Νέα Skoda Octavia: Τον Μάιο στην Ελλάδα
Γνωρίζουμε στην Πράγα την τέταρτη γενιά του εμβληματικού μοντέλου της μάρκας
- -
- -
Με 6,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα να έχουν κατασκευαστεί από το 1996 έως σήμερα, η Octavia κερδίζει με το σπαθί της τον τίτλο του «best seller» της Skoda. Η σπουδαιότητά της τόσο για την μάρκα όσο και για την οικονομία της Τσεχίας τονίστηκε από τα εντυπωσιακά αποκαλυπτήρια στην Εθνική Πινακοθήκη της Πράγας και από την παρουσία στην εκδήλωση του Πρωθυπουργού της χώρας, Andrej Babis.
Το GOCAR
βρέθηκε στην παγκόσμια πρεμιέρα της Octavia τέταρτης γενιάς,
καλεσμένο της Kosmocar-Skoda και κατέγραψε όλες
τις λεπτομέρειες που συνοδεύουν το «icon της Skoda», όπως τη
χαρακτήρισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της μάρκας, Bernhard Maier.
Η νέα Octavia είναι διαθέσιμη ως Grand Coupe (sedan) και Sportswagon (station) και το λανσάρισμά της στην ελληνική αγορά έχει προγραμματιστεί για τα τέλη του Μαΐου. Το αυτοκίνητο έχει μεγαλώσει σε μήκος (αγγίζει τα 4,7 μέτρα) και πλάτος (+15 mm), έχει ακόμα μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (600 και 640 lt για τα δύο αμαξώματα), ενώ το design του έχει εξελιχθεί χωρίς όμως να είναι ριζοσπαστικό.
Οι προβολείς είναι τεχνολογίας LED (προαιρετικά full LED Matrix), τόσο για τα φώτα ημέρας όσο και τη μεσαία και τη μεγάλη σκάλα. Και τα πίσω φώτα (πέδησης, ομίχλης και οπισθοπορείας) είναι επίσης LED. Νέες ζάντες αλουμινίου έως 19 ιντσών και νέα παλέτα χρωμάτων δίνουν έμφαση στο δυναμισμό του μοντέλου.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό τα βλέμματα πέφτουν στο τιμόνι δύο ακτίνων,
στοιχείο με ρετρό και πολυτελείς αναφορές (θα υπάρχει και δερμάτινο
πολυλειτουργικό τιμόνι με τρεις ακτίνες). Επανασχεδιασμένο
εξολοκλήρου είναι και το ταμπλό, με προαιρετικό ψηφιακό πίνακα
οργάνων και μία μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής, που προβάλει από την
κεντρική κονσόλα και μοιάζει να αιωρείται. Η πολυτέλεια τονίζεται
από τα υλικά που ντύνουν κάθε επιφάνεια, στις επενδύσεις στις
πόρτες, στο ταμπλό, στις ταπετσαρίες των καθισμάτων.
Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Skoda διατίθενται ειδικά σχεδιασμένα εργονομικά καθίσματα, με λειτουργία μασάζ και αεριζόμενα για την κορυφή της γκάμας. Το προαιρετικό head-up display παρουσιάζεται επίσης για πρώτη φορά σε μοντέλο της μάρκας. Προβάλλει τις πιο σημαντικές πληροφορίες όπως ταχύτητα, εντολές πλοήγησης, σήματα κυκλοφορίας και τα ενεργά συστήματα υποβοήθησης στο παρμπρίζ. Για πρώτη φορά διατίθεται και τριζωνικός κλιματισμός ενώ διαθέσιμα είναι και ειδικά κρύσταλλα για τα εμπρός παράθυρα για καλύτερη ηχομόνωση των εξωτερικών θορύβων.
Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι περισσότεροι σε σχέση με το παρελθόν, χάρη και στην τεχνολογία shift-by-wire για το DSG κιβώτιο. Στη θέση του γνώριμου επιλογέα, στην κεντρική κονσόλα, ένα joystick ελέγχου φροντίζει για την επιλογή του drive mode.
Κινητήρες βενζίνης, diesel, φυσικού αερίου και υβριδικές εκδόσεις
Η νέα Octavia για πρώτη φορά διαθέτει και plug-in υβριδική έκδοση, με τον κωδικό iV. Οι βενζινοκινητήρες έχουν εξελιχθεί ακόμα περισσότερο, με κάποιους από αυτούς να διαθέτουν ήπια υβριδική (mild hybrid) τεχνολογία. Την ίδια στιγμή οι πετρελαιοκινητήρες είναι της οικογένειας EVO, εκπέμποντας περίπου 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου.
