BMW iX3 - Η πρώτη ηλεκτρική X

Αμιγώς ηλεκτρική BMW κάνει την πρεμιέρα της στην γκάμα X. Η iX3 συνδυάζει το οδηγικό αποτέλεσμα BMW με καθαρό οικολογικό αποτύπωμα.

  • -
  • -

Μηδενικοί ρύποι και σπορ χαρακτηριστικά BMW συνδυασμένα με άνεση, λειτουργικότητα και ευρυχωρία ενός Sports Activity Vehicle (SAV). Με την iX3, το BMW Group συνεχίζει αποφασιστικά την υλοποίηση της εταιρικής στρατηγικής NUMBER ONE στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε κατά την εξέλιξη μοντέλων BMW i, εφαρμόζεται τώρα σε ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο προερχόμενο από τη βασική μάρκα BMW.

Η νέα BMW iX3 ενσαρκώνει τη στρατηγική φιλοσοφία «Δύναμη της Επιλογής» (Power of Choice) με την οποία το BMW Group ικανοποιεί ένα μεγάλο εύρος απαιτήσεων των πελατών και νομοθετικών ρυθμίσεων σε όλο τον κόσμο. Θα είναι το πρώτο μοντέλο της γκάμας που θα διατίθεται με τέσσερις επιλογές κινητήρων, δηλαδή με υψηλά αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel, plug-in υβριδικό σύστημα και αμιγώς ηλεκτρική.

Έχουμε ήδη οδηγήσει τη νέα ηλεκτροκίνητη BMW iX3 - Διαβάστε τις εντυπώσεις μας

Το λανσάρισμα της iX3 στην αγορά κάνει την έναρξη των πωλήσεών της αρχικά από την Κίνα, όπου και κατασκευάζεται και αργότερα θα ακολουθήσουν οι υπόλοιπες αγορές. Θα είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Shenyang, το οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive.

 


Αποδοτικά σύγχρονη

Η νέα BMW iX3 εμφανίζει ένα μοναδικό συνδυασμό που εστιάζει σε 3 πλεονεκτήματα. Την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα της, της ενεργειακής απόδοση των μπαταριών και της υψηλής ικανότητας φόρτισής τους. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να αποφευχθούν οι δυσανάλογα μεγάλες μπαταρίες, που συνήθως έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο βάρος του οχήματος, στη δυναμική συμπεριφορά και στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.

Η πρεμιέρα της νέας BMW iX3 σηματοδοτεί επίσης το ντεμπούτο της 5ης γενιάς της τεχνολογίας BMW eDrive. Οι τελευταίες εκδόσεις του ηλεκτροκινητήρα, των ηλεκτρονικών ισχύος, της τεχνολογίας φόρτισης και της μπαταρίας υψηλής τάσης δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για βελτίωση των επιδόσεων, της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και της αυτονομίας. Τα εξαρτήματα που εξέλιξε το BMW Group θα τοποθετηθούν και στα μοντέλα BMW iNEXT και BMW i4 από το 2021. Η BMW άλλωστε μετασχηματίζεται προς την ηλεκτροκίνηση και 25 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα προκύψουν έως το 2023.

Οι διακριτικές μπλε πινελιές στην εικόνα της νέας BMW iX3 παραπέμπουν στην παρουσία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Διατηρεί τις κλασικές αναλογίες ενός Sports Activity Vehicle και προσθέτει στο μείγμα ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που βελτιστοποιούν την αεροδυναμική απόδοση. Η εμπρός ποδιά και τα νεφρά της BMW στη μάσκα υιοθετούν κλειστή σχεδίαση χωρίς αεραγωγούς, ενώ το πίσω τμήμα είναι σμιλεμένο ώστε να μειώνει την αντίσταση του αέρα. Καινοτόμες, αεροδυναμικά σχεδιασμένες ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου, βοηθούν επίσης στον έλεγχο της ροής αέρα γύρω από το όχημα. Οι αεροδυναμικές ζάντες που κάνουν το ντεμπούτο τους στη νέα BMW iX3, μειώνουν το συντελεστή οπισθέλκουσας κατά 5% συγκριτικά με ένα αντίστοιχο όχημα με συμβατικές ζάντες. Με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,29 η νέα iX3 εικάζει ότι οι αεροδυναμικές λεπτομέρειες και προδιαγραφές της προσδίδουν ένα μαξιλαράκι 10 επιπλέον km αυτονομίας.

