Αποκάλυψη για το νέο Hyundai Tucson: Στην Ελλάδα στα τέλη του 2020 (video)
Η νέα γενιά του compact SUV έρχεται σε εκδόσεις βενζίνης, diesel, mild hybrid, hybrid και plug-in hybrid
- -
- -
Εντυπωσιακό, ευρύχωρο, φουλ στην τεχνολογία, το Tucson 4ης γενιάς κόβει κάθε δεσμό με τον προκάτοχό του. Η παραγωγή του νέου compact SUV της Hyundai θα αρχίσει σύντομα στην Τσεχία και το λανσάρισμά του στην Ευρώπη προγραμματίζεται να γίνει πριν τα τέλη του 2020 (στην Ελλάδα αναμένεται το Δεκέμβριο). Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει εκδόσεις 48V mild hybrid (σε συνδυασμό με σύνολα βενζίνης και diesel), full hybrid και plug-in hybrid, με την τελευταία να κυκλοφορεί το 2021.
Στις τρεις προηγούμενες γενιές του, από το 2004 έως σήμερα, το Tucson έχει πουλήσει περισσότερα από 7 εκατ. αυτοκίνητα, εκ των οποίων το 1,4 εκατ. στην Ευρώπη. Το νέο μοντέλο είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις και εσωτερικούς χώρους από τον προκάτοχό του, με αποτέλεσμα να είναι πιο επιβλητικό στο δρόμο αλλά και πιο άνετο για τους επιβάτες του. Το μήκος του φθάνει τα 4,5 μέτρα (+20 mm), το πλάτος το 1,865 μ (+15 mm), το ύψος το 1,65 μ (+5 mm), ενώ και το μεταξόνιο αυξήθηκε στα 2,68 μ (+10 mm), προσφέροντας επιπλέον «αέρα» 26 mm για τα πόδια των πίσω επιβατών. Ανάλογα με την έκδοση κινητήρα, ο όγκος του χώρου αποσκευών κυμαίνεται από 546 έως 620 lt.
Σχεδιαστικά, το νέο Tucson αποπνέει ένα φουτουριστικό… αέρα,
χάρη στη φιλοσοφία που η Hyundai ονομάζει ‘Parametric
Dynamics’, αλλά και τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα. Το
εσωτερικό δείχνει απλό και σύγχρονο ταυτόχρονα, με στόχο να κάνει
εύκολη τη ζωή του οδηγού και άνετες τις μετακινήσεις των επιβατών.
Το ψηφιακό ταμπλό αποτελείται από τον πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών
και την αντίστοιχης διαγωνίου οθόνη του συστήματος πολυμέσων, η
οποία βρίσκεται στο πάνω μέρος της εντυπωσιακής κεντρικής κονσόλας.
Παράλληλα, οι οριζόντιες γραμμές τονίζουν την αίσθηση
ευρυχωρίας.
Κινητήρες για κάθε γούστο
Το νέο Tucson θα είναι διαθέσιμο με πολλές επιλογές κινητήρων, από συμβατικούς 1.6 βενζίνης και diesel (150 και 115 ίππων αντίστοιχα) μέχρι 48V mild hybrid, full hybrid και plug-in hybrid. Για όσους επιλέξουν την τεχνολογία mild hybrid, συνδυάζεται με τον 1.6 T-GDI 150 PS και κίνηση σε δύο τροχούς, με τον 1.6 T-GDI 180 PS και προαιρετική τετρακίνηση, ή με τον diesel 1.6 CRDi 136 PS, επίσης με προαιρετικό σύστημα 4x4.
Το Tucson hybrid εφοδιάζεται με τον 1.6 T-GDI βενζίνης, ηλεκτρικό μοτέρ 60 ίππων, μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου πολυμερούς 1,49 kWh και 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Η ισχύς ανέρχεται σε 230 ίππους, ενώ το υβριδικό σύστημα μπορεί να συνδυαστεί με κίνηση σε δύο ή σε όλους τους τροχούς.
Οι πελάτες της Hyundai θα μπορούν να επιλέξουν και το νέο μηχανικό κιβώτιο iMT (Intelligent Manual Transmission) με ηλεκτρονική λειτουργία. Όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι, ο κινητήρας απεμπλέκεται από το κιβώτιο, με όφελος στην κατανάλωση. Μόλις ο οδηγός πατήσει το γκάζι ή το φρένο ο κινητήρας τίθεται σε λειτουργία με την ίδια σχέση στο κιβώτιο που υπήρχε πριν, ενώ αν πατήσει το πεντάλ του συμπλέκτη ή η ταχύτητα του οχήματος πέσει πολύ χαμηλά, το κιβώτιο περνά σε νεκρά.
Στην κορυφή των εκδόσεων θα τοποθετηθεί από το 2021 – όταν και θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη – το Tucson PHEV, με τον 1.6 T-GDI και συνδυαστική ισχύ 265 ίππων. Λεπτομέρειες όπως η μέση κατανάλωση και η ηλεκτρική αυτονομία θα γίνουν γνωστές καθώς θα πλησιάζουμε στο λανσάρισμα της συγκεκριμένης έκδοσης. Την ίδια περίοδο θα κυκλοφορήσει και η σπορ έκδοση Ν Line.
Σύστημα 4x4 με επιλογέα Terrain Mode
Στο υβριδικό Tucson με αυτόματο κιβώτιο είναι διαθέσιμο το σύστημα Terrain Mode. Χρησιμοποιεί την τετρακίνηση HTRAC και προσθέτει τρεις επιπλέον επιλογές (Mud, Sand, Snow) ώστε να παρέχει βελτιωμένη πρόσφυση πάνω σε κάθε έδαφος.
Ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού
Μία μακρά λίστα με τεχνολογίες ασφαλείας περιλαμβάνεται στο στάνταρ ή τον προαιρετικό εξοπλισμό του νέου Tucson. Ανάμεσά τους η αυτόνομη πέδηση (FCA) που αναγνωρίζει οχήματα, ποδηλάτες και πεζούς και η οποία είναι ενεργή ακόμη και σε διασταυρώσεις (ανιχνεύει οχήματα που πλησιάζουν όταν ο οδηγός του Tucson στρίψει αριστερά σε διασταύρωση).
Το Lane Following Assist αποτρέπει την ακούσια αλλαγή λωρίδας,
το Driver Attention Warning ανιχνεύει την κόπωση του οδηγού, το
Highway Driving Assist είναι σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης στον
αυτοκινητόδρομο, το Intelligent Speed Limit Assist διατηρεί την
ταχύτητα του SUV εντός των επιτρεπόμενων ορίων.