Παρουσίαση Toyota Yaris: Στο πνεύμα της νέας εποχής

Η 4η γενιά του Toyota Yaris δεν αποτελεί απλά μία εξέλιξη της προηγούμενης, αλλά μία τελείως καινούργια και σύγχρονη δημιουργία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας

  • -
  • -

Το Toyota Yaris αποτελεί ένα από τα πλέον επιτυχημένα μοντέλα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Όταν παρουσιάστηκε το 1999 θεωρήθηκε πρωτοποριακό, ενώ ήταν και το πρώτο μοντέλο της Toyota που κατέκτησε τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς»! Μέσα σε μία εικοσαετία, το ιαπωνικό σούπερμινι κατέκτησε την Ευρώπη, όντας και το πλέον πετυχημένο της Toyota στην ευρωπαϊκή αγορά. Μέχρι και πέρσι, με πωλήσεις τις τάξεως των 224.000 μονάδων, το μερίδιο του άγγιξε το 7,6% στο B-Segment, παραμένοντας το μοντέλο της Toyota με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη.

Το πλήρωμα του χρόνου για την αντικατάσταση του έφτασε και η παρουσίαση του στους εκπροσώπους του Τύπου πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά. Φυσικά, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Οι τεχνικοί της Toyota έθεσαν ως στόχο η 4η γενιά του Yaris να διατηρήσει τον πρακτικό χαρακτήρα που παραδοσιακά τη διέκρινε, προσφέροντας όμως παράλληλα οδηγική ευχαρίστηση στο επαρχιακό δίκτυο και άνεση στον αυτοκινητόδρομο. Ουσιαστικά σχεδίασαν το ιαπωνικό supermini σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς. Το οποίο μάλιστα θα κατασκευάζεται στις νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της Toyota στην Γαλλία.



Η βάση για να «χτιστούν» όλα τα παραπάνω είναι η νέα πλατφόρμα GA-B, επάνω και στην οποία σχεδιάστηκε το νέο Yaris. Αυτή προσφέρει αναβαθμισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά, χαμηλότερο κέντρο βάρους και σημαντικά βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία, συγκεκριμένα κατά 37%. Μάλιστα, το ιαπωνικό supermini είναι το πρώτο από μία σειρά μοντέλων που θα βασιστούν μελλοντικά στο συγκεκριμένο πάτωμα.

Σε αντίθεση με την τάση της εποχής που θέλει τα αυτοκίνητα να μεγαλώνουν σε διαστάσεις, το νέο Yaris είναι μικρότερο σε μήκος κατά 5mm σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Αντίθετα όμως, το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 50mm αυξάνοντας το διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες. Την ίδια ώρα, το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 40mm, ενώ το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 50mm! Αν προσθέσουμε και τα επιπλέον 57mm στα μετατρόχια, εύκολα καταλαβαίνει κανείς το λόγο που η εικόνα του νέου Yaris είναι πιο δυναμική.

Ακόμα και ο πιο αυστηρός κριτής θα παραδεχθεί ότι το νέο Yaris είναι θελκτικό σχεδιαστικά. Οι διαφοροποιημένες διαστάσεις του προσφέρουν μία mucho εικόνα, ενώ οι γραμμές του αμαξώματος με τις έντονες ακμές, αλλά και οι φουσκωμένοι θόλοι συμβάλλουν στη δημιουργία ενός συνόλου με σπορ χαρακτηριστικά. Ιδιαίτερα είναι και τα φωτιστικά σώματα εμπρός πίσω, τα οποία μάλιστα κάνουν χρήση τεχνολογίας LED και εκφράζουν τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Toyota.

Στο εσωτερικό το Yaris διακρίνεται για την απλότητα του, με την οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας να ξεχωρίζει. Ο πίνακας οργάνων είναι χαμηλότερα τοποθετημένος, έχει ψηφιακή απεικόνιση και διακρίνεται για τη λειτουργικότητα του. Παράλληλα, ο οδηγός θα έχει στη διάθεση του head up display, και μάλιστα σε διάσταση 10 ιντσών! Τέλος, στο μεγαλύτερο μέρος της κεντρικής κονσόλας, αλλά και στις πόρτες, έχει γίνει  χρήση μαλακών πλαστικών.



Ένα στοιχείο στο οποίο έδωσαν μεγάλη έμφαση οι Ιάπωνες τεχνικοί είναι και η θέση οδήγησης. Τοποθετημένη κατά 60mm πιο πίσω και 21mm πιο χαμηλά, αλλά και με το τιμόνι κατά 6 μοίρες πιο κάθετα, χαρακτηρίζεται οδηγοκεντρική, ενώ επιπλέον συμβάλλει στην βελτιωμένη κατανομή βάρους στο νέο Yaris. Το τιμόνι έχει μικρότερη διάσταση, ενώ ρυθμίζεται τηλεσκοπικά προσφέροντας τη δυνατότητα να έρθει κατά 77mm πιο κοντά στον οδηγό.



Σε κατασκευές του είδους ιδιαίτερα σημαντικός είναι ο διαθέσιμος χώρος για του επιβάτες και το νέο Yaris εξακολουθεί να παραμένει compact και ευρύχωρο. Το αυξημένο μεταξόνιο έχει σαν αποτέλεσμα να προσφέρει μεγαλύτερους χώρους, ενώ το μεγαλύτερο πλάτος αύξησε την απόσταση ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό κατά 20mm. Τέλος, ο χώρος αποσκευών παραμένει ίδιος σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, αφού η χωρητικότητα του εξακολουθεί να αγγίζει τα 286 lt.

