Έρχονται τα υβριδικά Fiat 500 και Panda
Με 3κύλινδρο 1.0 βενζίνης και ήπια υβριδική τεχνολογία 12V
- -
- -
Στην υβριδική εποχή περνάει η Fiat, λανσάροντας μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2020 τις mild hybrid εκδόσεις των 500 και Panda. Το υβριδικό σύνολο συνδυάζει ένα νέο 3κυλινδρο βενζινοκινητήρα 1.000 cc της οικογένειας FireFly με το 12βολτο σύστημα BSG (μίζα/γεννήτρια). Στόχος φυσικά είναι ο περιορισμός κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Τον Μάρτιο αναμένεται να παρουσιαστεί στην έκθεση της Γενεύης το νέο αμιγώς ηλεκτρικό, 500e.
Κατά την έναρξη των πωλήσεών τους, τα υβριδικά 500 και Panda θα
προσφέρονται με μία κοινή ειδική σειρά, την "Launch Edition".
Κίνηση και στις δύο περιπτώσεις θα δίνει το νέο Mild Hybrid σύστημα
που συνδυάζει τον τελευταίας γενιάς 3κυλινδρο
βενζινοκινητήρα της οικογένειας FireFly χωρητικότητας 1.000 cc με
ένα ηλεκτροκινητήρα 12V BSG (Belt-intergrated Starter
Generator) που τροφοδοτείται από μπαταρία λιθίου.
Το νέο σύνολο αποδίδει συνολικά 70 ίππους, ενώ σε σχέση με τον
κινητήρα 1.2 69hp που αντικαθιστά προσφέρει μειωμένη κατανάλωση
καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά μέσο όρο 20% (έως
και 30% ανάλογα με τις συνθήκες). Παράλληλα το νέο σύνολο
προσφέρει εξαιρετικά υψηλά επίπεδα άνεσης χάρη στο σύστημα BSG που
επιτρέπει την αθόρυβη και χωρίς κανένα κραδασμό ενεργοποίηση και
απενεργοποίηση του κινητήρα μέσω του συστήματος Stop&Start.
Το κινητήριο σύνολο υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6D
Final, στοιχείο που ανάλογα με τη χώρα χρήσης προσφέρει προνόμια
όσον αφορά στο κόστος χρήσης και τη δυνατότητα κυκλοφορίας στο
κέντρο των πόλεων.
Η ειδική σειρά με την οποία λανσάρονται τα δύο μοντέλα είναι άμεσα αναγνωρίσιμη από το τοποθετημένο στο πίσω μέρος λογότυπο "Hybrid", αλλά και το χαρακτηριστικό λογότυπο "H" στις μεσαίες κολόνες.
Πώς λειτουργεί η τεχνολογία FCA Mild Hybrid
Το νέο Mild Hybrid υβριδικό σύνολο συνεχίζει την παράδοση για πρωτοπορία και προσιτό χαρακτήρα που δημιούργησε ο θρυλικός κινητήρας Fire, του οποίου η παραγωγή ξεπέρασε τα 30 εκατομμύρια μονάδες. Το υβριδικό σύνολο χρησιμοποιεί ένα νέο 3κυλινδρο βενζινοκινητήρα 1.000 cc με συνολική απόδοση 70 ίππους στις 6.000 rpm και 92Nm ροπής.
Ο κινητήρας χρησιμοποιεί σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού, ενώ ο χρονισμός πραγματοποιείται μέσω καδένας. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ένα συμπαγή θάλαμο καύσης, εξωτερική μονάδα EGR (ανακύκλωση καυσαερίων) και υψηλή συμπίεση (12:1) για τη βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση. Ο στροφαλοφόρος που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Teksid (εταιρεία του Ομίλου FCA) είναι κατασκευασμένος από κράμα αλουμινίου και διαθέτει χιτώνια από χυτοσίδηρο με στόχο τη βέλτιστη αντοχή με το ελάχιστο δυνατό βάρος. Αποτέλεσμα είναι το νέο κινητήριο σύνολο να ζυγίζει μόλις 77 κιλά.
Το σύστημα BSG είναι τοποθετημένο απευθείας πάνω στον κινητήρα και κινείται από τον ίδιο ιμάντα που κινεί και τα βοηθητικά περιφερειακά συστήματα. Κατά την επιβράδυνση το BSG αποθηκεύει ενέργεια σε μία προηγμένη μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11 Ah, την οποία αξιοποιεί με μέγιστη ισχύ 3.600 W, τόσο κατά την εκκίνηση του κινητήρα μέσω του συστήματος Stop&Start, όσο και κατά την επιτάχυνση.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να απενεργοποιείται ακόμα και στα 30 km/h απλά με την επιλογή της «νεκράς» στο κιβώτιο. Μέσω σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό, ενώ κατά τη διάρκεια που το αυτοκίνητο κινείται με απενεργοποιημένο τον κινητήρα η μπαταρία λιθίου αναλαμβάνει να τροφοδοτεί όλα τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας τα επίπεδο άνεσης και ασφάλειας με μηδενική κατανάλωση καυσίμου.
Η νέα Mild Hybrid μονάδα κίνησης συνεργάζεται με ένα επίσης νέο
σύστημα μετάδοσης που περιλαμβάνει το 6ταχυτο μηχανικό κιβώτιο
C514. Το συγκεκριμένο κιβώτιο εστιάζει στην αθόρυβη λειτουργία και
την αποδοτικότητα διαθέτοντας ειδικά γρανάζια χαμηλής τριβής, αλλά
και ένα νέο λιπαντικό που βελτιώνει περαιτέρω την οικονομία
καυσίμου σε κάθε είδους διαδρομή. Το νέο σύστημα μετάδοσης έδωσε τη
δυνατότητα το μηχανικό σύνολο κινητήρας-κιβώτιο να τοποθετηθούν
χαμηλότερα κατά 45χλστ. βελτιώνοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου
λόγω του χαμηλότερου κέντρου βάρους.