Ειδική έκδοση Abarth 695: 70 χρόνια "Σκορπιός" (video)

Το Abarth 695 Anniversario θα παραχθεί σε 1949 μονάδες και συνιστά την έκπληξη των Abarth Days 2019

  • -
  • -

Στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 70α γενέθλια της Abarth, παρουσιάστηκε η νέα ειδική έκδοση Abarth 695 70° Anniversario, η οποία αποτελεί ένα φόρο τιμής στη μνήμη του ιδρυτή της μάρκας, Carlo Abarth (1908 – 1979).

Με τη συνολική παραγωγή να περιορίζεται στις 1949 μονάδες, αριθμός που σηματοδοτεί τη χρονιά ίδρυσης της Abarth, το 695 70° Anniversario αποτελεί τη μεγαλύτερη έκπληξη για τους εορτασμούς των γενεθλίων της μάρκας. Η νέα ειδική έκδοση είναι αφιερωμένη στους φίλους της μάρκας του «Σπορπιού» και για αυτό το λόγο παρουσιάζεται στα Abarth Days 2019, τη μεγαλύτερη συγκέντρωση φίλων της μάρκας στην Ευρώπη.

Το νέο Abarth 695 70° Anniversario εφοδιάζεται με το πρωτοεμφανιζόμενο Spoilerad Assetto Variabile, ένα αεροδυναμικό βοήθημα που αποτελεί αποτέλεσμα της έρευνας των μηχανικών της Abarth στην αεροδυναμική σήραγγα της FCA στο Orbassano (Τορίνο). Το νέο σπόιλερ αυξάνει την πρόσφυση στις γρήγορες καμπές και τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Με μια λέξη αυξάνει την επίδοση του αυτοκινήτου. Η ίδια η δημιουργία του “Spoiler ad Assetto Variabile” αποτελεί φόρο τιμής στη φιλοσοφία του ιδρυτή της μάρκας που κοίταζε πιο μακριά από απλά την ισχύ και την επιτάχυνση. Ο Carlo Abarth αναζητούσε τη συνολική απόδοση και την εξέλιξη πρωτοποριακών λύσεων. Αυτή η συνεχής αναζήτηση των έκανε διάσημο, ως έναν από τους πρωτοπόρους οραματιστές στο χώρο της βελτίωσης.      

Το Νέο Abarth 695 70° Anniversario

Σχεδιασμένο για τους συλλέκτες και όσους αναζητούν την απόλυτη οδηγική αίσθηση, το Abarth 695 70° Anniversario εντυπωσιάζει με το νέο πίσω σπόιλερ, το οποίο αποτελεί ευθεία αναφορά στο χώρο των αγώνων και την πλούσια αγωνιστική κληρονομιά της μάρκας. Το σπόιλερ ρυθμίζεται χειροκίνητα, όπως και στους αγώνες που συχνά οι μηχανικοί ρυθμίζουν την κλίση της πίσω αεροτομής ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της εκάστοτε πίστας.  Στο Abarth 695 70° Anniversario το “Spoiler ad Assetto Variabile” μπορεί να ρυθμιστεί σε 12 θέσεις, σε κλίσεις από 0ο έως 60ο. Στη μέγιστη κλίση (60ο) το σπόιλερ αυξάνει την αεροδυναμικά παραγόμενη κάθετη δύναμη κατά 42κιλά στα 200χλμ./ώρα. Αυτό το στοιχείο εξασφαλίζει κορυφαία σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και τις γρήγορες καμπές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η θρυλική στροφή Curvone στην πίστα της Vallelunga, όπου το “Spoiler ad Assetto Variabile” επιτρέπει στον οδηγό να μειώσει τις διορθώσεις στο τιμόνι κατά σχεδόν 40%.

