Αυτή είναι η νέα Mercedes-Benz C-Class (video)
Με νέα εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων τόσο βενζίνης αλλά και diesel
- -
- -
Η νέα γενιά της άκρως επιτυχημένης C-Class, του μοντέλου με τις υψηλότερες πωλήσεις την τελευταία δεκαετία με το τριάκτινο αστέρι, μόλις παρουσιάστηκε και εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά. Ο νέος ανταγωνιστής της BMW Σειρά 3 και του Audi A4, φέρει ανανεωμένη εμφάνιση τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό, ενώ κουβαλά και τεχνολογία βγαλμένη απευθείας από την υπερπολυτελή S-Class.
Η νέα C-Class σας καλωσορίζει σε έναν νέο, πιο ψηφιακό, πιο
αποδοτικό κόσμο και συγχρόνως στο χώρο σας, αφού προσφέρει μία
ιδιαίτερα αναβαθμισμένη ζώνη άνεσης! Σε μία εποχή που ο ολόκληρος ο
κόσμος μετασχηματίζεται, η νέα C-Class είναι η πρώτη κλασική σειρά
μοντέλων της Mercedes-Benz που
εξηλεκτρίζεται πλήρως. Με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και ηλεκτρικό
σύστημα οχήματος 48 Volt ή plug-in υβριδική τεχνολογία, διαθέτει
ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων (WLTP), μία τιμή που
είναι πρωτόγνωρη για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Επιπλέον, θέτει
πρότυπα στον τομέα της βιωσιμότητας.
Καθώς η C-Class αποτελεί παραδοσιακά μία από τις σειρές μοντέλων
της Mercedes-Benz με τις υψηλότερες πωλήσεις, ο συστηματικός
εξηλεκτρισμός έχει σημαντικό αντίκτυπο στο αποτύπωμα άνθρακα. Εκτός
αυτού όμως, έχουν γίνει πολλές ακόμα τεχνικές βελτιώσεις, οι οποίες
περιλαμβάνουν πλήθος στοιχείων προαιρετικού εξοπλισμού – ενδεικτικά
αναφέρονται το DIGITAL LIGHT και το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα.
Τα μοντέλα Sedan και Estate θα κυκλοφορήσουν ταυτόχρονα, θα υπάρχει
δυνατότητα παραγγελίας από τις 30 Μαρτίου και θα εμφανιστούν στις
εκθέσεις των Εξουσιοδοτημένων Διανομέων το καλοκαίρι του 2021.
Το νέο μοντέλο με τις δυναμικές αναλογίες του δίνει την εντύπωση ότι κινείται ακόμη κι όταν είναι σταματημένη, χάρη στον συνδυασμό κοντού μπροστινού προβόλου, μακρύ μεταξονίου και πίσω προβόλου. Το σπορ καπό του κινητήρα με τους έντονους όγκους τονίζει την παρόρμηση για κίνηση. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, που είχε ήδη ιδιαίτερα πολυτελή διαμόρφωση του εσωτερικού του, η νέα C-Class εξελίσσει ακόμη περισσότερο την έννοια της σύγχρονης πολυτέλειας. Το εσωτερικό υιοθετεί κύρια χαρακτηριστικά από τη νέα S-Class, προσθέτοντας επιπλέον μια σπορ πινελιά.
Στο μοντέλο Estate, η ανοδική γραμμή της οροφής σε συνδυασμό με το κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ προσθέτουν μια σπορ πινελιά χωρίς συμβιβασμούς σε ό,τι αφορά στη χρηστικότητα. Άλλα χαρακτηριστικά που συνεισφέρουν στη σπορ, επιβλητική εμφάνιση είναι το φαρδύ μετατρόχιο και οι νέου σχεδιασμού ζάντες 17 έως 19 ιντσών.
