Volkswagen ID.: Ηλεκτροκίνηση σε πολλές διαστάσεις

Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας Volkswagen έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια. Πλέον, περνά σε μια νέα εποχή: έξυπνη, καινοτόμα και με διαφορετικές προτάσεις μοντέλων για κάθε ανάγκη και επιθυμία

  • -
  • -

Η Volkswagen αντιμετωπίζει τη νέα, εξηλεκτρισμένη εποχή της αυτοκίνησης πολύ σοβαρά και με σχέδιο. Ένα σχέδιο που δεν περιλαμβάνει ένα μόνο ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά μια ολόκληρη γκάμα με προτάσεις για κάθε ανάγκη και επιθυμία. Η οικογένεια ID. παίρνει σάρκα και οστά με το ID.3 που έχει μπει ήδη στην παραγωγή και θα εμπλουτιστεί μέχρι το 2022 με ηλεκτρικά μοντέλα βασισμένα στα concepts που παρουσιάζουμε παρακάτω.

 

Volkswagen ID.3

Το πρώτο ηλεκτρικό της οικογένειας Volkswagen ID. διακρίνεται για τη μεγάλη του αυτονομία που φτάνει έως και 550 km με μία πλήρη φόρτιση! Η παραγωγή έχει ήδη ξεκινήσει και αναμένεται στην Ελλάδα στα μέσα του 2020. Βασίζεται στην πλατφόρμα MEB η οποία χρησιμοποιείται σε όλα τα ηλεκτρικά του γερμανικού ομίλου και προσφέρει περισσότερο χώρο, μεταβλητότητα, αυτονομία, άνεση και επιδόσεις. Το αεροδυναμικό σχήμα, τα LED φώτα και το ευρύχωρο εσωτερικό για πέντε επιβάτες το καθιστούν ταυτόχρονα εντυπωσιακό και πρακτικό.

Οι ηλεκτροκινητήρες τοποθετούνται πάνω στους άξονες και οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο δάπεδο για χαμηλό κέντρο βάρους. Κατά το λανσάρισμά του, το ID.3 θα είναι διαθέσιμο με τρεις εκδόσεις μπαταριών:

  • Η βασική με χωρητικότητα 45 kWh προσφέρει αυτονομία 330 km (στον κύκλο WLTP).
  • Η μεσαία έκδοση με 58 kWh έχει αυτονομία έως 420 km.
  • Η κορυφαία των 77 kWh προσφέρει έως 550 km με μία πλήρη φόρτιση.

Μέσω ταχυφορτιστή 100 kW, το ID.3 θα μπορεί να «κερδίζει» 290 km κίνησης σε μόλις 30 λεπτά.

 

Volkswagen ID. Crozz


Συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός SUV με την κομψότητα ενός Coupé. Αναμένεται να κυκλοφορήσει μέχρι το 2021 και θα προσφέρει αυτονομία 500 km. To I.D. CROZZ φέρει δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα, τα οποία το καθιστούν τετρακίνητο. Η συνδυαστική τους απόδοση ανέρχεται σε 306 ίππους, ενώ οι μπαταρίες ιόντων λιθίου εξασφαλίζουν αυτονομία 500 km. Μέσω ταχυφορτιστή μπορούν να φορτιστούν σε ποσοστό 80% εντός μόλις 30 λεπτών.

Οπτικά ξεχωρίζει χάρη στο coupe προφίλ του, τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες για ένα ευήλιο εσωτερικό, την απουσία μεσαίας κολώνας, τις συρόμενες πίσω πόρτες, τους μεγάλους τροχούς και το «στίγμα» που αφήνουν τα φώτα LED. Στην καμπίνα των επιβατών υπάρχουν τέσσερα ανεξάρτητα καθίσματα, ενώ η σχεδίαση του ταμπλό είναι μινιμαλιστική, καθώς υπάρχουν μόνο δύο οθόνες, μία για τον πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα πολυμέσων. Το ηλεκτρικό SUV προσφέρει λειτουργία αυτόνομης οδήγησης, η οποία μπορεί να ενεργοποιηθεί και με φωνητική εντολή.

