Θα πιάσει εμπορικά η δεύτερη γενιά του Toyota Mirai;
Όλα θα εξαρτηθούν από την τιμή του και την ανάπτυξη του δικτύου ανεφοδιασμού σε υδρογόνο
- -
- -
Την πρωτότυπη έκδοση του Mirai δεύτερης γενιάς παρουσιάζει η Toyota στο σαλόνι αυτοκινήτου του Τόκιο. Το μεγάλο (μήκους 5 μ) sedan με τεχνολογία κυψελών καυσίμου (Fuel Cell) δείχνει πολύ πιο ελκυστικό σχεδιαστικά σε σχέση με το φουτουριστικό Mirai πρώτης γενιάς. Παράλληλα βασίζεται στην πλατφόρμα TNGA της Toyota, την οποία έχουμε γνωρίσει από μοντέλα όπως το Prius, το C-HR και η νέα Corolla.
Η ιαπωνική μάρκα θέλει να προσελκύσει το κοινό με βάση την εμφάνιση και την οδική συμπεριφορά του πισωκίνητου sedan και όχι απλά επειδή είναι ένα φιλικό προς το περιβάλλον όχημα. Το πρώτο Mirai έχει καταγράψει περίπου 10.000 ταξινομήσεις, ενώ ο στόχος για το νέο είναι αρκετά πιο φιλόδοξος.
Η αυτονομία του ήταν περίπου 500 km με ένα γέμισμα, ενώ το νέο αναμένεται να προσφέρει αυξημένη αυτονομία κατά 30%. Το λανσάρισμά του στην Ευρώπη θα γίνει εντός του 2020.
Τα αυτοκίνητα υδρογόνου είναι μηδενικών ρύπων καθώς εκπέμπουν
στο περιβάλλον μόνο καθαρό νερό (συνήθως σε μορφή ατμού). Το κόστος
τους πάντως παραμένει πολύ υψηλό (το πρώτο Mirai κόστιζε 66.000
ευρώ χωρίς τους φόρους), ενώ το δίκτυο ανεφοδιασμού σε υδρογόνου
είναι εξαιρετικά περιορισμένο.