Η νέα AMG GT Black Series διαθέτει τον ισχυρότερο V8 που κατασκεύασε ποτέ η Mercedes-Benz!
Η Mercedes-Benz παρουσίασε την νέα AMG GT Black Series, η οποία είναι βγαλμένη από το χώρο των αγώνων και σηματοδοτεί την κορωνίδα της σειράς
- -
- -
Τα μοντέλα της Mercedes-Benz που
συνοδεύονται από το χαρακτηριστικό «Black Series» σηματοδοτούν τις
πλέον εκρηκτικές δημιουργίες του τμήματος της AMG. Και στην
περίπτωση της νέας AMG
GT Black Series, οι τεχνικοί της
γερμανικής εταιρείας στο Affalterbach, απλά αφέθηκαν ελεύθεροι να
δημιουργήσουν χωρίς περιορισμούς. Το αποτέλεσμα είναι η
παρουσίαση της ισχυρότερης εκδοχής του 8κύλινδρου κινητήρα της
AMG απόδοσης 730 ίππων, με τα πλέον ακραία αεροδυναμικά
βοηθήματα, τη χρήση εξωτικών υλικών και εν τέλει μία δημιουργία που
μοιάζει ότι πιο κοντινό έχει παρουσιάσει η Mercedes-Benz σε
αγωνιστική κατασκευή. Βέβαια δεν χρειάζεται να είναι κάποιος
ιδιαίτερα παρατηρητικός για να διαπιστώσει τα συγγενικά στοιχεία με
την αγωνιστική AMG GT3.
Ο νέος κινητήρας της GT Black Series είναι φυσικά στο επίκεντρο,
αφού με την απόδοση των 730 ίππων και των 800 Nm ροπής είναι όπως
αναφέραμε παραπάνω ο ισχυρότερος οκτακύλινδρος που κατασκεύασε ποτέ
το γερμανικό εργοστάσιο. Κύριο χαρακτηριστικό του είναι ο
flat-plane στροφαλοφόρος, ο οποίος συνοδεύεται από τη
διαφοροποίηση της σειράς που πραγματοποιείται η ανάφλεξη στους
κυλίνδρους. Αυτή η τεχνική χρησιμοποιείται στους αγωνιστικούς
κινητήρες, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ισχύ και βελτιωμένη απόκριση
στο πεντάλ του γκαζιού. Νέοι είναι οι εκκεντροφόροι, η πολλαπλή
εξαγωγής, ενώ διαφορετικοί είναι και οι δύο υπερσυμπιεστές, οι
οποίοι μπορούν να διαχειριστούν έως και 1.100 κιλά αέρα ανά
ώρα. Νέα και μεγαλύτερα είναι τα ιντερκούλερ, ενώ ο κόφτης
είναι τοποθετημένος στις 7.200 rpm.
Πως μεταφράζονται όλα τα παραπάνω με τη γλώσσα των αριθμών; Σημειώστε, πως για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζονται 3,2 sec, ενώ για τα 200 km/h κάτι λιγότερο από 9 sec! Ενώ, η τελική ταχύτητα ξεπερνάει τα 300 km/h, αγγίζοντας τα 325 km/h!
Ο πανίσχυρος V8 της AMG GT Black Series συνδυάζεται με ένα
αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, το οποίο είναι
τοποθετημένο στον πίσω άξονα για καλύτερη κατανομή βάρους. Οι
σχέσεις μετάδοσης είναι διαφοροποιημένες, ενώ έχει δεχθεί και τις
απαραίτητες ενισχύσεις για να μπορεί να διαχειριστεί τη
ροπή των 800 Nm. Φυσικά, η κίνηση μεταδίδεται στο δρόμο
από τους πίσω τροχούς…
Απλά, παρατηρώντας τις εικόνες είναι εμφανές πως το δεύτερο
σημείο στο οποίο οι τεχνικοί της AMG εστίασαν την προσοχή τους,
είναι η χρήση των αεροδυναμικών βοηθημάτων. Σε αυτή την περίπτωση
επέλεξαν δοκιμασμένες λύσεις από τα αγωνιστικά μοντέλα της AMG GT,
από τις κατηγορίες GT3 και GT4. Μεγάλες εισαγωγές αέρα υφίστανται
στον εμπρός προφυλακτήρα, αλλά και πάνω από τους θόλους, ενώ μικρά
πτερύγια και ρυθμιζόμενο μπροστινό splitter δύο
σταδιών, είναι συνολικά μερικά από τα στοιχεία που
φροντίζουν για την αύξηση της κάθετα παραγόμενης δύναμης. Ακόμα πιο
εντυπωσιακή είναι η πίσω ευμεγέθης αεροτομή, η οποία μάλιστα
διαθέτει ενεργό flap, το οποίο ανοίγει ή κλείνει ανάλογα με την
ταχύτητα που κινείται η κορυφαία AMG GT και λειτουργεί μόνο στα
προγράμματα Sport, Sport+ και Race. Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε
και το ειδικά διαμορφωμένο πάτωμα του αμαξώματος, για να καταλάβετε
το λόγο που στα 250 km/h παράγει κάθετη δύναμη της τάξεως
των 400 kg.
Όσον αφορά την ανάρτηση, διαθέτει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα
αμορτισέρ, με τα σημεία στήριξης των ψαλιδιών στην πίσω ανάρτηση να
προέρχονται από τις αγωνιστικές εκδοχές. Στο ίδιο πνεύμα,
χειροκίνητα ρυθμιζόμενο είναι και το κάμπερ των
τροχών! Τα φρένα είναι κεραμικά, ενώ τα ελαστικά έχουν
σχεδιαστεί αποκλειστικά από τη Michelin για την AMG GT Black
Series. Tα Pilot Sport Cup 2 R MO2, διαθέτουν διάσταση 285/35/19
για τους εμπρός τροχούς και 335/30/20 για τους πίσω. Τέλος,
διαφοροποιημένο είναι και το AMG Traction Control, το οποίο
διαθέτει εννέα διαφορετικά στάδια.
Ανάλογες και πιο… αγωνιστικές πινελιές διαθέτει και το εσωτερικό, με νέες γραφικές απεικονίσεις στην κεντρική οθόνη, τα μπάκετ καθίσματα και το νέο τιμόνι με κουμπιά για λειτουργίες προγραμμάτων, ενώ έχει γίνει εκτεταμένη χρήση κάρμπον στο εσωτερικό, αλλά και στο αμάξωμα γενικότερα για μείωση του βάρους.