Η ποιότητα στη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου αποτυπώνεται μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Το ταμπλό οργάνων είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα: το επάνω τμήμα μοιάζει με φτερό και διαθέτει νέους, επίπεδους στρογγυλούς αεραγωγούς που θυμίζουν τα αεροδυναμικά καλύμματα των κινητήρων αεροσκαφών, ενώ το κάτω τμήμα συνίσταται σε μια ενιαία επιφάνεια με πολυτελή διακοσμητικά στοιχεία, η οποία εκτείνεται ομοιόμορφα από την κεντρική κονσόλα μέχρι το ταμπλό οργάνων χωρίς καμία παρεμβολή. Η έμφαση στον οδηγό αναδεικνύει τη σπορ σχεδίαση: το ταμπλό οργάνων και η κεντρική οθόνη έχουν μία ελαφριά κλίση έξι μοιρών προς τον οδηγό.
Η θέση του οδηγού είναι εξοπλισμένη με υψηλής ανάλυσης οθόνη
LCD. Είναι ανεξάρτητη και μοιάζει να αιωρείται μπροστά από το επάνω
τμήμα του ταμπλό. Έτσι, η οθόνη του οδηγού διαφοροποιείται ξεκάθαρα
από τα παραδοσιακά κόκπιτ με τα κλασικά, στρογγυλά όργανα. Οι
πελάτες ανά τον κόσμο μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια έκδοση
10,25 ιντσών (26,0 cm) ή 12,3 ιντσών (31,2 cm).
Η μετάβαση προς την ψηφιοποίηση αντανακλάται και στην κεντρική οθόνη αφής, η οποία επιτρέπει τον έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου και μοιάζει να αιωρείται πάνω από τη διακοσμητική επιφάνεια της κονσόλας. Όπως το ταμπλό οργάνων, έτσι και η οθόνη έχει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό. Έχει διαγώνιο 9,5 ιντσών (24,1 cm) στον βασικό εξοπλισμό, ενώ προαιρετικά διατίθεται μια μεγαλύτερη έκδοση 11,9 ιντσών ή 30,2 cm. Ένα υψηλής ποιότητας ένθετο χρωμίου χωρίζει την κεντρική κονσόλα στο σημείο που συναντάται με το υποβραχιόνιο δημιουργώντας μία τρισδιάστατη αίσθηση.
Όπως η νέα S-Class, έτσι και η νέα C-Class είναι εξοπλισμένη με τη δεύτερη γενιά του MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακό και ευφυές, καθώς τόσο το hardware όσο και το λογισμικό έχουν κάνει άλματα προόδου. Επιπλέον, οι φωτεινές εικόνες των οθονών LCD διευκολύνουν τον έλεγχο των λειτουργιών οχήματος και ανέσεων.
Η οθόνη οδηγού και η οθόνη πολυμέσων προσφέρουν μια ολοκληρωμένη αισθητική εμπειρία ενώ οι πληροφορίες παρουσιάζονται με οργανωμένο τρόπο. Η Mercedes-Benz ανέπτυξε μια νέα αισθητική όσον αφορά στην οθόνη για την S-Class, η οποία πλέον θα αρχίσει να χρησιμοποιείται συστηματικά και σε άλλα μοντέλα.
Η εμφάνιση των οθονών μπορεί να εξατομικευθεί επιλέγοντας ανάμεσα σε τρία στιλ ενδείξεων (Discreet, Sporty, Classic / Διακριτικό, Σπορ, Κλασικό) και τρεις τρόπους λειτουργίας (Navigation, Assistance, Service / Πλοήγηση, Υποβοήθηση, Service).
