Επίσημο: Αυτές είναι οι νέες BMW M3 και Μ4

Το ξέρουμε όλοι πια, οι νέες τεράστιες μάσκες και η τετρακίνηση είναι μέρος των αγαπημένων μας M3-Μ4, είτε το θέλουμε, είτε όχι

  • -
  • -

Μοιάζει με ξαναζεσταμένο φαγητό η σημερινή παρουσίαση των καυτών εκδόσεων, των σειρών 3 και 4, μιας και ο θαυμαστός κόσμος του ίντερνετ κατάφερε να βρει και να διαρρεύσει τις φωτογραφίες των νέων μοντέλων, μία ημέρα νωρίτερα, κλέβοντας κάπως τα φώτα της δημοσιότητας, από την ίδια την BMW. Ακόμη και έτσι όμως, η επίσημη «αποκάλυψη» έγινε και είμαστε εδώ για να σας δώσουμε όλες τις πληροφορίες!

Για να καθησυχάσουμε τους φανατικούς θαυμαστές της εταιρίας, να ξεκινήσουμε λέγοντας πως το M division «δεν παραδόθηκε στον εχθρό». Τι εννοούμε με αυτό… Οι νέες γρήγορες BMW, θα συνεχίσουν να είναι διαθέσιμες με κίνηση στους πίσω τροχούς, όπως και με χειροκίνητο κιβώτιο. Αφού λοιπόν το βγάλαμε αυτό απ’ την μέση ας τα πιάσουμε με την σειρά.

Εξωτερικά, σίγουρα ξεχωρίζουν από τις πιο πολιτισμένες εκδόσεις και όχι δεν φταίνε μόνο οι τεράστιες κεντρικές εισαγωγές αέρα που βρίσκονται στο εμπρός μέρος, για αυτό. Ειδικά η M3, δείχνει αρκετά πιο επιθετική από την απλή «3άρα», χάρη σε πιο φαρδιά φτερά, εμπλουτισμένα με πιο έντονες γωνίες και σε έναν μεγάλο διαχύτη που βρίσκεται στο πίσω μέρος. Τα ίδια στοιχεία υπάρχουν και στην M4, απλά λόγω της πιο αθλητικής εικόνας του αρχικού αυτοκινήτου, δεν υπάρχει τόσο μεγάλο χάσμα μεταξύ των δύο εκδόσεων.

Περνώντας στο εσωτερικό, βλέπουμε πληθώρα στοιχείων και κουμπιών που μαρτυρούν το DNA του M division, με το οποίο είναι «εμποτισμένο» όλο το αυτοκίνητο. Τα έξτρα κουμπιά χρησιμεύουν σαν μία συντομότερη δίοδος, σε επιθυμητές προ-εξατομικευμένες ρυθμίσεις. Την εικόνα έρχονται να ολοκληρώσουν εντυπωσιακά bucket καθίσματα και το σπορ τιμόνι με την χοντρή στεφάνι.

interior


Το προαιρετικό M Drive Professional, που κάνει το ντεμπούτο του εδώ, είναι σχεδιασμένο ειδικά για οδήγηση στην πίστα. Στα ηλεκτρονικά συστήματα ξεχωρίζει το καινοτόμο, νέο M Traction Control, που επιτρέπει την προσαρμογή της νέας ενσωματωμένης λειτουργίας περιορισμού ολίσθησης των τροχών του συστήματος DSC (σε δέκα στάδια) στις προσωπικές απαιτήσεις και ανάγκες του οδηγού.

Και κάπου εδώ αρχίζουν τα δύσκολα, μια και τα μηχανικά μέρη που κρύβονται κάτω από τις λαμαρίνες, έχουν πολλές παραμέτρους, ικανές να ικανοποιήσουν όλα τα γούστα και εμείς θα ξεκαθαρίσουμε το τοπίο για εσάς.

engine


Οι νέες M3 και Μ4 χρησιμοποιούν μία αναβαθμισμένη έκδοση του 3λιτρου 6κύλινδου εν σειρά, S58, που συναντάμε και στις X3 MΧ4 Μ. Θα υπάρχουν δύο τιμές ιπποδυνάμεων, μία «απλή» και μία Competition. Στην «απλή» η απόδοση φτάνει τους 480 ίππους και τα 550 Nm ροπής, ενώ στην κορυφαία Competition έχουμε 510 ίππους και 649 Nm. Στον τομέα του κιβωτίου οι τυχεροί ιδιοκτήτες της entry-level έκδοσης,θα έχουν την δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε ένα αυτόματο κιβώτιο ZF, 8 σχέσεων και ένα χειροκίνητο 6 σχέσεων. Η Competition θα προσφέρεται αποκλειστικά με το 8αρι αυτόματο.

