Renault Morphoz: Το πρωτοποριακό ηλεκτρικό που μεγαλώνει! (vid)
Θέλεις μεγαλύτερη αυτονομία; Το αμάξωμα επεκτείνεται για να χωρέσει περισσότερες μπαταρίες
- -
- -
Αν ο κορονοϊός δεν ματαίωνε το σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, η Renault θα έκλεβε την παράσταση στην πόλη της Ελβετίας με το πρωτότυπο – ηλεκτρικό και αυτόνομο – Morphoz. Ένα φουτουριστικό crossover που αντιπροσωπεύει το όραμα της γαλλικής μάρκας για τις μετακινήσεις από το 2025 και μετά. Εμείς όμως είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το πρωτοποριακό concept car σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες, στο Παρίσι.
Το Morphoz είναι ένα 100% ηλεκτρικό, με μοτέρ 136 ή 218 ίππων,
με κίνηση στους εμπρός τροχούς και δυνατότητα αυτόνομης
οδήγησης επιπέδου 3. Το «ελληνικό» του όνομα
παραπέμπει στη φύση του να μεταμορφώνεται, αλλάζοντας το σχήμα του,
ανάλογα με τις ανάγκες των επιβατών του.
Βασίζεται στην εντελώς νέα πλατφόρμα CMF-EV της
συμμαχίας Renault-Nissan, η οποία δημιουργήθηκε αποκλειστικά για
ηλεκτρικά μοντέλα και «λύνει» τα χέρια στους σχεδιαστές και τους
μηχανολόγους. Καταρχάς, οι τροχοί τοποθετούνται στα άκρα χαρίζοντας
μεγάλο μεταξόνιο, το μικρό καπό μεταφράζεται σε μακριά καμπίνα
επιβατών, ενώ το επίπεδο πάτωμα βοηθάει στο να σχεδιαστεί ένα
χαμηλό αυτοκίνητο (το συνολικό ύψος είναι 1,55 μ), με όφελος τόσο
αεροδυναμικό όσο και στην οδική συμπεριφορά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: TO NEO 100% ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ RENAULT TWINGO
Μόλις ο οδηγός πλησιάσει και το Morphoz τον αναγνωρίσει, ένα
νεύμα αρκεί για να ανοίξουν οι πόρτες. Το γεγονός ότι οι πίσω
ανοίγουν αντίθετα και η απουσία μεσαίας κολώνας, καθιστούν
πανεύκολη την είσοδο στην τετραθέσια καμπίνα, όπου κυριαρχεί το
κίτρινο χρώμα. Στο κέντρο του τιμονιού υπάρχει οθόνη 10,2 ιντσών, η
οποία φιλοξενεί όλες τις σημαντικές ενδείξεις. Ο οδηγός μπορεί να
επιλέξει αν το ψηφιακό ταμπλό (LIVINGSCREEN το
ονομάζει η Renault) θα είναι κρυμμένο ή θα εμφανιστεί,
παρουσιάζοντας πλήθος πληροφοριών από όλα τα συστήματα, ασφάλειας,
άνεσης και ψυχαγωγίας. Επιπλέον, το κάθισμα του συνοδηγού (όχι όμως
του οδηγού, ο οποίος πρέπει συνεχώς να είναι στραμμένος προς το
δρόμο) αλλάζει φορά, επιτρέποντάς του να συνομιλεί με τους δύο πίσω
επιβάτες.
Πώς αλλάζει σχήμα το Renault Morphoz
Το εντυπωσιακό crossover μεταμορφώνεται ανάλογα με το μήκος που επιλέγει ο οδηγός. Η κοντή έκδοση ονομάζεται «City» και η μακριά «Travel», με τη δεύτερη να προσφέρει μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες-αποσκευές και αυξημένη αυτονομία για ταξίδια.
Στη City, το συνολικό μήκος είναι 4,4 μέτρα και το μεταξόνιο 2,73 μέτρα. Σε αυτή τη διάταξη φιλοξενεί μπαταρία χωρητικότητας 40 kWh, που προσφέρει αυτονομία 400 km, επαρκή για τις μετακινήσεις εντός της πόλης Δευτέρα με Παρασκευή. Στη Travel, το Morphoz κερδίζει σε μήκος 40 εκατοστά και σε μεταξόνιο 20 εκατοστά: 4,8 μέτρα και 2,93 μέτρα, αντίστοιχα. Έτσι οι επιβάτες έχουν πιο ευρύχωρη καμπίνα στη διάθεσή τους αλλά ταυτόχρονα, δημιουργείται ο χώρος για να τοποθετηθεί επιπλέον μπαταρία 50 kWh. Με συνολική χωρητικότητα μπαταριών 90 kWh, το Morphoz μπορεί να διανύσει 700 km στον αυτοκινητόδρομο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: TA ΥΒΡΙΔΙΚΑ CLIO ΚΑΙ CAPTUR
Πριν το ταξίδι, το Morphoz θα ανεβαίνει σε ειδική πλατφόρμα, όπου – όπως μπορείτε να δείτε στο video – θα δέχεται την επιπλέον μπαταρία. Όταν τελειώσει το ταξίδι, ο οδηγός θα επιστρέφει στην ίδια ή σε άλλη πλατφόρμα για να επιστρέφει την μπαταρία των 50 kWh. Η πλατφόρμα θα φορτίζει τις μπαταρίες, ενώ θα μπορεί να παρέχει ενέργεια π.χ. σε σταθμό ηλεκτρικών ποδηλάτων.
Το επίπεδο αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 που υποστηρίζει το
Renault Morphoz, μεταφράζεται ως “Eyes off - Hands off”. Ο οδηγός
μπορεί δηλαδή να μην έχει τα χέρια του στο τιμόνι και το βλέμμα του
στο δρόμο, σε περιπτώσεις π.χ. κυκλοφοριακής συμφόρησης ή κατά τη
διάρκεια ταξιδιού στον αυτοκινητόδρομο. Όταν όμως του ζητηθεί από
το σύστημα, θα πρέπει να αναλάβει άμεσα τον έλεγχο του οχήματος.
Για αυτό το λόγο, του τιμόνι του Morphoz παραμένει πάντα στο ίδιο
σημείο και δεν αναδιπλώνεται όπως θα συμβαίνει στα πλήρως αυτόνομα
οχήματα.