Αυτό είναι το Toyota Yaris Cross - Υβριδικό και τετρακίνητο μικρό SUV
Θα κατασκευάζεται στη Γαλλία και θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το 2021
- -
- -
Με σχεδόν δύο μήνες καθυστέρηση, λόγω της ακύρωσης της έκθεσης της Γενεύης, το B-SUV της Toyota ήρθε στην… επιφάνεια. Το Yaris Cross σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε για την ευρωπαϊκή αγορά, βασιζόμενο στην πλατφόρμα GA-B, ίδια με αυτή του νέου Yaris. Οι ομοιότητές τους όμως μάλλον σταματούν εδώ, καθώς δεν πρόκειται απλά για ένα υπερυψωμένο σουπερμίνι.
Το Yaris Cross έχει τη δική του σχεδιαστική ταυτότητα, που
τονίζει τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Το μεταξόνιο είναι ίδιο με
αυτό του Yaris (2,56 μ), όμως είναι αρκετά πιο μακρύ (+24 εκατ.,
στα 4,18 μ.), πιο φαρδύ (+ 2 εκατ.) και πιο ψηλό (+9 εκατ.). Η
απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 3 εκατ., στοιχείο που σε
συνδυασμό με τα πλαστικά προστατευτικά και την (προαιρετική)
τετρακίνηση AWD-i, εξασφαλίζουν στο Yaris Cross
δυνατότητες κίνησης και εκεί όπου η άσφαλτος τελειώνει.
Το σύστημα τετρακίνησης είναι ηλεκτρικό, για περιορισμό του χώρου που καταλαμβάνει και του βάρους που προσθέτει στο αυτοκίνητο. Κατά την εκκίνηση ή την επιτάχυνση, μέρος της ροπής περνά στους πίσω τροχούς. Υπό νορμάλ συνθήκες, το Yaris Cross είναι προσθιοκίνητο, για περιορισμό της κατανάλωσης. Όταν όμως ανιχνευθεί χαμηλή πρόσφυση, το σύστημα 4x4 ενεργοποιείται αυτόματα.
Η τέταρτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας της Toyota είναι αυτή
που αναλαμβάνει την αποστολή να κινεί το Yaris Cross. Περιλαμβάνει
το νέο, τρικύλινδρο, 1.5 βενζίνης κύκλου Atkinson,
απόδοσης 116 ίππων. Στον κύκλο δοκιμών NEDC, η
προσθιοκίνητη έκδοση εκπέμπει κάτω από 90 g. CO2 ανά km και στην
τετρακίνητη κάτω από 100 g/km (120 και 135 g/km, αντίστοιχα, στον
κύκλο δοκιμών WLTP).
Το εσωτερικό παραπέμπει στο νέο Yaris, όμως είναι πιο ευρύχωρο και με περισσότερες πρακτικές λύσεις. Μάλιστα, η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγει ηλεκτρικά, όταν π.χ. πλησιάζεις το Yaris Cross κρατώντας τις τσάντες από το σούπερ μάρκετ. Επίσης, ο χώρος αποσκευών διαθέτει ράφι, ώστε να χωρίζεται σε δύο μέρη.
Το B-SUV της ιαπωνικής μάρκας θα κατασκευάζεται επί γαλλικού
εδάφους από το 2021, έτος κατά το οποίο θα γίνει και το λανσάρισμά
του στην ευρωπαϊκή – αλλά και την ελληνική – αγορά. Η ετήσια
παραγωγή αναμένεται να ξεπερνά τις 150.000 αυτοκίνητα.