Η κίνηση και στις δύο εκδόσεις θα πηγαίνει στους πίσω τροχούς, αλλά οι Βαυαροί έχουν ήδη ανακοινώσει, πως έρχεται και μία τετρακίνητη εκδοχή, η οποία θα προσφέρεται αποκλειστικά στα αυτόματα Competition μοντέλα. Φυσικά, όντας μία καθαρόαιμη M, δεν γίνεται να μην είναι σε θέση να παράγει ποσότητα καπνού, αντίστοιχη μίας καμινάδας εργοστασίου, γι’ αυτό οι άνθρωποι του M division, έχουν «προικίσει» τα νέα τετρακίνητα μοντέλα, με το ίδιο σύστημα που πρωτοείδαμε στις νέες Μ5 και Μ8, το οποίο είναι ικανό να διοχετεύσει το 100% της δύναμης στους πίσω τροχούς, κόβοντας την παροχή στους μπροστά, για ατελείωτες πλαγιολισθήσεις, όπως ακριβώς μας έχουν μάθει τα «καυτά» μοντέλα της BMW.

m3 m4


Να επισημάνουμε πως στον αναβαθμισμένο κινητήρα των M3- M4, έχουμε δύο υπερσυμπιεστές με έμμεση ψύξη αέρα υπερπλήρωσης, σύστημα εισαγωγής αέρα βελτιστοποιημένης ροής και σύστημα άμεσου ψεκασμού βενζίνης, που λειτουργεί με μέγιστη πίεση 350 bar, συνεισφέροντας στην άμεση απόκριση, την όρεξη για στροφάρισμα και τη συνεχή ροή ισχύος μέχρι τις πολύ υψηλές στροφές. Ένα προηγμένο σύστημα ψύξης εξασφαλίζει βέλτιστες θερμοκρασίες λειτουργίας σε όλες τις συνθήκες, τόσο καθημερινά σε διαδρομές πόλης όσο και στην υψηλή καταπόνηση της  πίστας. Η κεντρική μονάδα ψύξης πλαισιώνεται από δύο ψυγεία για το κύκλωμα υψηλής θερμοκρασίας στους θόλους των τροχών. Στα μοντέλα Competition το σύστημα περιλαμβάνει επίσης ένα πρόσθετο ψυγείο λαδιού και ανεξάρτητο ψυγείο λιπαντικού κιβωτίου ταχυτήτων. Το κάρτερ λαδιού έχει δύο ανεξάρτητους θαλάμους και ένα ενσωματωμένο κανάλι αναρρόφησης. Με ένα πρόσθετο στάδιο αναρρόφησης, η ηλεκτρονικά χαρτογραφημένη αντλία λαδιού αντλεί λιπαντικό από το μικρότερο θάλαμο που εμπλέκεται όταν αυξάνονται οι απαιτήσεις. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται αξιόπιστη τροφοδοσία λαδιού σε όλες τις περιπτώσεις, ακόμα και σε συνθήκες ακραίας πλευρικής και διαμήκους επιτάχυνσης.

Οι επιδόσεις είναι αναμενόμενα ταχύτατες. Στις απλές M3/M4, τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 4,2 sec και τα 200 km/h σε 13,7 sec. Στις Competition το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 3,9 sec και το 0-200 km/h σε 12,5 sec. Σε κάθε περίπτωση, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h, εκτός αν αφαιρεθεί ο «κόφτης», την τελική σε αυτή την περίπτωση να αγγίζει τα 290 km/h. Οι Μ3/M4 καταναλώνουν κατά μέσο όρο 10,8 λίτρα βενζίνης/100 χλμ. και εκπέμπουν 248 γρ.CO2/χλμ., ενώ οι Competition -ελέω 8τάχυτου αυτόματου- παρουσιάζονται καλύτερες, με 10,2 λίτρα/100 χλμ. και 234 γρ.CO2/χλμ.

Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση M Adaptive και η ανθρακονημάτινη οροφή ανήκουν στο στάνταρ εξοπλισμό όλων των M3/M4. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου M – σε μέγεθος 18 ιντσών για τον εμπρός άξονα και 19 για τον πίσω. Τα ελαστικά είναι 275/40 ZR18 και 285/35 ZR19 αντίστοιχα.

wheels


AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...