Το ηλεκτρικό μοτέρ, η μετάδοση και τα ηλεκτρονικά ισχύος είναι διατεταγμένα ως μία ολοκληρωμένη μονάδα. Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σύμφωνα με τις αρχές ενός σύγχρονου μοτέρ διέγερσης χωρίς τη χρήση μαγνητών, κάτι που επιτρέπει την αποφυγή σπάνιων γαιών στην κατασκευή του.



Η ενεργειακή του απόδοση είναι κατά 30% υψηλότερη συγκριτικά με τα μέχρι τώρα αντίστοιχα ηλεκτρικά μοντέλα του BMW Group και παράγει 286 ίππους και ροπή 400 Nm που διατηρείται σε όλο το εύρος απόδοσης. Επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε 6,8 sec, όπως η συμβατική BMW X3 xDrive30i, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται από τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 180 km/h. Η μεταφορά ισχύος γίνεται στους πίσω τροχούς και δημιουργεί την κλασική οδηγική σύνδεση με την εμπειρία BMW, κάτι βέβαια που συνδυάζεται με το εξελιγμένο  σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ARB, ώστε να διασφαλίσει και την ασφάλεια.

Η προηγμένη τεχνολογία εξέλιξης των μπαταριών προσφέρει 20% υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από την αντίστοιχη των κυψελών που χρησιμοποιούσε το BMW Group στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του μέχρι σήμερα. Ένα συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο 80 kWh - με ωφέλιμο 74 kWh - προσφέρει αυτονομία έως 459 km στον κύκλο WLTP και μέχρι 520 km σύμφωνα με το πρότυπο NEDC.

Στις νέες τεχνολογίες που κάνουν το ντεμπούτο τους στην 5η γενιά BMW eDrive περιλαμβάνεται μία καινοτόμα μονάδα φόρτισης, που αποστέλλει ισχύ τόσο στη μπαταρία των 400V όσο και στην ενσωματωμένη παροχή 12V. Όταν χρησιμοποιούνται τερματικά εναλλασσόμενου ρεύματος, επιτρέπει μονοφασική φόρτιση έως 7,4 kW και τριφασική έως 11 kW. Συνδέοντας το όχημα σε ένα σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC 150 kW), μπορεί να φορτιστεί έως το 80% της χωρητικότητάς της σε 34 λεπτά. Σε έναν τέτοιων προδιαγραφών φορτιστή μπορεί κανείς να προσθέτει 100 km αυτονομίας, με φόρτιση μόλις  10 λεπτών.

Η ιδιαίτερα λεπτή δομή των μπαταριών που είναι τοποθετημένες χαμηλά στο δάπεδο του αυτοκινήτου, χαμηλώνει το κέντρο βάρους κατά περίπου 7,5 cm συγκριτικά με τα συμβατικά μοντέλα BMW X3. Η στάνταρ προσαρμοζόμενη ανάρτηση περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, ώστε το οδηγικό αποτέλεσμα να παραμένει ενδιαφέρον, είτε αναζητάς άνεση είτε χαρακτήρα BMW. Αυτό όμως είναι κάτι που θα διαπιστώσουμε με την οδηγική γνωριμία που σύντομα θα διαβάσετε στο gocar. Για την ώρα κρατήστε ως πληροφορία τις τιμές που ξεκινούν από € 64.200 για τη βασική έκδοση, με την top έκδοση Impression να απαιτεί από τον ενδιαφερόμενο € 70.800.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...