Από € 29.880 το Peugeot RCZ

Coupe a la carte

  • -
  • -

Ξεκίνησε η διάθεση του Peugeot RCZ στην ελληνική αγορά. Η τιμή της βασικής έκδοσης ξεκινά από τα 29.880 ευρώ για τον μικρό κινητήρα των 1,6 λίτρων με του 156 ίππους. Η ισχυρότερη έκδοση 1.6Τ των 200 ίππων ξεκινά από 34.880 ευρώ καθώς στην τιμή της υπάρχει και φόρος πολυτελείας.

Το Peugeot RCZ είναι ένα μικρών διαστάσεων coupe 2+2 που θα ανταγωνίζεται τα Audi ΤΤ, VW Scirocco και τη BMW Σειρά 1 Coupe. Έχει ξεχωριστή θέση στη γκάμα της Peugeot καθώς είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που δεν χρησιμοποιεί το σύστημα αρίθμησης με ένα ή δύο μηδενικά στο μέσο του αριθμού. Με το RCZ η Peugeot γιορτάζει τα 200 χρόνια από την ίδρυσή της και λανσάρει το νέο λογότυπο της μάρκας στο οποίο το λιοντάρι έγινε χρωματικά τρισδιάστατο, με νέα γραμματοσειρά γραφής του ονόματος που δημιουργήθηκε ειδικά για την περίπτωση.

Το RCZ το πρωτοείδαμε στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 2007 ως πρωτότυπο και κατόπιν ένα χρόνο αργότερα η Peugeot ανακοίνωσε στη Γενεύη την παραγωγή του, χωρίς ιδιαίτερες επεμβάσεις ή αισθητικές αλλαγές, ώστε να διατηρηθούν οι θετικές εντυπώσεις που απέσπασε ως σχεδιαστική πρόταση.

Πρωτότυπο παραγωγής

Το ιδιαίτερο τερτίπι του RCZ αφορά την οροφή η οποία στο πίσω μέρος της διαθέτει δύο θολωτές επιφάνειες που εκτείνονται και στο παρμπρίζ πάνω από τα κεφάλια των επιβατών. Επίσης σημαντικό σχεδιαστικό στοιχείο είναι τα δύο αλουμινένια τόξα κατά μήκος της οροφής τα οποία παίζουν το ρόλο κολώνας Α και C. Για λόγους αεροδυναμικής ευστάθειας έχει επιλεγεί η χρήση μιας ενεργής αεροτομής η οποία αναπτύσσεται ανάλογα με την ταχύτητα σε δύο θέσεις, ώστε να υπάρχει ευστάθεια του πίσω μέρους στις υψηλές ταχύτητες άνω των 155km/h, αλλά και να υπάρχει μικρή αεροδυναμική αντίσταση σε ταχύτητες ταξιδίου (άνω των 85km/h) για χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Στο εσωτερικό το ταμπλό είναι λιτής σχεδίασης, χωρίς περιττά καλολογικά στοιχεία όπου στο κέντρο δεσπόζει ένα αναλογικό ρολόι. Το υποτυπώδες πίσω κάθισμα μπορεί να φιλοξενήσει ευκαιριακά κάποιον ενήλικα, αλλά ουσιαστικά χρησιμοποιείται ως επέκταση του χώρου αποσκευών ο οποίος κυμαίνεται από 384 έως 760 λίτρα.

Για την κατασκευή του RCZ έχει χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα Β που αποτελεί τη βάση όλων των εκδοχών αμαξώματος του 308, του 3008 και του 5008. Θα συναρμολογείται στο εργοστάσιο της Magna Steyr στο Graz της Αυστρίας που ειδικεύεται στην παραγωγή ειδικών αυτοκινήτων με μικρούς όγκους παραγωγής. Για την ελληνική αγορά θα διατεθούν μέχρι το τέλος της χρονιάς 100 αυτοκίνητα και οι επιπλέον παραγγελίες θα ικανοποιηθούν από το 2011.

Διπλός 1,6 λίτρων

Οι κινητήριες μονάδες περιλαμβάνουν δύο εκδοχές του 1,6 turbo που αποδίδουν 156 και 200 ίππους αντίστοιχα και ένας δίλιτρος diesel με 163 ίππους. Ο «μικρός» 1,6T έχει βαλβίδες εισαγωγής μεταβλητού χρονισμού και αποδίδει 156 ίππους στις 5.800rpm και 240 Νm ροπής που αποδίδονται από τις 1.400 ως τις 4.500rpm, με μέση κατανάλωση 6,7lt/100km και  εκπομπές CO2155 g/km.

Ο νέος ισχυρότερος διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού και στις βαλβίδες εξαγωγής, ενώ οι βαλβίδες εισαγωγής διαθέτουν επιπλέον μεταβλητό βύθισμα ανάλογα τις στροφές λειτουργίας και το φορτίο. Οι 200 ίπποι και τα 275 Nm ροπής χαρίζουν 0-100km/h σε 7,6 sec, με την κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο να ανέρχεται στα 6,9 lt/100km. Και οι δύο βενζινοκινητήρες θα συνδυάζονται από 6άρι μηχανικό κιβώτιο και από αυτόματο με σειριακό επιλογέα επίσης 6 σχέσεων.

Από το 2011 θα υπάρχει και η υβριδική εκδοχή με το κωδικό όνομα Hybrid4, παρόμοια με αυτή του 3008, και αφορά διάταξη που περιλαμβάνει συστοιχία μπαταριών με ηλεκτροκινητήρα, θερμικό κινητήρα diesel και τετρακίνηση. Το ενδιαφέρον της υπόθεσης αφορά την ελληνική νομοθεσία, που ενώ απαλλάσσει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο από δασμούς λόγω υβριδικού, επιτρέπεται να κυκλοφορεί στο δακτύλιο όλες τις ημέρες, όμως δεν μπορεί να κυκλοφορεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη λόγω diesel…

Στα τεχνολογικά συστήματα που θα πρέπει να προσέξουμε στο RCZ είναι το σύστημα ενεργού καπό το οποίο σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό ανασηκώνει αυτόματα το πίσω μέρος με ελατήρια ώστε να μειωθούν οι επιπτώσεις από την επαφή.

Εξοπλισμός a la cart

Η Peugeot στο RCZ δίνει τη δυνατότητα στον υποψήφιο πελάτη να επιλέξει από μια πραγματικά μεγάλη γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού κυρίως αισθητικού χαρακτήρα, με διακοσμητικά αυτοκόλλητα, ανθρακονήματα και επενδύσεις στο εσωτερικό. Ο εξοπλισμός παθητικής ασφάλειας είναι πλήρης και για την ενεργητική ασφάλεια έχουμε ESP (το οποίο μπορεί και απενεργοποιείται πλήρως), σύστημα hill holder και σύστημα Peugeot Connect SOS για επείγουσες κλήσης αυτόματα σε περίπτωση που ανοίξει κάποιος αερόσακος ή κατ’ επιλογή για περιπτώσεις ατυχήματος ή ακινητοποίησης. Μάλιστα η υπηρεσία αυτή είναι χωρίς επιπλέον κόστος για όλα τα RCZ.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...