Audi e-tron S και Audi e-tron S Sportback: Η σπορ άποψη των ηλεκτρικών

Με δύναμη που μπορεί να αγγίξει τους 503 ίππους και ροπή της τάξεως των 973 Nm, τα νέα e-tron S και e-tron S Sportback διακρίνονται για τα σπορτίφ τους χαρακτηριστικά, αλλά με στυλ… ηλεκτρικό

  • -
  • -

Η Audi παρουσίασε τα νέα e-tron S και e-tron S Sportback, δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που εστιάζουν στα δυναμικά χαρακτηριστικά και στη σπορ φιλοσοφία. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει πρωτοτυπήσει με τα συγκεκριμένα μοντέλα, αφού χρησιμοποιούν τρεις ηλεκτροκινητήρες, δύο εκ των οποίων είναι τοποθετημένοι στον πίσω άξονα. Στα χαρτιά τα νούμερα ζαλίζουν! Επιλέγοντας τη θέση S, ο οδηγός έχει στη διάθεση του για 8 δευτερόλεπτα την πλήρης συνδυαστική ισχύ των 503 ίππων και των 973 Nm ροπής. Με αυτό τον τρόπο, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Audi χρειάζεται μόλις 4,5 sec για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση, την ώρα που η τελική αγγίζει τα 210 km/h. Η ιδιαιτερότητα και των δύο αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της σειράς «S» είναι το γεγονός ότι εφοδιάζονται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες στον πίσω άξονα και έναν στον εμπρός. Κάτι που συναντάμε για πρώτη φορά σε μοντέλο μαζικής παραγωγής.



Οι μηχανικοί της Audi πήραν τον ηλεκτροκινητήρα του e-tron 55, που στο μοντέλο αυτό κινεί τον μπροστινό άξονα, αύξησαν την ισχύ του και τον τοποθέτησαν εις διπλούν, φυσικά με μεμονωμένες τροποποιήσεις, στον πίσω άξονα των εκδόσεων S. Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει μικτή ενεργειακή χωρητικότητα 95 kWh, εκ των οποίων το 91% (86 kWh) είναι χρησιμοποιήσιμο. Με μία φόρτιση μπαταρίας, τα Audi e-tron S και e-tron S Sportback επιτυγχάνουν αυτονομία έως περίπου 360 χιλιόμετρα και 365 χιλιόμετρα αντίστοιχα, στον κύκλο WLTP.

Τετρακίνηση νέας εποχής…

Σε κανονικές συνθήκες, τα e-tron S παίρνει ζωή από τους πίσω ηλεκτροκινητήρες. Αυτός που είναι τοποθετημένος μπροστά ενεργοποιείται στην περίπτωση που θελήσει ο οδηγός περισσότερη ισχύ ή αν μειωθεί το επίπεδο πρόσφυσης. Το σύστημα τετρακίνησης, διαθέτει πλέον έλεγχο κατανομής της ροπής, με κάθε έναν από τους ηλεκτροκινητήρες να στέλνει την κινητήρια ροπή του στον αντίστοιχο τροχό μέσω απευθείας μετάδοση, αφού δεν υπάρχει μηχανικό διαφορικό. Μάλιστα, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Audi, με το σύστημα ευστάθειας στην επιλογή Sport τα e-tron S μπορούν και πλαγιολισθαίνουν!



Δυναμικά χαρακτηριστικά

Η μεγάλη μπαταρία υψηλής τάσεις είναι τοποθετημένη στο πάτωμα, σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με τους ηλεκτροκινητήρες, στοιχείο που συμβάλλει στο χαμηλό κέντρο βάρους. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί ειδικά για τα συγκεκριμένα μοντέλα, ενώ το Audi Drive Select προσφέρει επτά διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αερανάρτηση, της οποίας το ύψος μπορεί να μεταβληθεί έως και 76mm, ανάλογα με τη ρύθμιση. Σημειώστε, ότι το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει μεγάλους δίσκους εμπρός με εξαπίστονες δαγκάνες.  Ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης, το σύστημα ελέγχου φρένων αποφασίζει ξεχωριστά για κάθε άξονα εάν το αυτοκίνητο θα επιβραδυνθεί με τους ηλεκτροκινητήρες, τα φρένα των τροχών ή έναν συνδυασμό και των δύο συστημάτων.