 

Volkswagen ID. Space Vizzion

Παρουσιάστηκε το 2019 και αποτελεί μια πρόγευση από το μοντέλο παραγωγής που θα ακολουθήσει το 2021 για την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Με το ID. Space Vizzion η Volkswagen δημιουργεί ένα τελείως καινούργιο segment στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι το Crossover του αύριο που συνδυάζει τη σχεδίαση ενός μοντέλου GT με τις ανέσεις ενός SUV.

Το Space Vizzion βασίζεται στην πλατφόρμα MEB και προσφέρει αυτονομία που φτάνει τα 590 χιλιόμετρα. Η ισχυρή τετρακίνητη έκδοση των 340 ίππων επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 5,4 sec! Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει έξι άτομα, σε τρεις σειρές με δύο καθίσματα σε κάθε μία.

 

 

Volkswagen ID. Roomzz

Πρόκειται για ένα μεγάλο (μήκους 5 μέτρων) SUV με κύριο χαρακτηριστικό του την πολυχρηστικότητα, μιας και φέρει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί τόσο ως οικογενειακό αυτοκίνητο όσο και για πολυτελές όχημα επιχειρηματιών. Το ID. Roomzz θα λανσαριστεί αρχικά στην κινεζική αγορά το 2021. Η ενσωματωμένη μπαταρία των 82 kWh του χαρίζει αυτονομία έως και 450 km (σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών WLTP), ενώ χάρη σε ένα σύστημα ταχείας φόρτισης 150 kW μπορεί να «γεμίσει» τις μπαταρίες του σε ποσοστό 80% μέσα σε μισή ώρα.

Δύο ηλεκτροκινητήρες χαρίζουν συνεχώς κίνηση και στους δύο άξονες, με τη συνδυαστική ισχύ να ανέρχεται σε 306 ίππους. Η επιτάχυνση στα 100 km/h από στάση αποτελεί ζήτημα 6,6 δευτερολέπτων, ενώ, όπως συμβαίνει με όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η μέγιστη ροπή είναι άμεσα διαθέσιμη. Η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 επιτρέπει στον οδηγό, σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, να παραχωρήσει τον έλεγχο στο αυτοκίνητο, το όποιο θα αναλάβει και τον ρόλο της «επικοινωνίας» με τα παρακείμενα οχήματα μέσω διαδραστικών φωτεινών ζωνών. Η ψηφιοποίηση αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του ID. Roomzz, κάτι που είναι καταφανές τόσο στον πίνακα οργάνων και στο τιμόνι του SUV, πάνω από το οποίο αναπαράγονται σημαντικές πληροφορίες για τις οδηγικές συνθήκες.

 

Volkswagen ID. Vizzion


Ένα sedan ανώτερης κατηγορίας με μοντέρνο design, έξυπνη φιλοσοφία χώρου και πρωτοποριακή τεχνολογία. Το πρωτότυπο I.D. VIZZION αναμένεται το 2022 και… δεν έχει τιμόνι! Μας ταξιδεύει στο τελικό στάδιο της αυτόνομης οδήγησης (επίπεδο 5). Ένα όχημα που δεν χρειάζεται καμία ανθρώπινη παρέμβαση για να κινείται, καθώς διαθέτει τεχνολογία πλήρους αυτόνομης οδήγησης και τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ). Τα στοιχεία χειρισμού είναι εικονικά και προβάλλονται μέσω Augmented Reality στο εσωτερικό. Ο μόνος τρόπος να τα δει ο οδηγός είναι με γυαλιά Mixed Reality. Η επαφή του με το αυτοκίνητο είναι διαισθητική και πανεύκολη.

Το ID. Vizzion αναγνωρίζει τις χειρονομίες του οδηγού και υπακούει στις εντολές του. Όσο περνάει ο καιρός τον μαθαίνει, και προσαρμόζεται καλύτερα στο στυλ οδήγησής του. Φαίνεται σαν επιστημονική φαντασία, αλλά σύντομα θα είναι πραγματικότητα. Το αυτοκίνητο σκανάρει το πρόσωπο των επιβατών του, ανοίγει αυτόματα τις πόρτες και κάνει όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις (θέσεις καθισμάτων, μουσική, κλιματισμός, φωτισμός) ανάλογα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις!

