Νέα Mercedes CL 63 AMG
Νέο κεφάλαιο με V8 Bi-Turbo
- -
- -
Η νέα CL 63 AMG σηματοδοτεί το νέο κεφάλαιο στην στρατηγική ανάπτυξης της AMG μέχρι το 2015, όπου οι επιδόσεις θα συνδυάζονται με βελτιωμένη κατανάλωση και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Για το σκοπό αυτό σε όλα τα νέα μοντέλα του βελτιωτικού οίκου θα υπάρχουν νέοι συνδυασμοί κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Mercedes-AMG Ola Källenius, η νέα CL63 είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό βενζίνης με την τεχνολογία bi-turbo και σύστημα start/stop. Επιπλέον το νέο κιβώτιο AMG Speedshift MCT με τις επτά σχέσεις βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων ενώ παράλληλα επιτρέπει έχει μικρότερες εσωτερικές τριβές και αντέχει σε υψηλότερα φορτία ροπής.
Bi-turbo και οικονομία
Καρδιά της νέας CL είναι ο νέος V8 κινητήρας ο οποίος φιλοξενεί πληθώρα τεχνολογικών καινοτομιών και ζυγίζει μόλις 204 κιλά. Είναι η πρώτη φορά για μοντέλο της AMG που σε μεγάλης χωρητικότητας κινητήρα εφαρμόζεται άμεσος ψεκασμός βενζίνης με ελεγχόμενη καύση και πιεζοηλεκτρικό μηχανισμό έγχυσης. Η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει ως αποτέλεσμα ο κινητήρας να λειτουργεί με υψηλότερη θερμοδυναμική απόδοση και παράγονται λιγότερη ρύποι. Το μπλοκ του μοτέρ είναι αλουμινένιο, η κεφαλή διαθέτει τέσσερις βαλβίδες με μεταβλητό χρονισμό σε αυτές της εισαγωγής, intercooler για την ψύξη του αέρα εισαγωγής, ηλεκτρονικό έλεγχο του δυναμό και σύστημα start/stop για οικονομία καυσίμου σε συνθήκες σύντομης στάσης. Συγκρινόμενος με τον προηγούμενο V8 με φυσική αναπνοή και κυβισμό 6208 κ.εκ., ο νέος bi-turbo V8 με 5461 κ.εκ. έχει απόδοση 571 ίππους στις 5500rpm και 900Nm ροπής φτάνουν στους πίσω τροχούς από τις 2250rpm έως τις 3750 rpm. Μάλιστα η οικονομία σε σχέση με τον προκάτοχο είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς απαιτούνται 38% λιγότερη βενζίνη σε μικτές συνθήκες και οι εκπομπές CO2 είναι 249 gr/km δηλαδή 29% λιγότερες.
Ο V8 Bi-turbo κανονικά αποδίδει 544 ίππους και 800Nm ροπή, όμως στην περίπτωση της νέας CL 63 AMG έχει αυξηθεί η πίεση του turbo από τα 1,1 bar στα 1,3 bar και έχουν γίνει και οι απαραίτητες επεμβάσεις σε ζωτικά σημεία του κινητήρα από τον γερμανικό οίκο. Οι κορυφαίες επιδόσεις αντικατοπτρίζονται και στις τιμές των τυποποιημένων μετρήσεων όπως 0-100km/h και τελική ταχύτητα. Σημειώστε λοιπόν 4,4 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 km/h και ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική στα 300 km/h.
Ηλεκτρονικά και carbon
Η νέα CL 63 AMG έχει και μια πλειάδα από ηλεκτρονικά συστήματα που συνάδουν απόλυτα με το σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Το Active Body Control (ABC) έχει πρόβλεψη ακόμη και για την αντιμετώπιση των πλάγιων ανέμων που σε περιπτώσει απότομων ριπών μπορούν να προκαλέσουν την αποσταθεροποίηση του coupe. Η ηλεκτρονική μονάδα με κατάλληλους αισθητήρες μπορεί να αντιληφθεί εντός χιλιοστών του δευτερολέπτου την οποιαδήποτε μεταβολή της κατανομής βάρους μεταξύ των αξόνων και να διορθώσει τυχόν προβλήματα με την επέμβαση του ESP.
Στα extra έχουμε σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης για τις τυφλές γωνίες (Active Blind Spot Assist) και σύστημα ελέγχου της λωρίδας κίνησης (Active Lane Keeping Assist) ώστε σε περίπτωση που ο οδηγός χάσει την αυτοσυγκέντρωση στην οδήγηση να τον επαναφέρει στην τάξη o ηλεκτρονικός «συνοδηγός».
Η AMG προσφέρει και πακέτο αισθητικής αναβάθμισης με ανθρακονήματα ώστε να ξεχωρίζει οπτικά o sport χαρακτήρας του μοντέλου. Σε αυτό περιλαμβάνονται καπό, καθρέπτες, λεπτομέρειες στο εσωτερικό, τιμόνι με alcantara και ζάντες 20 ιντσών με ελαστικά 255/35 εμπρός και 275/30 πίσω.