Περνώντας στους κινητήρες, το νέο Yaris θα διατίθεται στη χώρα μας με τρεις κινητήρες. Στη βάση της γκάμας συναντάμε αυτόν των 1.000cc, ενώ τη σειρά συμπληρώνουν αυτοί των 1.500cc, με συμβατική και φυσικά υβριδική τεχνολογία. Πρόκειται για νέο κινητήριο σύνολο, το οποίο στην υβριδική του εκδοχή είναι εφοδιασμένο με την 4η γενιά του υβριδικού συστήματος της Toyota. Σε αυτόν τον κινητήρα συναντάμε νέα μηχανικά μέρη, τα οποία έχουν κατασκευαστεί με γνώμονα το μικρό μέγεθος, το χαμηλό βάρος και την μέγιστη αποδοτικότητα. Διαθέτει μεγαλύτερη διαδρομή και σχέση συμπίεσης (14:1), προσφέροντας εντυπωσιακή θερμική απόδοση της τάξεως του 40%! Η ισχύς του συνδυαστικά αγγίζει τους 116 ίππους, χαρίζοντας ικανοποιητικές επιδόσεις στο Yaris, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε μόλις 9,7 sec. Ενώ, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Toyota, βελτιωμένη είναι η απόκριση στο γκάζι, αλλά και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Ένα ακόμα στοιχείο που διαφοροποιεί την 4η γενιά της υβριδικής τεχνολογίας της Toyota, είναι το γεγονός ότι υπό συνθήκες το Yaris μπορεί να ταξιδέψει έως και με 130 km/h, αποκλειστικά με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η κατανάλωση του να περιορίζεται (πάντα σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές…) στα 3,7 lt/100km, την ώρα που οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 85 g/km.



Ο νέος 1.500άρης κινητήρας ανήκει στην οικογένεια TNGA, όπως και το αντίστοιχο δίλιτρο υβριδικό σύνολο που έχουμε γνωρίσει σε Corolla και C-HR. Ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον, όπως όλα τα υβριδικά της Toyota, με γνώμονα την οικονομία καυσίμου και συνδυάζεται με τη νεότερη γενιά του κιβωτίου e-CVT.  Νέα είναι η μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία έχει μικρότερο μέγεθος, ενώ είναι ελαφρύτερη κατά 12 κιλά και εντοπίζεται κάτω από τα καθίσματα των πίσω επιβατών. Αυτή είναι βελτιωμένη όχι τόσο ως προς την πυκνότητα της ενέργειας, όσο ως προς τη δυνατότητα της να φορτίζει πιο γρήγορα μέσω του συστήματος ανάκτησης. Το υβριδικό σύνολο συμπληρώνεται από δύο μοτέρ-γεννήτριες, τις λεγόμενες MG1 και MG2. Η δεύτερη συνδέεται με τους εμπρός τροχούς και ουσιαστικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πηγή ενέργειας για την οδήγηση του οχήματος, αποκλειστικά με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Και την ίδια ώρα, η μονάδα MG1 ενεργεί για την εκκίνηση του κινητήρα, αλλά και για την παραγωγή ισχύος για τη φόρτιση της μπαταρίας.



Ενδιαφέρον, όμως παρουσιάζει και η συμβατική εκδοχή του Yaris με τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.500ccαπόδοσης 121 ίππων και 153 Nm ροπής. Ουσιαστικά, πρόκειται για το ίδιο σύνολο χωρίς τη χρήση της υβριδικής τεχνολογίας, διατηρώντας τον αποδοτικό του χαρακτήρα. Η μέση κατανάλωση αγγίζει τα 5,0 lt/100km, ενώ οι εκπομπές ρύπων τα 113 gr/km. Διαφοροποιημένη είναι και η ανάρτηση, με στόχο την ενίσχυση των δυναμικών του χαρακτηριστικών. Στην 4η γενιά του ιαπωνικού σούπερμίνι, μπροστά συναντάμε γόνατα ΜακΦέρσον, αλλά τοποθετημένα σε διαφορετική γωνία, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα την καλύτερη ευθυγράμμιση ελατηρίων και αμορτισέρ, αλλά και την βελτιωμένη απόσβεση. Πίσω διαθέτει ημιάκαμπτο άξονα, όμως ενισχυμένο κατά 80%.



Σύμφωνο με τις προσταγές της νέας εποχής, το νέο Toyota Yaris διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και συνδεσιμότητας. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι στη χώρα μας το ιαπωνικό supermini θα διατίθεται από τον βασικό εξοπλισμό με το πλήρες πακέτο ασφαλείας Toyota Safety Sense! Σε αυτό το πακέτο συμπεριλαμβάνεται και ο κεντρικός αερόσακος ασφαλείας, ο οποίος επίσης αποτελεί μία καινοτομία της Toyota.

Το νέο Toyota Yaris δεν αποτελεί απλά μία εξέλιξη της προηγούμενης γενιάς. Πρόκειται για ένα εντελώς καινούργιο μοντέλο, σχεδιασμένο σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές απαιτήσεις, δείχνοντας στα χαρτιά τουλάχιστον να διαθέτει ό,τι είναι απαραίτητο έτσι ώστε να παραμείνει ο βασιλιάς της κατηγορίας. Στη χώρα μας διατίθεται ήδη, και μάλιστα σε τρεις εκδόσεις με εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό. Στη βάση της γκάμας συναντάμε αυτή με τον 1.000άρη κινητήρα και τιμή εκκίνησης τα 13.600 ευρώ, ενώ η έκδοση των 1.500cc ξεκινάει από τα 15.380 και η αντίστοιχη υβριδική από τα 17.170 ευρώ. Αναλυτικά τις τιμές και τις εκδόσεις του νέου Toyota Yaris μπορείτε να βρείτε εδώ.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...