GMA T.50s Niki Lauda: Ένα συνονθύλευμα εξωφρενικών αριθμών

Περισσότερη ισχύς, περισσότερη κάθετη δύναμη και ένα θρυλικό όνομα συντελούν την «αγωνιστική» έκδοση του απόλυτου supercar

  • -
  • -

Το μήνυμα που ήθελε να περάσει ο Gordon Murray στην παρουσίαση του «πολιτισμένου» GMA T.50 ήταν απλό. Στόχος ήταν η δημιουργία του απόλυτου σύγχρονου, αναλογικού supercar για τους λίγους, πραγματικούς purists της οδήγησης που έχουν απομείνει σε αυτόν τον πλανήτη. Ένα όχημα που θα μπορέσει να παρέχει πίσω από το τιμόνι την πιο ξεχωριστή εμπειρία, δίχως παρεμβολές και θα αποτελέσει το κύκνειο άσμα για τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ασχέτως του τι εξωπραγματική αίσθηση θα μπορεί να παρέχει τελικά το συγκεκριμένο όχημα, η τεχνογνωσία που χρειάστηκε για να δημιουργηθεί ο διάδοχος της θρυλικής McLaren F1, σε συνδυασμό με την όλη φιλοσοφία που κρύβεται από πίσω, φτάνουν για να κάνουν και το τελευταίο super-hyper-car του σήμερα να μοιάζει ελαφρώς ανούσιο. Ένα όχημα που ζυγίζει λιγότερο από 1 τόνο και χρησιμοποιεί έναν V12 ατμοσφαιρικό κινητήρα 3,9 λίτρων(!) που στροφάρει έως τις 11.500 rpm, αποδίδει 663 ίππους και διοχετεύει όλη αυτή την ισχύ μέσω ενός χειροκίνητου(!) κιβωτίου 6 σχέσεων, στους πίσω τροχούς. Με δύο λόγια, έργο τέχνης!

Πως λοιπόν παίρνεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο και το κάνεις πιο εξωφρενικό; Πως δημιουργείς μία έκδοση κόστους 3,1 εκατομμυρίων που θα υπάρχει αποκλειστικά για χρήση σε πίστα; Απλό… Αφήνεις το εξαίρετο μυαλό του Gordon Murray να μεγαλουργήσει. Και αφού φτιάξεις αυτό το τόσο μοναδικό όχημα, τι όνομα μπορείς να του δώσεις, ώστε να φέρει την αντίστοιχη βαρύτητα με το ίδιο το μοντέλο, ίσως και περισσότερη; Επίσης απλό… Niki Lauda. Όπως είχε κάνει και η McLaren με την Senna, έτσι και εδώ, ο Murray τιμά τον οδηγό με τον οποίο έγραψε ιστορία στον χώρο της F1, κυρίως μέσω του διάσημου «fan car».

back

Αρκετά μακρηγορήσαμε. Ήρθε η ώρα να σας εξηγήσουμε γιατί το Τ.50s, όπως ονομάζεται, που βλέπετε παραπάνω, το οποίο παρουσιάστηκε στις 22 Φεβρουαρίου, την ημερομηνία των γενεθλίων του τρεις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή της F1, Lauda, είναι τόσο ξεχωριστό.

Ας ξεκινήσουμε με ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που φέρει η τελευταία δημιουργία της GMA, κάτι το οποίο σπανίζει σε τέτοιου είδους αυτοκίνητα. Όπως και με το «απλό» T.50, έτσι και τώρα, ο Murray λειτούργησε, εκτός των άλλων, με γνώμονα την πρακτικότητα. Σε αντίθεση με αντίστοιχες κατασκευές άλλων εταιριών (βλέπε Ferrari FXX K), το T.50s δεν χρειάζεται μία αρμάδα τεχνικών και μηχανικών να περιμένει στα pits για να μπορέσει ο ιδιοκτήτης του να το χαρεί στην πίστα. Κάθε ένα από τα 25 κομμάτια που θα κατασκευαστούν συνολικά, θα έρχεται με όλα τα απαραίτητα εργαλεία και υποστηρικτικά υλικά που χρειάζονται για να λειτουργήσει κανονικότατα σε ένα οποιοδήποτε event.

Κινητήρας και κιβώτιο

Το διαμάντι των 3,9 λίτρων της Cosworth έχει δεχθεί μία σειρά σημαντικών αλλαγών, όπως νέα κυλινδροκεφαλή και εκκεντροφόρο, υψηλότερη σχέση συμπίεσης που τώρα φτάνει το 15:1, ενώ έχει αφαιρεθεί ο μεταβλητός χρονισμός. Αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ιπποδύναμης κατά 70 ίππους, φτάνοντας πλέον τους 730 στις 11.500 rpm, ενώ η ροπή έχει αυξηθεί απειροελάχιστα. Παραδόξως, το πιο εντυπωσιακό νούμερο αυτής της μονάδας όμως, δεν έχει να κάνει με την απόδοση αλλά με το βάρος. Ζυγίζει μόλις 162 κιλά, 16 λιγότερα από αυτόν που βρίσκουμε στο T.50 «δρόμου», το οποίο ήδη έφερε τον ελαφρύτερο μη-αγωνιστικό V12 που κατασκευάστηκε ποτέ.