Χάρη στον συστηματικό εξηλεκτρισμό και το έξυπνο downsizing των κινητήρων, η νέα C-Class θέτει νέα πρότυπα στον τομέα της αποδοτικότητας. Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει αποκλειστικά τετρακύλινδρους κινητήρες από την τρέχουσα οικογένεια αρθρωτών κινητήρων Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Εκτός από το Turbo, τόσο οι πετρελαιοκινητήρες όσο και οι βενζινοκινητήρες διαθέτουν ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) για έξυπνη υποβοήθηση στις χαμηλές στροφές κινητήρα, ως ήπιο υβριδικό σύστημα δεύτερης γενιάς. Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζεται η εξαιρετική απόδοση ισχύος. Το ISG χρησιμοποιεί ένα on-board ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt που προσφέρει λειτουργίες όπως ελεύθερη κύλιση, ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας και εξασφαλίζει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου. Με το σύστημα αυτό η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πολύ γρήγορα και άνετα, με αποτέλεσμα η λειτουργία Start/Stop να μην γίνεται σχεδόν καθόλου αντιληπτή από τον οδηγό, όπως και η μετάβαση από την κύλιση με τον κινητήρα απενεργοποιημένο έως την έντονη επιτάχυνση με τον κινητήρα σε λειτουργία. Στο ρελαντί, η έξυπνη αλληλεπίδραση ανάμεσα στο ISG και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης διασφαλίζει μία εξαιρετικά ομαλή λειτουργία.
Το κιβώτιο ταχυτήτων 9G-TRONIC εξελίχθηκε για την προσαρμογή της
ενσωματωμένης μίζας-δυναμό και τοποθετείται σε όλα τα μοντέλα
C-Class. Ο ηλεκτροκινητήρας, το ηλεκτρονικό σύστημα ισχύος και το
ψυγείο κιβωτίου ταχυτήτων έχουν πλέον μετακινηθεί μέσα ή προς το
κιβώτιο ταχυτήτων. Τα προηγουμένως απαραίτητα καλώδια έχουν
καταργηθεί, γεγονός που προσφέρει πλεονεκτήματα όσον αφορά στον
χώρο που χρειαζόταν για την τοποθέτησή τους και το βάρος. Επιπλέον,
έχει αυξηθεί η αποδοτικότητα του κιβωτίου ταχυτήτων, μεταξύ άλλων,
χάρη στη βελτιστοποιημένη συνεργασία με την ηλεκτρική πρόσθετη
αντλία λαδιού, η οποία μειώνει την ισχύ τροφοδοσίας της μηχανικής
αντλίας κατά 30 τοις εκατό. Ακόμη, χρησιμοποιείται μια νέα γενιά
του πλήρως ενσωματωμένου συστήματος ελέγχου κιβωτίου ταχυτήτων με
πολυπύρηνο επεξεργαστή, καθώς και νέα σχεδίαση και τεχνολογία
συνδεσιμότητας. Εκτός από την αυξημένη υπολογιστική ισχύ, ο αριθμός
ηλεκτρικών διεπαφών (interfaces) έχει μειωθεί δραστικά, ενώ το
σύστημα ελέγχου κιβωτίου ταχυτήτων ζυγίζει 30 τοις εκατό
λιγότερο.
Το σύστημα κίνησης 4MATIC των τετρακίνητων μοντέλων έχει εξελιχθεί. Το νέο σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς επιτρέπει τη μετάδοση υψηλότερης ροπής με ιδανική κατανομή των φορτίων αξόνων, για δυναμική οδήγηση. Συν τοις άλλοις, παρουσιάζει ένα σημαντικό πλεονέκτημα βάρους συγκριτικά με την προηγούμενη σειρά, συμβάλλοντας στη μείωση του CO2. Οι τεχνικοί μπόρεσαν να μειώσουν και τις απώλειες τριβής στο νέο κιβώτιο διανομής, το οποίο επιπρόσθετα διαθέτει κλειστό κύκλωμα λαδιού και δεν απαιτεί πρόσθετα μέτρα ψύξης.
Τα plug-in υβριδικά μοντέλα τέταρτης γενιάς θα ακολουθήσουν λίγο μετά το λανσάρισμα της C-Class στην αγορά. Ο εξηλεκτρισμός κάνει ένα μεγάλο άλμα προόδου, ενώ χρησιμοποιεί ως βάση τους ίδιους κινητήρες. Με ηλεκτρική ισχύ 95kW/(129 hp) και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων (WLTP), η plug-in έκδοση της C-Class λειτουργεί πλήρως ηλεκτρικά σε πολλές περιπτώσεις και για πολλές ημέρες χωρίς καθόλου χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης: πρόκειται για την υπερσύγχρονη, δίλιτρη έκδοση του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα M 254 με ισχύ 150 kW, ο οποίος δεν είναι μόνο πολύ αποδοτικός, αλλά και εξαιρετικά σπορ. Οι εκδόσεις με υβριδικό σύστημα σε συνδυασμό με πετρελαιοκινητήρα θα ακολουθήσουν αργότερα.
