AUDI 25 χρόνια RS
Αφορμή για βόλτα στον άντρο των Audi RS με την ευκαιρία των 25 χρόνων από τη γένεση του πρώτου RS2.
- -
- -
Αθήνα Μόναχο με αεροπλάνο και από εκεί 305 χιλιόμετρα
βορειοδυτικά μέχρι το εργοστάσιο στο Neckarsulm όπου παράγεται το
σπορ dna της Audi με τα διακριτικά RS. Έξι δημοσιογραφικά κορμιά
τρυπώνουν σε τρία Audi, ένα RS3, ένα TT RS και την supercar ντίβα
R8 Coupe V10 Performance, οι οδηγοί εναλλάσσονται και το κομβόι
αποκτά τον σβέλτο ρυθμό που υπαγορεύουν οι οδικοί κανόνες στην
Γερμανία και οι δυνατότητες των αυτοκινήτων. Εν ολίγοις ο
κλεφτοπόλεμος ξεκινά!
Από τα ψηλά στα χαμηλά
Όπως το πάρει κανείς. Στην περίπτωσή μας η αναφορά έχει να κάνει
με τη σειρά οδήγησης. Αρχικά το ψηλό παιδί της παρέας το RS3 και
έπονται τα χαμηλότερα, τα κουπέ. Ένα κλασικό Sportback που με το
κατάλληλο ντοπάρισμα μετατρέπεται σε υπερήρωα, εμπρηστή της
ασφάλτου και εκφραστή της ταχύτητας. Στις αρχές της νέας χιλιετίας
τέτοιες ιπποδυνάμεις με ανάλογες επιδόσεις έβρισκες σε super car
της εποχής και σήμερα μιλάμε για ένα τσούρμο άλογα στα αυτοκίνητα
της κατηγορίας hot hatchback. To RS3 εμφανίστηκε μια δεκαετία
αργότερα (2011), με στόχο το μέγιστο από πλευρά απόδοσης και
δυνατοτήτων που μπορεί να απολαύσει ο κάτοχος ενός καθημερινού κατά
τα άλλα premium μικρομεσαίου. Με τον ανάλογο οπλισμό ώστε να
υποστηρίξει τις επιδόσεις, αλλά με μια διακριτικότητα στην οπτική
του εικόνα που υπερτερούσε της υπερβολής για αυτό που ήταν.
Ξεκίνησε με 340 ίππους, κέρδισε 27 επιπλέον στην δεύτερη γενιά του
και απογείωσε την ισχύ στους 400 στην ποιο επίκαιρη για την οποία
μιλάμε. Ο τρόπος που ακολουθεί τη δαιμονισμένη επιτάχυνση της
παρέας είναι καταιγιστικός. Αν το μπλε TT RS και το κιτρινόμαυρο R8
βγάζουν μάτι, το γκρι RS3 ακολουθεί διακριτικά, αλλά δεν αφήνει
κανένα να ξεμακρύνει στο δρόμο για Neckarsulm σε μια
διαδρομή που εναλλάσσεται από autobahn σε επαρχιακά τμήματα και
κομμάτια του φημισμένου Romantic Road, ανάμεσα σε γνωστές πόλεις
του μεσαίωνα.
Η εξελιγμένη τετρακίνηση αναλαμβάνει να μοιράσει τα ψυχικά
αποθέματα του 5κύλινδρου TFSI σε όλους τους τροχούς με
την ροπή να στέλνει έως και 50% πίσω, στιγμιαία έως και
100% ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα και τις ανάλογες συνθήκες,
ενώ την δουλειά των αλλαγών αναλαμβάνει το 7άρι αυτόματο κιβώτιο
διπλού συμπλέκτη, S-Tronic.
Όαση και κόλαση μαζί
Όλα τα παραπάνω είναι κοινός παρονομαστής και για το TT RS και
μέσα σε αυτό τα βιώνεις χαμηλότερα, σαφώς ποιο ταμπουρωμένος σαν σε
πολεμίστρα. Εμφανώς ποιο αεροπορικό στιλ στο 2+2 σαλόνι και πολύ
πειστικότερο για ένα ύφος που σε βάζει στην πρίζα. Σπορ premium
λογική, με τα μονοκόμματα μπάκετ με το διάτρητο δέρμα και τις
επενδύσεις από αλκαντάρα να εξυπηρετούν το εντυπωσιακό ρόλο του
προσεγμένου και στην παραμικρή λεπτομέρεια. Κάτω από το καπό
συναντάς τον 5κύλινδρο TFSI των 2.5 λίτρων που με τις κατάλληλες
περιποιήσεις εκτοξεύει την διάθεση και τις επιδόσεις. Ο συνδυασμός
έμμεσου και άμεσου ψεκασμού πακέτο με την υπερτροφοδότηση, ο
μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων και η τεχνολογική μαεστρία των
μηχανικών της Audi σερβίρουν 400 ίππους και 480 Nm ροπής, με τα
τελευταία να είναι διαθέσιμα και σταθερά από τις 1.700 rpm και για
ένα εύρος 4.150 rpm. Κάπως έτσι καταφέρνει ένα εντυπωσιακό 0-100
km/h σε 3,7’’ και εξυπηρετεί με την ίδια ευκολία την καθημερινότητα
όπως και τον απόκοσμο ρυθμό σε μια απαιτητική διαδρομή. Γεννήθηκε
για την απόλαυση της οδήγησης, στοχεύοντας τους ψαγμένους και
απευθύνεται φυσικά σε βαθιά και γεμάτα πορτοφόλια. Όχι τόσο βέβαια
όσο το σεμνό κτήνος που ακολουθεί!
