Πότε έρχεται στην Ελλάδα το νέο Audi A3 με φυσικό αέριο CNG

Με τον 1.5 TFSI 131 ίππων και αυτονομία με χρήση CNG έως 495 km

  • -
  • -

Η οικογένεια του νέου A3 Sportback μεγαλώνει με την προσθήκη της έκδοσης διπλού καυσίμου g-tron. Το compact hatch της Audi εφοδιάζεται με τον 1.5 TFSI, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 131 ίππους και λειτουργεί τόσο με βενζίνη όσο και με φυσικό αέριο (CNG). Το A3 Sportback 30 g-tron αναμένεται να κυκλοφορήσει στην ελληνική αγορά στις αρχές του 2021.

Το πρώτο Audi A3 Sportback g-tron είχε κυκλοφόρησε το 2014, με το νέο μοντέλο να αυξάνει τα οφέλη από τη χρήση του φυσικού αερίου. Ο τετρακύλινδρος 1.5 TFSI αποδίδει 200 Nm ροπής από τις 1.400 έως τις 4.000 rpm. Η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων S tronic, 7 σχέσεων.

Ο κινητήρας υιοθετεί τη διαδικασία καύσης Miller, με υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου, για βελτιωμένη χρήση της ενέργειας των καυσαερίων. Παράλληλα, η πιο σύντομη φάση συμπίεσης σε συνδυασμό με τη μακρά φάση διαστολής, ευνοεί τη λειτουργία υπό μερικό φορτίο.


Η λειτουργία με καύσιμο το CNG έχει καλύτερη συμπεριφορά στη διαδικασία καύσης σε σχέση με τη βενζίνη, επιτρέποντας υψηλότερη σχέση συμπίεσης 12,5:1, συγκριτικά με την αντίστοιχη του κινητήρα 1.5 TFSI των 150 ίππων, με όφελος στην κατανάλωση. Η κυλινδροκεφαλή, το σύστημα ψεκασμού, ο υπερσυμπιεστής και ο καταλυτικός μετατροπέας έχουν τροποποιηθεί για βέλτιστη λειτουργία στο νέο κινητήρα. Πριν φτάσει το αέριο στις βαλβίδες ψεκασμού, ένας ηλεκτρονικός ρυθμιστής μειώνει την πίεση από 200 bar, μεταξύ 5 και 9 bar.

Το A3 g-tron επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 9,7 sec και φθάνει σε τελική ταχύτητα τα 211 km/h. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά τον κύκλο NEDC είναι 3,5 - 3,6 kg CNG ανά 100 km, με τις εκπομπές CO2 στα 96 - 99 gr/km. Με πλήρεις τις δεξαμενές αερίου, το αυτοκίνητο έχει αυτονομία κατά NEDC έως και 495 χιλιόμετρα (κατά WLTP έως 445 χιλιόμετρα). Το μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης 9 lt, τοποθετημένο μπροστά από τον πίσω άξονα, παρέχει ασφάλεια μέχρι τον ανεφοδιασμό στο επόμενο πρατήριο CNG.

Ο κινητήρας εκκινεί πάντα σε λειτουργία CNG, ψεκάζοντας μικρές μόνο ποσότητες βενζίνης σε σπάνιες συνθήκες λειτουργίας. Για παράδειγμα, όταν η πίεση στις δεξαμενές αερίου πέσει κάτω από ένα ορισμένο όριο, το οποίο ποικίλλει ανάλογα με την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης, ο κινητήρας μεταβαίνει σε λειτουργία βενζίνης. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται αυτή τη διαδικασία αλλαγής. Η στάθμη καυσίμου στις δεξαμενές και η κατανάλωση στον αντίστοιχο τρόπο λειτουργίας εμφανίζονται στο ψηφιακό ταμπλό οργάνων. Οι δύο λαιμοί πλήρωσης βενζίνης και φυσικού αερίου βρίσκονται κάτω από ένα κοινό κάλυμμα καυσίμου.

ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΝΕΟ AUDI A3 SPORTBACK



Τρεις δεξαμενές CNG τοποθετημένες κάθετα βρίσκονται στο πίσω μέρος του Audi A3 Sportback 30 g-tron.
Μία από αυτές είναι ένας στενός χαλύβδινος κύλινδρος, χωρητικότητας περίπου 4 κιλών αερίου, τοποθετημένος μπροστά από τη δεξαμενή βενζίνης. Δύο μεγάλες δεξαμενές, καθεμία από τις οποίες μπορεί να χωρέσει περίπου 7 κιλά CNG, βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Είναι κατασκευασμένες από συνθετικές ίνες και ζυγίζουν μόλις 26 κιλά η καθεμία. Η εσωτερική αεροστεγής στρώση είναι από πολυαμίδιο ενώ το εξαιρετικά υψηλής αντοχής εξωτερικό κέλυφος περιλαμβάνει δύο στρώσεις: μία εσωτερική από πολυμερές ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) και μία εξωτερική από πολυμερές ενισχυμένο με υαλονήματα (GFRP). Η εξωτερική στρώση διαθέτει μία πρόσθετη λειτουργία ασφαλείας, χρωματίζεται αυτόματα σε γαλακτώδες λευκό, σε περίπτωση βλάβης. Ένα κάλυμμα ομοίως κατασκευασμένο από GFRP, προστατεύει τις δεξαμενές από εξωτερικά χτυπήματα από πέτρες κλπ..

Ιδιαίτερη προσοχή λαμβάνεται κατά την κατασκευή των δεξαμενών. Πριν τοποθετηθούν στο αυτοκίνητο, ελέγχονται σε πίεση στα 300 bar, πολύ πάνω από την τυπική πίεση λειτουργίας των 200 bar. Επίσης, κατασκευαστικά πληρούνται και οι πλέον αυστηρές απαιτήσεις των δοκιμών πρόσκρουσης (crash tests).

Το Audi A3 Sportback 30 g-tron προσφέρει χαμηλό κόστος κίνησης και θετικό ισοζύγιο εκπομπής ρύπων. Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του φυσικού αερίου σε υδρογόνο, ένα αυτοκίνητο που κινείται με CNG εκπέμπει περίπου 20% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από ένα συγκρίσιμο μοντέλο βενζίνης.

Όπως όλα τα μοντέλα της σειράς, το νέο Audi A3 Sportback 30 g-tron συνδυάζει απολαυστική οδήγηση με καθημερινή χρηστικότητα. Είναι εξοπλισμένο με πολλές τεχνολογίες από μεγαλύτερες κατηγορίες μοντέλων. Οι τεχνολογίες αυτές κάνουν εμφανή την παρουσία τους στο ψηφιακό concept λειτουργίας, στα συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, στους προβολείς, στο εσωτερικό και στον σπορ δυναμικό χειρισμό. Ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 280 έως 1.100 λίτρα, με το δάπεδο φόρτωσης να είναι επίπεδο με το άκρο φόρτωσης.

Στο βασικό εξοπλισμό του Audi A3 Sportback 30 g-tron περιλαμβάνονται προβολείς LED, ψηφιακό ταμπλό οργάνων, οθόνη αφής 10,1 ιντσών, πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού Audi pre sense front, lane departure warning, swerve assist and turn assist. Μερικές από τις προαιρετικές επιλογές εξοπλισμού είναι προβολείς matrix LED με ψηφιακά φώτα ημέρας, αυτόματος κλιματισμός τριών ζωνών, head-up οθόνη, σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή και adaptive cruise assist, το οποίο υποστηρίζει τον οδηγό με διαμήκη και πλευρική καθοδήγηση. Τρεις εξωτερικές και τρεις εσωτερικές γραμμές εξοπλισμού, οι οποίες μπορούν να συνδυαστούν ελεύθερα, παρέχουν υψηλό επίπεδο  εξατομίκευσης.

Το νέο Audi A3 Sportback 30 g-tron αναμένεται στη χώρα μας στις αρχές του επόμενου έτους. Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής των διαφόρων εκδόσεων εξοπλισμού, θα ανακοινωθούν λίγο πριν το λανσάρισμα.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...