Η νέα C-Class είναι ιδιαίτερα ευέλικτη και σταθερή, χάρη στο προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα και την πιο άμεση σχέση μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης στον μπροστινό άξονα. Η γωνία διεύθυνσης στον πίσω άξονα είναι 2,5 μοίρες. Ως αποτέλεσμα, ο κύκλος στροφής μειώνεται κατά 43 εκατοστά στα 10,64 μέτρα. Επιπλέον, απαιτούνται λιγότερες στροφές του τιμονιού από τέρμα σε τέρμα. Με το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα και ανάλογα με το σύστημα κίνησης, απαιτούνται 2,1 αντί για 2,35 περιστροφές (σύστημα κίνησης στους πίσω τροχούς με σύστημα διεύθυνσης ανέσεων) ή 2,3 περιστροφές (εκδόσεις 4MATIC με σύστημα διεύθυνσης ανέσεων).
Σε ταχύτητες κάτω από 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς τροχούς και έως και 2,5° αντίθετα προς τη γωνία μπροστινού άξονα κατά τη στάθμευση. Έτσι, ανάλογα με την περίπτωση, το μεταξόνιο ουσιαστικά μικραίνει και το αυτοκίνητο γίνεται πιο ευκίνητο και ευέλικτο. Σε ταχύτητες πάνω από 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρέφονται έως και 2,5° προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς. Η ουσιαστική αύξηση του μεταξονίου προσφέρει αισθητά πλεονεκτήματα, όπως η βελτιωμένη ευστάθεια και ασφάλεια σε υψηλές ταχύτητες, κατά τη γρήγορη αλλαγή λωρίδας ή σε περίπτωση αιφνίδιου ελιγμού αποφυγής.
Η C-Class, η οποία σήμερα είναι διαθέσιμη σε περισσότερες από 100 χώρες, είναι από τα λίγα μοντέλα που προσφέρονται σε τόσο πολλές αγορές. Γι’ αυτό, κατά τη διαδικασία εξέλιξης του μοντέλου εξετάζονται περίπου 1000 παραλλαγές, μεταξύ αυτών όλες οι εκδόσεις κινητήρων και αμαξωμάτων, αριστεροτίμονα και δεξιοτίμονα μοντέλα, υβριδικές εκδόσεις ή μοντέλα 4-MATIC ώστε να πληρούν τις ίδιες απαιτήσεις. Επιπλέον, για τη συμμόρφωση με συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης, διατίθενται στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού – για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα που προορίζονται για την Ευρώπη εξοπλίζονται με κεντρικό αερόσακο. Αυτός παρεμβάλλεται ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού στη διάρκεια μιας σφοδρής πλευρικής σύγκρουσης, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο να έρθουν σε επαφή τα κεφάλια τους. Ο κεντρικός αερόσακος είναι ενσωματωμένος στην πλάτη του καθίσματος οδηγού, στο κέντρο του αυτοκινήτου.
Σε συνδυασμό με τα γνωστά συστήματα προστασίας PRE-SAFE® για μετωπικές και οπίσθιες συγκρούσεις, το σύστημα PRE-SAFE® Impulse Side (διατίθεται σε συνδυασμό με το πακέτο υποβοήθησης οδήγησης Plus) δημιουργεί μια εικονική ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης που εκτείνεται γύρω από το όχημα. Καθώς η ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης είναι περιορισμένη σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, το PRE-SAFE® Impulse Side μπορεί να απομακρύνει (ανάλογα με τον επιλεγμένο εξοπλισμό) τον οδηγό ή τον συνοδηγό από τη ζώνη υψηλού κινδύνου, μόλις το σύστημα ανιχνεύσει ότι επίκειται άμεσα πλευρική σύγκρουση. Για τον σκοπό αυτό, οι εσωτερικοί αεροθάλαμοι στα πλευρικά μαξιλάρια της πλάτης του μπροστινού καθίσματος φουσκώνουν μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου.