 

Το στιλ του Abarth 695 70° Anniversario χαρακτηρίζεται και από διαχρονικά στοιχεία της μάρκας, όπως το ενεργό σύστημα εξαγωγής Record Monza με το μοναδικό ήχο, το χρώμα Monza 1958 Green (παρόμοιο με εκείνο του πρώτου Abarth 500 που έσπασε 6 παγκόσμια ρεκόρ στη Monza το 1958) και τις λεπτομέρειες σε χρώμα γκρι Campovolo, όπως τα καλύμματα των καθρεπτών και το “Spoiler ad Assetto Variabile”. Το ίδιο χρώμα χρησιμοποιήθηκε για τα αυτοκόλλητα στο καπό και την οροφή, ενώ οι τροχοί SuperSport των 17’’ και οι κόκκινες δαγκάνες της Brembo συμπληρώνουν την εικόνα. Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς, διαμέτρου 305χλστ. εμπρός (με αλουμινένιες τετραπίστονες δαγκάνες) και 240χλστ. πίσω.

Ο σπορ χαρακτήρας συνεχίζεται και στο εσωτερικό με τα νέα καθίσματα "Sabelt Tricolore" να έχουν εξελιχθεί ειδικά για τη συγκεκριμένη έκδοση. Η ένδοξη αγωνιστική ιστορία της μάρκας αντικατοπτρίζεται και στα vintage αυτοκόλλητα με το διάσημο σύμβολο του Σκορπιού, ενώ η αριθμημένη πλακέτα καθιστά ήδη τα 1949 αντίτυπα του 695 70° Anniversario πραγματικά συλλεκτικά.

Κίνηση στο νέο 695 70° Anniversario δίνει ο πιο ισχυρός κινητήρας της σειράς του μοντέλου. Ο Turbo κινητήρας των 1.4 λίτρων αποδίδει 180 ίππους και 250Nm ροπής στις 3.000σ.α.λ. επιταχύνοντας το μοντέλο από στάση στα 100χλμ./ώρα σε μόλις 6,7δλ. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 225χλμ./ώρα (με το σπόιλερ στη θέση 0ο).

 

 

 

Παρά τον έντονα σπορ χαρακτήρα δεν υπάρχει καμία έλλειψη στον τομέα της συνδεσιμότητας με το προηγμένο σύστημα πολυμέσων Uconnect™ 7" HD με το οποίο εφοδιάζεται το μοντέλο να είναι συμβατό με τις εφαρμογές Apple CarPlay και Google Android AutoTM. Παράλληλα, το σύστημα μέσω της οθόνης υψηλής ευκρίνειας προβάλει τις πληροφορίες της εφαρμογής Abarth Telemetry, η οποία μετρά μεγάλο αριθμό στοιχείων σχετικών με τις επιδόσεις του μοντέλου.      

.

 

Η βελτίωση στο DNA του Carlo Abarth

O Carlo Abarth γεννήθηκε στη Βιέννη στις 15 Νοεμβρίου του 1908 και συνέδεσε όλη του τη ζωή με τους αγώνες. Αρχικά με ποδήλατα, μηχανές ή ακόμα και sidecars (μηχανές με καλάθι), κάθε όχημα σαγήνευε τον νεαρό Carlo που προσπαθούσε να βελτιώσει την απόδοση τους. Στην ηλικία των 11 ετών, ο Abarth, περιέλιξε μια δερμάτινη ζώνη γύρω από τον τροχό του ποδηλάτου του για να μειώσει την τριβή και να κερδίσει τα μεγαλύτερα από αυτόν παιδιά της γειτονιάς. Παράλληλα με το πάθος του για τους αγώνες και την ταχύτητα, ανέπτυξε ιδιαίτερη αγάπη για την μηχανολογία και το 1930 κατασκεύασε την πρώτη του μοτοσυκλέτα.