Καινοτόμες λύσεις

Στον τομέα της αεροδυναμικής, οι εικονικοί εξωτερικοί καθρέφτες με κάμερες, σε συνδυασμό με τους ειδικά σχεδιασμούς θόλους των τροχών, χαρίζουν στο e-tron S Sportback κορυφαίο συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,26, παρά τη διεύρυνση των τόξων των τροχών του. Στο Audi e-tron S, ο αντίστοιχος συντελεστής είναι 0,28. Ένα δεύτερο σημαντικό στοιχείο στην αεροδυναμική είναι η ελεγχόμενη είσοδος ψύξης-αέρα με αγωγούς για την ψύξη των φρένων των μπροστινών τροχών. Το σύστημα παραμένει κλειστό όσο πιο συχνά γίνεται, έτσι ώστε η ροή του αέρα να ρέει πάνω από το καπό, σχεδόν χωρίς αναταράξεις.

Η εξελιγμένη ανάκτηση ενέργειας συμβάλλει επίσης στον ενεργειακό βαθμό απόδοσης των Audi e-tron S και e-tron S Sportback. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών επιπέδων ανάκτησης, το υψηλότερο από το οποίο τους επιτρέπει να βιώσουν μια αισθητή αίσθηση χειρισμού με ένα μόνο πεντάλ – το αυτοκίνητο φρενάρει όσο χρειάζεται αφήνοντας το γκάζι. Oι ηλεκτρικοί κινητήρες παραμένουν ενεργοί και μπορούν να ανακτήσουν έως και 270 kW ισχύος κατά το φρενάρισμα από ταχύτητα 100 χλμ./ώρα.



Θελκτικά και επιβλητικά

Οι γραμμές του αμαξώματος χαρίζουν θελκτικό σχήμα στα νέα Audi e-tron S και e-tron S Sportback. Σε αυτό συμβάλλουν και οι αυξημένες διαστάσεις, με τους θόλους των τροχών να είναι 23mm φαρδύτεροι. Επενδύσεις σε ασημί χρώμα στο μπροστινό και στο πίσω άκρο προσθέτουν δυναμισμό ενώ τα περιβλήματα αλουμινίου των εξωτερικών καθρεφτών είναι αποκλειστικά χαρακτηριστικά των μοντέλων S. Αρκετές επιφάνειες στο κάτω μέρος του αμαξώματος μπορούν να βαφτούν προαιρετικά σε χρώματα αντίθεσης. Την ίδια ώρα, το εσωτερικό διατηρεί τη φιλοσοφία, αλλά και την κορυφαία ποιότητα που διακρίνει τα μοντέλα της Audi. Φυσικά είναι εξοπλισμένα με το τελευταίας γενιάς σύστημα ελέγχου MMI της γερμανικής εταιρείας, με τις διαδικτυακές υπηρεσίες της Audi connect να συμπληρώνουν το σύστημα πλοήγησης και ειδικά το διευρυμένο πρόγραμμα σχεδιασμού διαδρομών. Υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή, συμπεριλαμβανομένων των βέλτιστων στάσεων φόρτισης, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα κίνησης, το προφίλ οδήγησης του οδηγού και τη διάρκεια της φόρτισης.

Αμφότερα τα σπορ ηλεκτρικά μοντέλα της Audi θα κυκλοφορήσουν στις ευρωπαϊκές γορές το φθινόπωρο, ενώ στη χώρα μας αναμένονται προς το τέλος του έτους.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...