδηγοί να αποφύγουν ένα όχημα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης

Wrong Way Alert – το σύστημα χρησιμοποιεί μία κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ και πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου ώστε να προειδοποιεί τους οδηγούς με οπτικά ή ηχητικά σήματα όταν παραβιαστούν οι δύο πινακίδες μονόδρομης εισόδου σε αυτοκινητόδρομο.  

Οι συσκευές μπορούν να παραμένουν συνδεδεμένες μέσω Bluetooth στο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford, ενώ είναι σε εξέλιξη η ασύρματη φόρτιση, επιτρέποντας στους οδηγούς του νέου Puma να ελέγχουν τα συστήματα ήχου, πλοήγησης και τα συνδεδεμένα smartphones χρησιμοποιώντας απλές φωνητικές εντολές. Το σύστημα προσφέρει συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto χωρίς επιπλέον κόστος και υποστηρίζεται από μία κεντρική οθόνη αφής 8” που μπορεί να λειτουργεί μέσω κινήσεων των δακτύλων (pinch & swipe). 

Το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect μετατρέπει το νέο Puma σε κινητό WiFi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 συσκευών. Το σύστημα επιτρέπει τον έλεγχο λειτουργιών άνεσης μέσω του FordPass mobile app, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Vehicle Locator, η Vehicle Status, η οποία ελέγχει τη στάθμη καυσίμου, την κατάσταση του συναγερμού, τη διάρκεια ζωής του λαδιού του κινητήρα και άλλα, καθώς και η δυνατότητα απομακρυσμένου κλειδώματος/ξεκλειδώματος θυρών και εκκίνησης κινητήρα για μοντέλα εφοδιασμένα με επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. 

Επίσης,, ένα προαιρετικό ηχοσύστημα της B&O έχει ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει μία μοναδική εμπειρία ήχου, ανεξαρτήτως οδηγικών συνθηκών. 

Το σύστημα 10 ηχείων περιλαμβάνει ένα subwoofer 150 mm x 200 mm ενσωματωμένο στο χώρο αποσκευών, που δεν μειώνει τη χωρητικότητά του, εξασφαλίζοντας έναν μοναδικό μπάσο ήχο. Οι θέσεις των tweeter έχουν βελτιστοποιηθεί για να παράγουν “συναυλιακή ακουστική” στο επίπεδο των καθισμάτων, ώστε όλοι οι επιβάτες να απολαμβάνουν μία εμπειρία ήχου υψηλής ποιότητας. Το σύστημα χρησιμοποιεί Ενισχυτή Επεξεργασίας Ψηφιακού Σήματος 575-watt (Digital Signal Processing Amplifier) που ελέγχει τη μίξη και την ισοστάθμιση, συμπεριλαμβανομένου ενός επιλέξιμου Surround Sound. 

Επιπλέον, ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3” με ποικίλες διαμορφώσεις επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν την απεικόνιση των πληροφοριών που οι ίδιοι επιθυμούν, συμπεριλαμβανομένων των ειδοποιήσεων από τα συστήματα υποβοήθησης και πλοήγησης. Ο πίνακας οργάνων χρησιμοποιεί την τεχνολογία “free-form” που επιτρέπει την οπτική ένταξη των πάνω άκρων στη σχεδίαση του εσωτερικού, αλλά και τη διαμόρφωση σχημάτων πέραν του παραδοσιακού ορθογώνιου. 

Επιπλέον, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 24‑bit “true colour” παράγει λεπτομερείς, υψηλής ευκρίνειας, πιο διαισθητικές εικόνες και εικονίδια, τα οποία απεικονίζονται σε όλο το χρωματικό φάσμα και είναι πιο φωτεινά, λιγότερο κουραστικά στο μάτι και πιο ευανάγνωστα.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...