Το ευρύχωρο εσωτερικό προσφέρει άνετες μετακινήσεις στους επιβάτες, οι οποίοι είναι διαρκώς συνδεδεμένοι με τον έξω κόσμο και μπορούν να εργάζονται, να ψυχαγωγούνται ή να ξεκουράζονται. Τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ αποδίδουν συνδυαστικά 306 ίππους και χαρίζουν τετρακίνηση, ενώ οι μπαταρίες έχουν χωρητικότητα 111 kWh, ικανή να προσφέρει αυτονομία 665 km με μία φόρτιση.

 

Volkswagen ID. Buzz

Το θρυλικό camper van επιστρέφει, ηλεκτρικό! Το νέο μοντέλο θα μπει στην παραγωγή το 2022 και θα έχει τις μπαταρίες του τοποθετημένες στο δάπεδο. Ο ηλεκτροκινητήρας δεν καταλαμβάνει ιδιαίτερα μεγάλο χώρο, κάτι που σημαίνει πως ο εμπρός και ο πίσω άξονας μπορούν να τοποθετηθούν σε μεγάλη απόσταση ο ένας από τον άλλο. Έτσι, το μακρύ μεταξόνιο σε συνδυασμό με μικρούς προβόλους εξασφαλίζουν μεγαλύτερο χώρο στο εσωτερικό. Η έκδοση παραγωγής, η οποία θα βασίζεται στην ολοκαίνουργια ηλεκτρική αρχιτεκτονική πλαισίου, θα ενσωματώνει πολλές ιδέες και σχεδιαστικά στοιχείου του πρωτότυπου.

Ταυτόχρονα θα διαθέτει δυνατότητα μεταβολής της διαμόρφωσης των καθισμάτων, διαδραστική διασύνδεση και τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Στο Cockpit δεν υπάρχουν κουμπιά και πλήκτρα. Χάρη στο touchpad στο τιμόνι, αρκεί ένα ελαφρύ άγγιγμα για τον χειρισμό των λειτουργιών του. Η οθόνη Head-up AR προβάλλει την πλοήγηση άμεσα μπροστά από το αυτοκίνητο στο οδόστρωμα και χάρη στην προβολή Augmented Reality, τα βέλη κατεύθυνσης δείχνουν ακριβώς προς τα που πρέπει να κινηθεί ο οδηγός, χωρίς να παίρνει το βλέμμα του από τον δρόμο. Παράλληλα με την πολυμορφική επιβατική έκδοση θα υπάρξει και μια επαγγελματική εκδοχή Cargo, για υπηρεσίες μεταφοράς και παράδοσης με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

 

Volkswagen ID. Buggy

Το πρωτότυπο ηλεκτρικό Buggy βασίζεται στην πλατφόρμα MEB και αποτελεί αναβίωση του θρυλικού οχήματος της δεκαετίας του 1970. Μπαταρίες ιόντων λιθίου δίνουν ζωή στο ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 204 ίππων που είναι τοποθετημένο πίσω, ενώ ένας επιπλέον ηλεκτροκινητήρας στον μπροστινό άξονα προσφέρει την οδηγική απόλαυση της τετρακίνησης.

Η σχεδιαστική φιλοσοφία της Volkswagen καθίσταται εύκολα αντιληπτή, μέσω της καθολικής απουσίας θυρών και οροφής, σχεδιαστικά “tricks” τα οποία αναβλύζουν επαναστατικότητα και πρωτοπορία. Το τελευταίο, μάλιστα ενισχύεται από τον μινιμαλιστικό σχεδιασμό του σαλονιού του το οποίο συγκροτείται από αδιάβροχα υλικά. Αν και το Buggy είναι ένα διθέσιο όχημα, με τις κατάλληλες τροποποιήσεις δημιουργείται ο κατάλληλος χώρος και για δύο επιπλέον θέσεις. Το αμάξωμά του είναι κατασκευασμένο από ένα μίγμα αλουμινίου, χάλυβα και πλαστικού. Παράλληλα, χάρη στον «αρθρωτό» σχεδιασμό του, το πάνω μέρος του αμαξώματος του μπορεί να αφαιρεθεί από το πλαίσιο.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...