Βενζίνη
1.0 TSI EVO 110 PS 6τάχυτο μηχανικό
1.5 TSI EVO 150 PS 6τάχυτο μηχανικό
2.0 TSI 4x4 190 PS 7τάχυτο DSG
Πετρέλαιο
2.0 TDI 116 PS 6τάχυτο μηχανικό ή 7τάχυτο DSG
2.0 TDI 150 PS 6τάχυτο μηχανικό ή 7τάχυτο DSG
2.0 TDI 4x4 150 PS 7τάχυτο DSG
2.0 TDI 4x4 200 PS 7τάχυτο DSG
Φυσικό αέριο (CNG)
1.5 TSI G-TEC 130 PS 6τάχυτο μηχανικό ή 7τάχυτο DSG
Mild Hybrid
1.0 TSI EVO e-TEC 110 PS 7τάχυτο DSG
1.5 TSI EVO e-TEC 150 PS 7τάχυτο DSG
Plug-in Hybrid
1.4 TSI
iV
204 PS 6τάχυτο DSG
Στην plug-in υβριδική OCTAVIA iV, ένας βενζινοκινητήρας 1.4 TSI συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα αποδίδοντας συνδυαστικά 204 PS. Μία μπαταρία 13 kWh εξασφαλίζει αυτονομία 55 χιλιομέτρων αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση (κατά WLTP). Την ίδια στιγμή, οι ήπια υβριδικές e-TEC εκδόσεις με τους κινητήρες EVO 1.0 TSI και 1.5 TSI, χρησιμοποιούν μπαταρία 48 V ιόντων λιθίου για ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα, έξτρα παροχή ισχύος και ελεύθερο τροχασμό με τον κινητήρα πλήρως απενεργοποιημένο, για πιο οικονομική κατανάλωση. Τέλος, οι EVO κινητήρες διαθέτουν σύστημα AdBlue διπλής δόσης ενώ προαιρετικά η OCTAVIA εξοπλίζεται και με Dynamic Chassis Control, με τον οδηγό να μπορεί να παρέμβει και να ρυθμίζει πολλές από τις παραμέτρους του αυτοκινήτου (ανάρτηση, απόσβεση, απόκριση και αίσθηση συστήματος διεύθυνσης, χρόνος αντίδρασης αλλαγών στο DSG κλπ.).
Συνδεσιμότητα
Η νέα Octacvia προσφέρει τελευταίας γενιάς συστήματα infotainment, με έλεγχο από οθόνες αφής 8,25 - 10 ιντσών. Κάποιες λειτουργίες ελέγχονται είτε με κινήσεις του χεριού, χωρίς καν άγγιγμα της οθόνης, είτε με φωνητικές εντολές, μέσω της Laura SKODA Digital Assistant. Το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με έως και πέντε (5) USB-C θύρες είτε για φόρτιση είτε για απλή σύνδεση συσκευών ενώ τα smartphones μπορούν να φορτιστούν και επαγωγικά (ασύρματα) μέσω ενός Phone Box. Τέλος, η βελτιωμένη ακουστική του εσωτερικού σε συνδυασμό με το έξτρα ηχοσύστημα CANTON, εξασφαλίζουν μία εξαιρετική εμπειρία ήχου.
Καινοτόμα, έξυπνα χαρακτηριστικά Simply Clever – Ως ένα γνήσιο
μοντέλο της SKODA, η νέα OCTAVIA διαθέτει πολλά Simply Clever
χαρακτηριστικά ενώ κάποια νέα παρουσιάζονται για πρώτη φορά.
Ανάμεσά τους, δύο θήκες για smartphones στις πλάτες των εμπρός
καθισμάτων, πτυσσόμενες αντηλιακές κουρτίνες για τους πίσω
επιβάτες, πολυλειτουργικός αποθηκευτικός χώρος κάτω από το κάλυμμα
του χώρου αποσκευών και πολλά άλλα.
Συστήματα υποβοήθησης του οδηγού
Μια μακρά λίστα από τεχνολογίες είναι διαθέσιμη στο στάνταρ ή
τον προαιρετικό εξοπλισμό της νέας Octavia. Ανάμεσά τους σύστημα
ημι-αυτόνομης οδήγησης Travel Assist 2.0, Exit warning, Local
traffic warning, Lane Assist+, Turn Assist, Predictive Cruise
Control και πολλά ακόμη.