Δυστυχώς ένα πολύ σοβαρό ατύχημα κατά τη διάρκεια αγώνα στο Linz τον ανάγκασε να εγκαταλείψει το χώρο των μοτοσυκλετών. Αυτό όμως δεν μετρίασε τον ενθουσιασμό του και ο Abarth ξεκίνησε να αγωνίζεται με sidecars (μηχανές με καλάθι) αντιμετωπίζοντας ακόμα και το Orient Express σε έναν επικό αγώνα το 1934 που κέρδισε –φυσικά- ο Abarth. To 1945 o Carlo Abarth μετακόμισε στο Merano και απέκτησε την Ιταλική υπηκοότητα. Μετά από ένα σύντομο πέρασμα από την Cisitalia, τον Μάρτιο του 1949 ίδρυσαν μαζί με τον οδηγό αγώνων Guido Scagliarini, την Abarth & C. Το πρώτο τους αυτοκίνητο ήταν το 204 Α που είχε σαν βάση το Fiat 1100.


Στις 10 Απριλίου του 1950, ο θρυλικός Tazio Nuvolari με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κατέκτησε την τελευταία του νίκη, στον τελευταίο αγώνα της καριέρας του, το Palermo-Monte Pellegrino. Από τότε μία σειρά νικών, ρεκόρ, μερικά από τα πιο πετυχημένα κιτ βελτίωσης, αλλά και ιδιοφυείς όσο και απλές ιδέες δημιούργησαν το θρύλο της εταιρείας με το Σκορπιό. Παράδειγμα το 1962 όταν ο Carlo Abarth αποφάσισε να τρέξει τα Abarth 1000 με ανοικτό το πίσω καπό για καλύτερη ψύξη του κινητήρα, αλλά σύντομα ανακάλυψε και τα αεροδυναμικά πλεονεκτήματα αυτής της επιλογής. Έτσι το 1966 κατασκεύασε ένα σπόιλερ και έγινε ο πρώτος που εφάρμοσε την τεχνική για να εκμεταλλευτεί τα οφέλη της αεροδυναμικής. Το νέο 695 70° Anniversario τιμά με τη δημιουργία του και αυτή την πρωτοπορία του ιδρυτή της μάρκας.

Ένα νέο video εξυμνεί το πνεύμα του Carlo Abarth

Η αποκάλυψη του νέου 695 70° Anniversario συνοδεύεται από ένα ξεχωριστό video που εξυμνεί την ιστορία της μάρκας μέσω από τη ζωή και το πάθος του ιδρυτή της, συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν. Το video ξεκινά το 1918, χρονιά που ο Abarth ξεκίνησε τις μετατροπές ώστε να κερδίζει «αγώνες» στους δρόμους της Βιέννης. Το ίδιο πνεύμα αναζήτησης της καλύτερης επίδοσης υπάρχει και στο νέο 595 Pista, ένα ξεχωριστό μοντέλο που εφοδιάζεται με το ενεργό σύστημα εξαγωγής Record Monza και πίσω αμορτισέρ της Koni τεχνολογίας FSD. Στη συνέχεια η εικόνα αλλάζει και ο θεατής φτάνει στα 1934, χρονιά που ο νεαρός ακόμα Abarth ανταγωνίζεται το Orien Express. Ο παραλληλισμός συνεχίζεται με το νέο 595 esseesse, μια νέα ειδική έκδοση που εκφράζει καλύτερα από κάθε άλλη το πείσμα του ιδρυτή της μάρκας να ξεπερνά ακόμα και τις δυσκολότερες προκλήσεις. 

Τέλος ο θεατής βρίσκεται στο γκαράζ του Abarth το 1962, όπου ο Carlo αποφασίζει τα Abarth 1000 να αγωνιστούν με ανοικτό το κάλυμμα του κινητήρα για λόγους καλύτερης ψύξης και σύντομα ανακαλύπτει το κέρδος στον τομέα της αεροδυναμικής. Η εικόνα μας μεταφέρει στο σήμερα, όπου το νέο 695 70° Anniversario αγωνίζεται με το νέο σπόιλερ συνδέοντας ιδανικά την ιστορία με το μέλλον της μάρκας. Το video που σκηνοθετήθηκε από τον Alessio Fava της Haibun Production Company, κλείνει με το μήνυμα "Let's play forever" (ας παίζουμε για πάντα) που υπογραμμίζει το διαχρονικό πάθος της εταιρείας.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...