Η Audi παρουσιάζει το Q5 Sportback: σπορ, κομψό, coupe
Έρχεται να σταθεί απέναντι στα BMW X4 και Mercedes-Benz GLC
- -
- -
To Q5 είναι το τελευταίο SUV της γερμανικής εταιρίας, το οποίο έρχεται να προστεθεί στην οικογένεια των sportback, μετά τα Q3 Sportback και E-Tron Sportback. Έχει ανασχεδιαστεί πλήρως από την μεσαία κολώνα και πίσω, ενώ φέρει και ξεχωριστά σχεδιαστικά στοιχεία, που το διαφοροποιούν ακόμη περισσότερο από την, προσφάτως facelifted, στάνταρ έκδοση.
Στο εμπρός μέρος βρίσκουμε μία νέα μάσκα, χαρακτηριστική στα
Sportback μοντέλα, ενώ τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED έχουν
μεταφερθεί αυτούσια και βρίσκονται πάνω από νέες ανασχεδιασμένες
εισαγωγές αέρα. Από το πλάι η coupe σχεδίαση της οροφής είναι το
σημείο που ζητά την μεγαλύτερη προσοχή, ενώ νέες ζάντες 21 ιντσών
είναι διαθέσιμες στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Τα νέα φώτα τεχνολογίας OLED, που βρίσκονται στο πίσω προεξέχουν
ελαφρώς περισσότερο σε σχέση με το απλό Q5, αυξάνοντας το συνολικό
μήκος του οχήματος άλλα 7 χιλιοστά.
Μηχανικά, η πρώτη διαθέσιμη πετρελαιοκίνητη έκδοση θα εξοπλίζεται με ένα turbo δίλιτρο κινητήρα, 204 ίππων, ο οποίος θα φέρει και σύστημα mild-hybrid, ενώ θα συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Μετά το λανσάρισμα του Q5 Sportback θα ακολουθήσει μια δεύτερη έκδοση του τετρακύλινδρου TDI, ένας V6 TDI και δύο ακόμα δίλιτροι, τετρακύλινδροι βενζινοκινητήρες TFSI. Όπως το πολύ επιτυχημένο Q5, το Q5 Sportback θα προσφέρεται επίσης με ένα plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα σε δύο παραλλαγές ισχύος. Ένα SQ5 Sportback θα ολοκληρώσει αργότερα τη γκάμα.
Οι εξακύλινδρες εκδόσεις θα εξοπλίζονται με μόνιμη τετρακίνηση, ενώ οι τετρακύλινδρες εκδόσεις, θα στέλνουν δύναμη στους πίσω τροχούς, μόνο όταν θεωρηθεί αναγκαίο. Η εισαγωγική diesel έκδοση θα στέλνει την δύναμη αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.
Η στάνταρ σπορ ανάρτηση διαθέτει πιο δυναμικό χαρακτήρα και απόσβεση για πιο άμεση αίσθηση δρόμου από την τυπική ανάρτηση του Q5. Η Audi προσφέρει επίσης μια εναλλακτική ανάρτηση με ελεγχόμενους αποσβεστήρες ή την ευέλικτη και εξαιρετικά άνετη προσαρμοζόμενη αερανάρτηση. Ρυθμίζει το ύψος της διαδρομής σε ένα ευρύ φάσμα 60 χιλιοστά συνολικά. Έτσι, η απόσταση από το έδαφος μπορεί να αυξηθεί έως και 45 χιλιοστά για οδήγηση σε πιο δύσβατους δρόμους. Κατά τη γρήγορη οδήγηση, το αμάξωμα χαμηλώνει αυτόματα 15 χιλιοστά για μεγαλύτερη απόδοση λόγω μειωμένης οπισθέλκουσας και βελτιωμένης συμπεριφοράς χάρη στο χαμηλότερο κέντρο βάρους. Ένα άλλο χαρακτηριστικό της αερανάρτησης είναι η ικανότητα χαμηλώματος του πίσω άξονα κατά 55 χιλιοστά πιέζοντας ένα κουμπί στο χώρο αποσκευών, καθιστώντας ευκολότερη τη φόρτωση.
Η καμπίνα είναι παρόμοια με αυτή του στάνταρ Q5, αν εξαιρέσουμε
τον ελαφρώς μειωμένο χώρο στα πίσω καθίσματα, χάρη στην coupe
οροφή. Ο χώρος αποσκευών μειώθηκε από τα 550
λίτρα, στα 510, αλλά με τα καθίσματα διπλωμένα
φτάνει τα 1480 λίτρα. Η Audi προσφέρει επίσης το
νεότερο μέλος της οικογένειας με την προαιρετική πίσω σειρά
καθισμάτων rear bench plus, η οποία μπορεί να μετατοπιστεί πλευρικά
και έχει ρυθμιζόμενες γωνίες κλίσης πλάτης. Εάν είναι απαραίτητο,
μπορεί να μετακινηθεί προς τα εμπρός για να αυξήσει τη χωρητικότητα
των αποσκευών έως και 60 λίτρα, στα 570 λίτρα
μέγιστο. Παρέχει βελτιωμένη άνεση στους επιβάτες της πίσω σειράς
όταν η πλάτη των καθισμάτων είναι κεκλιμένη και η επιφάνεια
καθισμάτων τραβηγμένη τελείως πίσω.
Η Audi προσφέρει το νέο Sportback στις εξωτερικές γραμμές “advanced” και “S line”. Οι διαφορές εντοπίζονται στο Singleframe, στις πλευρικές εισόδους αέρα και ειδικότερα στον πίσω προφυλακτήρα. Υπάρχουν 12 φινιρίσματα βαφής και μια ποικιλία επιλογών για να επιλέξει ο πελάτης, συμπεριλαμβανομένου του μαύρου πακέτου styling. Για τα χειριστήρια, τις οθόνες και την ψυχαγωγία, το Q5 Sportback χρησιμοποιεί την ίδια νέα τεχνολογία με το ανανεωμένο Q5: το σύστημα modular infotainment τρίτης γενιάς (ΜIB 3). Στην πλήρη του έκδοση, το Audi virtual cockpit plus διαθέτει την οθόνη 12,3 ιντσών και head-up display. Η έκδοση plus του πολυλειτουργικού τιμονιού επιτρέπει την ασφαλή και απλή λειτουργία των πιο σημαντικών λειτουργιών και οθονών. Το σύστημα πλοήγησης ΜΜΙ plus συνδυάζεται με οθόνη αφής 10,1 ιντσών. Η αρχική του οθόνη είναι προσαρμόσιμη. Ο φωνητικός έλεγχος φυσικής γλώσσας χρησιμοποιεί το cloud και μπορεί να ενεργοποιηθεί είτε πατώντας ένα κουμπί στο τιμόνι είτε λέγοντας “Hey Audi”. Πολλές ρυθμίσεις οχήματος μπορούν να συμπεριληφθούν σε μεμονωμένα προφίλ χρηστών και να αποθηκευτούν στο διαδίκτυο, στην πύλη πελατών myAudi. Κάθε εξουσιοδοτημένος χρήστης μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτά για οποιαδήποτε μοντέλα Audi κατάλληλα εξοπλισμένα.
Το Audi Q5 Sportback θα κυκλοφορήσει διεθνώς το πρώτο εξάμηνο
του 2021. Για τις αγορές σε όλο τον κόσμο θα
προέρχεται από τη γραμμή συναρμολόγησης του εργοστάσιου San José
Chiapa στο Μεξικό. Εξαίρεση η κινεζική αγορά, όπου το νέο μοντέλο
θα κατασκευάζεται τοπικά, στο εργοστάσιο του Changchun.