Το Yaris που πάει με το πλάι και κάνει το 0-100 km/h σε 5,5'' (video)
Το εκρηκτικό GR Yaris πραγματοποίησε το επίσημο λανσάρισμα του στην Ευρώπη και γοητεύει
- -
- -
Μέχρι πριν από κάποια χρόνια τα homologation specials
αποτελούσαν επιτακτική ανάγκη για τις εταιρείες που ήθελαν να
εμπλακούν στους αγώνες Ράλι για την έκδοση της απαραίτητης
ομολογκασιόν. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να παραχθούν μερικές
μοναδικές κατασκευές, οι οποίες αργότερα κατέληξαν να
χαρακτηριστούν κλασσικές. Η Toyota με δεδομένη την
υψηλού επιπέδου εμπλοκή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, με
αποτέλεσμα μάλιστα τον τίτλο Κατασκευαστών το 2018, εν όψει της
δεδομένης παρουσίας της και τα επόμενα χρόνια, παρουσίασε το
GR
Yaris. Μία μοναδική έκδοση επάνω στην
οποία θα βασιστεί το αγωνιστικό Yaris το 2022.
Το τετρακίνητο
GR Yaris πλέον
λανσαρίστηκε επίσημα στην Ευρώπη και είναι διαθέσιμο στην
αγορά για όσους λάτρεις της οδήγησης με… άρωμα από WRC. Πρόκειται
για ένα one of the kind μοντέλο, αφού με δεδομένο ότι δεν υπάρχει
τρίθυρη έκδοση της νεότερης γενιάς του Yaris, σχεδιάστηκε και
κατασκευάστηκε αποκλειστικά για την συγκεκριμένη έκδοση.
Αποτελεί ένα υβρίδιο, αφού το εμπρός μέρος
βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B του Yaris, ενώ το πίσω στην GA-C,
ίδια με αυτή των Corolla και C-HR. Η ανάρτηση είναι αποτέλεσμα
ειδικής σχεδίασης, αφού έχει καταργηθεί ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω
και έχει αντικατασταθεί από διπλά ψαλίδια.
ΜΑΘΕΤΕ ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ
ΤΟ GR YARIS ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Την ίδια ώρα, ο 3κύλινδρος 1.600άρης
υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 261 ίππων και των 360 Nm ροπής
δημιουργήθηκε αποκλειστικά για το κορυφαίο Yaris. Εκτός από το
γεγονός ότι είναι ο ισχυρότερος 3κύλινδρος παγκοσμίως, με αυτόν τον
τρόπο οι τεχνικοί της Gazoo Racing θα μπορούν πλέον να
κατασκευάσουν την αγωνιστική εκδοχή προδιαγραφών
R5! Οι επιδόσεις είναι απλά
εκρηκτικές: 0-100 km/h σε 5,5 sec και τελική ταχύτητα που
περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 km/h!
Βέβαια, τη διαφορά κάνει η σχεδίαση του συστήματος τετρακίνησης, με
τα τρία προγράμματα οδήγησης. Με τα Normal, Sport και Track να
προσφέρουν διαφορετική κατανομή της ροπής, και συγκεκριμένα 60:40,
30:70 και 50:50 ανάλογα με την επιλογή του οδηγού. Και όλα αυτά σε
ένα πακέτο που αγγίζει μόλις τα 1.280 κιλά, στοιχείο που του
χαρίζει αναλογία κιλών ανά ίππο της τάξεως του 4,9!
Το GR Yaris θα προσφέρεται και σε δύο επιπλέον εκδόσεις. Αυτή με το Circuit Pack διαθέτει μηχανικό διαφορικό Torsen εμπρός και πίσω, διαφοροποιημένη ρύθμιση στην ανάρτηση, ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών, δαγκάνες των φρένων σε κόκκινο χρώμα, αλλά και ελαστικά Michelin Pilot 4s. Η δεύτερη και με έμφαση στην πολυτέλεια, είναι αυτή με το Convenience Pack. Η συγκεκριμένη προσφέρει ηχοσύστημα με την υπογραφή της JBL, σύστημα πλοήγησης, αισθητήρες παρκαρίσματος, ατμοσφαιρικό φωτισμό και heads-up display.
Τώρα, αν ρωτάτε εμάς, σε περίπτωση που θα μπορούσαμε να αποκτήσουμε μία κατασκευή του είδους, σίγουρα θα επιθυμούσαμε διακαώς αυτή με τα μηχανικά διαφορικά…