Παρακάτω δείτε αναλυτικά όλες τις εκδόσεις της νέας γενιάς της Mercedes-Benz C-Class
Τεχνικά στοιχεία μοντέλων Sedan και Estate (βενζινοκινητήρες):
|
|
C 180 |
C 200 |
C 200 4MATIC |
C 300 |
C 300 4MATIC |
Κυβισμός |
cc |
1496 |
1496 |
1496 |
1999 |
1999 |
Ισχύς |
kW/hp |
125/170 |
150/204 |
150/204 |
190/258 |
190/258 |
σε |
σ.α.λ. |
5500-6100 |
5800-6100 |
5800-6100 |
5800 |
5800 |
Πρόσθ. ισχύς (boost) |
kW/hp |
15/20 |
15/20 |
15/20 |
15/20 |
15/20 |
Μέγ. ροπή στρέψης |
Nm |
250 |
300 |
300 |
400 |
400 |
σε |
rpm |
1800-4000 |
1800-4000 |
1800-4000 |
2000-3200 |
2000-3200 |
Πρόσθ. ροπή στρέψης (boost) |
Nm |
200 |
200 |
200 |
200 |
200 |
Κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο |
l/100 km |
6.5-6.2 |
6.6-6.2 (6.7-6.3) |
6.9-6.5 |
7.0-6.6 |
7.3-7.0 |
Εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο WLTP |
g/km |
149-141 |
150-141 (153-143) |
157-149 |
159-150 |
168/161 |
Επιτάχυνση 0-100 km/h |
s |
8.6 |
7.3 (7.5) |
7.1 |
6.0 |
6,0 |
Τελική ταχύτητα |
km/h |
231 |
246 (240) |
241 |
250 |
250 |
Ακολουθούν τα στοιχεία κατανάλωσης κατά WLTP
|
|
C 180 |
C 200 |
C 200 4MATIC |
C 300 |
C 300 4MATIC |
Κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο WLTP |
l/100 km |
7.2-6.2 |
7.2-6.3 (7.4-6.5) |
7.6-6.6 |
7.4-6.6 |
7.9-7.0 |
Εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο WLTP |
g/km |
163-141 |
163-143 (168-149) |
172-151 |
169-150 |
180-160 |
Τεχνικά στοιχεία μοντέλων Sedan και Estate (πετρελαιοκινητήρες):
|
|
C 220 d |
C 300 d |
Κυβισμός |
cc |
1992 |
1992 |
Ισχύς |
kW/hp |
147/200 |
195/265 |
σε |
σ.α.λ. |
4200 |
4200 |
Πρόσθ. ισχύς (boost) |
kW/hp |
15/20 |
15/20 |
Μέγ. ροπή στρέψης |
Nm |
440 |
550 |
σε |
σ.α.λ. |
1800-2800 |
1800-2200 |
Πρόσθ. ροπή στρέψης (boost) |
Nm |
200 |
200 |
Κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο |
l/100 km |
5.2-5.0 (5.3-5.0) |
5.3-5.0 (5.3-5.1) |
Εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο WLTP |
g/km |
138-131 (140-133) |
139-132 (141-134) |
Επιτάχυνση 0-100 km/h |
s |
7.3 (7.4) |
5.7 (5.8) |
Τελική ταχύτητα |
km/h |
245 (242) |
250 (250) |
Ακολουθούν τα στοιχεία κατανάλωσης κατά WLTP
|
|
C 220 d |
C 300 d |
Κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο WLTP |
l/100 km |
5.6-4.9 (5.8-5.1) |
5.6-5.0 (5.8-5.1) |
Εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο WLTP |
g/km |
148-130 (152-134) |
148-131 (152-135) |