Από φιλοσοφικής άποψης, η μεγαλύτερη διαφοροποίηση μεταξύ του T.50 και του T.50s είναι το κιβώτιο. Την θέση του 6τάχυτου χειροκίνητου έρχεται να πάρει ένα σειριακό ημι-αυτόματο κιβώτιο από την Xtrac, ίσων σχέσεων. Αν και μονού συμπλέκτη, ο σχεδιασμός προεπιλογής της επόμενης σχέσης που φέρει υπόσχεται ακαριαίες αλλαγές αντίστοιχες με αυτές ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, χωρίς το περιττό βάρος.

side

Σασί

Το ανθρακωνημάτινο πλαίσιο δεν έχει αλλάξει δραματικά από το T.50, ενώ ίδια έχουν παραμείνει και τα διπλά ψαλίδια σε κάθε τροχό. Διαφοροποιήσεις βλέπουμε μόνο στην ρύθμιση της ανάρτησης ώστε να αντέξει τα αυξημένα αεροδυναμικά φορτία. Οι τροχοί μίκρυναν κατά μία ίντσα από τις 19 σε 18 και είναι κατασκευασμένοι από μαγνήσιο, ζυγίζοντας λιγότερο από 6 κιλά ο κάθε ένας.

Το σύστημα διεύθυνσης παραμένει υδραυλικό, αν και έχει προστεθεί μία ταχύτερη κρεμαγιέρα. Πως μεταφράζεται όμως όλη αυτή η δίαιτα σε νούμερα; 852 κιλά! 135 λιγότερα από το μοντέλο δρόμου. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, θυμίζουμε πως η άκρως σκληροπυρηνική Aston Martin Valkyrie AMR Pro είναι βαρύτερη κατά 148 κιλά.

Αεροδυναμική

Εδώ κι αν έγινε δουλειά. Εμπρός και πίσω αεροτομή, «πτερύγιο» και διαχύτης είναι μόλις μερικές από τις προφανή αλλαγές που εκτόξευσαν τις τιμές κάθετης δύναμης. Φυσικά ο περιβόητος ανεμιστήρας στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου παραμένει για να συμβάλει και αυτός στην τελική τιμή των 1.500 κιλών κάθετης δύναμης που παράγει το T.50s κινούμενο με την τελική του ταχύτητα των 320+ km/h. Μάλιστα για να καταλήξουν στο συγκεκριμένο νούμερο έπρεπε να περιορίσουν σημαντικά τις δυνατότητες των αεροδυναμικών βοηθημάτων, τα οποία ήταν ικανά ακόμη και για 1.900 κιλά κάθετης δύναμης, καθώς τότε θα χρειαζόντουσαν πιο ανθεκτικά υλικά σε ανάρτηση και σασί, κάτι που θα αύξανε το βάρος.

back

Σχεδίαση

Αν και η ομορφιά είναι υποκειμενική, έχουμε να δηλώσουμε πως τις εικόνες του συγκεκριμένου οχήματος θα της κατατάσσαμε στην κατηγορία «Car Pornography». Όλα τα εξωτερικά πάνελ του αγωνιστικού Τ.50s είναι καινούργια καθώς πρέπει να φιλοξενήσουν τα νέα αεροδυναμικά βοηθήματα και τα ελαφρώς φαρδύτερα μετατρόχια, ενώ η συνολική εικόνα φέρνει στο προσκήνιο μνήμες από την McLaren F1 GTR. Το ίδιο ισχύει και για την καμπίνα η οποία φυσικά διατηρεί την κεντρική θέση οδήγησης, μόνο που τώρα υπάρχει μόνο ένα κάθισμα συνοδηγού στην αριστερή πλευρά του οδηγού, το οποίο μάλιστα μπορεί να αφαιρεθεί για ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση βάρους. Ο αναλογικός πίνακας οργάνων έχει αντικατασταθεί από ένα μικρότερο ψηφιακό, ενώ τον πάνελ με τους διακόπτες στα δεξιά του οδηγού είναι μία ξεκάθαρη αναφορά στην F1 GTR.

murray

Η GMA T.50s Niki Lauda, όπως είναι το πλήρες όνομα της, αποτελεί μία επίδειξη της εξαιρετικής τεχνογνωσίας που έχει συλλέξει ανά τα χρόνια ο Gordon Murray. Αν και η τιμή παραπέμπει σε ένα κομμάτι το οποίο προορίζεται κατευθείαν για τις πιο εκλεκτές συλλογές αυτοκινήτων του κόσμου, οι δημιουργοί του οχήματος είναι αισιόδοξοι πως υπάρχει πληθώρα ευκατάστατων αγοραστών που σκοπεύουν να δοκιμάσουν τα όρια αυτής της τόσο ξεχωριστής κατασκευής. Για εμάς τους υπόλοιπους mere mortals, το αυτοκίνητο-φόρος τιμής στον αείμνηστο Lauda που φέτος θα έκλεινε τα 72 του χρόνια, αποτελεί το ιδανικό poster car για το παιδί που κρύβουμε μέσα μας.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...