Ώρα R8
Εδώ είσαι πρωταγωνιστής θες δεν θες! Ακόμα φαρδύτερο, ακόμα
μακρύτερο ακόμα χαμηλότερο, ανοίγεις την πόρτα και κάνεις …τάκλιν
σε slow-motion για να πάρεις θέση στο πιλοτήριο. Κουμπώνεις σε
ημι-ύπτια θέση απογείωσης, το περιβάλλον γνώριμο από τα αδέρφια RS
αλλά στην πιο «ιπτάμενη» εκδοχή του. Εμφάνιση και διαστασιολόγιο
που αρμόζει σε supercar γιατί εκεί ανήκει το R8, όσο φιλικό -
καθημερινό αυτοκίνητο και αν είναι. Με την αυτοπεποίθηση στα ύψη
σου μεταφέρει μια εντυπωσιακή αίσθηση σιγουριάς όταν βλέπεις στο
ψηφιακό ταχύμετρο ασύλληπτα νούμερα, όχι στον αυτοκινητόδρομο, αλλά
σε επαρχιακό δίκτυο. Αρκεί ένα πάτημα 4ης από τις
στροφές του ρελαντί για να δεις σε δευτερόλεπτα που αντιστοιχούν
στα δάχτυλα των χεριών σχεδόν 200 km/h. O ατμοσφαιρικός V10 των
5.204 cc στην πλάτη σου, έχει τον τρόπο του να βρίσκει
ελαστικότητα, ροπή και στροφάρισμα στην αποθέωσή του έως λίγο πριν
τις 9.000 rpm. H quattro τετρακίνηση εκπροσωπείται από ηλεκτρονικά
ελεγχόμενο ηλεκτροϋδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη και ανάλογα με τις
συνθήκες στέλνει έως και 100% της ροπής στον εκάστοτε άξονα που
χρειάζεται. Τα 3,1’’ για τα 0-100 km/h είναι ρουτίνα, πιθανόν και
τα 331 km/h για τους 620 ίππους και τα 580 Nm ροπής, όμως με τη
βροχή σε εξέλιξη και τα χειμερινά ελαστικά στους τροχούς των 20’’
δεν υπήρχε λόγος για ηρωισμούς.
Οι θηριώδεις εγκαταστάσεις του εργοστασίου, που σχεδόν είναι όσο και ο οικισμός του Neckarsulm, σύντομα πήραν τη σκυτάλη ενδιαφέροντος, το R8 φώλιασε μαζί με τα αδέρφια της αποστολής με το σήμα RS στο παρκινγκ του Audi Forum και η ξενάγηση σε νευραλγικά τμήματα της παραγωγής ξεκίνησε. Ένα άκρως ενδιαφέρον ορχηστρικό ρεσιτάλ συναρμολόγησης ανάμεσα σε πανάκριβα ρομποτικά και εκπαιδευμένους ανθρώπους που μετατρέπουν ποιοτικά υλικά σε ανταλλακτικά και μέσα σε μια βάρδια σε ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Από εκεί και πέρα ένας τριήμερος ποιοτικός έλεγχος εξασφαλίζει το επιθυμητό premium αποτέλεσμα.
Αργότερα, όσην ώρα σουλατσάρουμε στο Audi Forum ανάμεσα σε
ιστορικά εκθέματα που τα τελευταία 25 χρόνια απογείωσαν την εταιρία
στο σπορ γίγνεσθαι, διαπιστώνεις την διακριτική συνέπεια στις
γρήγορες κατασκευές. Από το πρώτο RS2 του 1994, το RS4 με τον V8
και το RS6 με τον V10 στα σπλάχνα του, αντιλαμβάνεσαι ότι η διάθεση
για εξέλιξη δεν σταματάει ακόμα και όταν φαντάζει υπερβολή. Ακόμα
και όταν το λογότυπο RS εισβάλει στην κατηγορία των SUV. Ακόμα και
αν όπως ακούμε, σύντομα έρχονται υβριδικά συστήματα που απλά θα
τους δώσουν την έξτρα επίκαιρη ώθηση. Το μέλλον των RS δείχνει
καθαρό και ευοίωνο.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