Τώρα και με 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη: Το νέο Hyundai i30 N 280 PS (video)
Επιπλέον 5 ίπποι στην κορυφαία έκδοση Performance, νέοι τροχοί 19 ιντσών και σπορ καθίσματα χαμηλού βάρους
- -
- -
Οι σχεδιαστικές αλλαγές στη μάσκα και τα φωτιστικά σώματα, που προσδίδουν στο ανανεωμένο i30 N πιο μοντέρνα και άγρια όψη, είναι μόνο όσα φαίνονται με την πρώτη ματιά. Η Hyundai προχώρησε σε εκτεταμένες επεμβάσεις στο σπορ μοντέλο της, το οποίο είναι διαθέσιμο σε hatchback και fastback αμάξωμα. Μέχρι στιγμής το i30 N μετρά πάνω από 25.000 πωλήσεις στην Ευρώπη και η κορεάτικη μάρκα θέλει να διατηρήσει τη δημοφιλία του.
Η σημαντικότερη διαφοροποίηση είναι η επιλογή του N DCT,
ενός 8τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, που διατίθεται προαιρετικά
στην κορυφαία έκδοση Performance Package, στην οποία
ο 2λιτρος turbo κινητήρας αποδίδει πλέον 280
ίππους, 5 περισσότερους από το απερχόμενο i30 N (η ροπή
έχει αυξηθεί κατά 39 Nm, στα 392 Nm). Η ισχύς της βασικής έκδοσης
παραμένει στα 250 PS, με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο να είναι εδώ η
μόνη επιλογή. Και στις δύο εκδόσεις η τελική ταχύτητα περιορίζεται
ηλεκτρονικά στα 250 km/h, όμως η έκδοση με τους 280 ίππους
χρειάζεται πλέον 5,9 sec για το 0-100 km/h (έναντι 6,1 sec στο
απερχόμενο μοντέλο).
Η λίστα με τον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνει νέες
ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών και εντυπωσιακά σπορ καθίσματα
οδηγού-συνοδηγού, στοιχεία που συμβάλλουν στον περιορισμό του
βάρους. Οι νέοι τροχοί είναι κατά 14,4 kg ελαφρύτεροι από τους
προηγούμενους και πατούν σε ελαστικά Pirelli P-Zero (οι στάνταρ
18’’ συνδυάζονται με Michelin Pilot Super Sport).
Στον πίνακα οργάνων υπάρχει ένδειξη για την ιδανική στιγμή
αλλαγής σχέσης, ενώ ο φωτισμός αλλάζει ανάλογα με τη θερμοκρασία
λαδιού. Τα βλέμματα πέφτουν όμως πάνω στα εντυπωσιακά σπορ
καθίσματα, τα N Light Seats όπως τα ονομάζει η Hyundai.
Είναι κατά 2,2 kg ελαφρύτερα από τα στάνταρ και προσφέρουν καλύτερη
πλευρική στήριξη. Η επένδυσή τους είναι από δέρμα και αλκαντάρα,
έχουν μπλε ραφές και φωτιζόμενο λογότυπο «Ν» στο προσκέφαλο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ:
ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ HYUNDAI i30 N
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη χειροκίνητη αλλαγή σχέσεων, είτε
από τα paddles στο τιμόνι είτε μέσω του επιλογέα (μπροστά για
κατέβασμα, πίσω για ανέβασμα σχέσης). Το N DCT έχει τρεις
λειτουργίες: N Grin Shift, N Power Shift και N Track Sense
Shift. Η πρώτη ενεργοποιείται μέσω του κουμπιού NGS στο
τιμόνι και χαρίζει επί 20 sec πλήρη ισχύ (η αντίστροφη μέτρηση
εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων). Η δεύτερη ενεργοποιείται όταν το
i30 N επιταχύνει με πάνω από το 90% του γκαζιού και περιορίζει
απώλειες ροπής κατά το ανέβασμα σχέσης. Τέλος, η λειτουργία NTS
ενεργοποιείται αυτόματα όταν τα επίπεδα πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά,
π.χ. μέσα σε πίστα. Επιλέγει την κατάλληλη στιγμή για αλλαγή
σχέσης, όπως θα έκανε ένας οδηγός αγώνων.