Dacia Spring: Το φθηνότερο αμιγώς ηλεκτρικό της αγοράς!
Η Dacia αποκάλυψε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, με αυτονομία 230 km, το οποίο μάλιστα θα είναι το πιο προσιτό EV στην ευρωπαϊκή αγορά
- -
- -
Η Dacia ανοίγει ένα νέο
κεφάλαιο στην ιστορία της παρουσιάζοντας το πρώτο αμιγώς
ηλεκτρικό μοντέλο της. Το Spring είναι αποτέλεσμα της
εμπειρίας και της τεχνογνωσίας που έχει αποκτήσει το Group Renault στην
ηλεκτροκίνηση. Το κόμπακτ crossover θα είναι το πιο
φθηνό EV στην ευρωπαϊκή αγορά, κάτι που
αυτομάτως σημαίνει πως θα κάνει τη συγκεκριμένη τεχνολογία προσιτή
σε μεγαλύτερο μέρος του αγοραστικού κοινού. Είναι
χαρακτηριστικό πως στη Γαλλία τιμή εκκίνησης είναι τα 12.403
ευρώ! Προσφέρει χώρους για τέσσερις, ενώ ο
ηλεκτροκινητήρας του χαρίζει αυτονομία 230
km σε μικτό κύλο, και 305
km σε περίπτωση που κινείται κάποιος αποκλειστικά
στην πόλη. Θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις,
επιβατικό, για εταιρική αλλά και επαγγελματική χρήση, χωρίς πίσω
θέσεις και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών.
Η σχεδίαση του παραπέμπει σε SUV, στοιχείο στο οποίο συμβάλλει
και η απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 151
mm. Τα πλαϊνά προστατευτικά και οι μεγάλοι τροχοί
αναδεικνύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του, διατηρώντας όμως τα
στοιχεία που διακρίνουν ένα αυτοκίνητο πόλης, αφού το μήκος
του αγγίζει τα 3,73 m. Αναμφίβολα
διατηρεί αρκετά συγγενικά στοιχεία με τα υπόλοιπα μοντέλα της
Dacia, αν και είναι φανερά εκσυγχρονισμένο. Νέα είναι και τα
φωτιστικά σώματα, που ουσιαστικά φανερώνουν τη νέα
σχεδιαστική ταυτότητα της Dacia.
ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙΜΕΣ
ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ NEOY DACIA
DUSTER
Αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό, το οποίο και δανείζεται
αρκετά στοιχεία από τη Renault. Ο πίνακας οργάνων είναι
ψηφιακός, όπως προτάσσει η εποχή, ενώ στη κεντρική κονσόλα
ξεχωρίζει μία οθόνη αφής 7’’ ιντσών, η οποία και
είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto. Ιδιαίτερη σημασία
έχει δοθεί στους εσωτερικούς χώρους, με το Spring να
προσφέρει 100 mmγια τα
γόνατα των πίσω επιβατών. Παράλληλα, υπάρχουν αρκετές
εργονομικές θήκες, επιτρέποντας μάλιστα αποθήκευση 23 lt στο
μπροστινό χώρο επιβατών. Μεγάλος για την κατηγορία είναι και αυτός
των αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα αγγίζει τα
290 lt και με τα πίσω καθίσματα
κατεβασμένα μπορεί να φτάσει έως τα 620 lt.
Η λύση του ηλεκτροκινητήρα είναι απλή και με απόδοση 44
ίππων, αλλά και 125
Nm ροπής που συνδυάζεται με
μία μπαταρία 27,4 kWh δεν πρόκειται να βάλει φωτιά στην άσφαλτο…
Δεν είναι υπερβολή πως για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζονται
19,1 sec. Βλέπετε, στόχος του
Spring δεν είναι οι έντονες
συγκινήσεις, αλλά η πρακτικότητα. Η αυτονομία των 230 km
σε μικτές συνθήκες και των 305 km στον αστικό κύκλο, κάνουν
ευδιάκριτο το χαρακτήρα του αμιγώς ηλεκτρικού Dacia. Όσον
αφορά τη φόρτιση, σε οικιακή πρίζα χρειάζονται 14 ώρες για
πλήρη φόρτιση, ενώ σε Wallbox 7,4 Kwh απαιτούνται 5 ώρες. Ενώ στην
περίπτωση του ταχυφορτιστή σε λιγότερο από μία ώρα μπορεί κανείς να
δει την ενέργεια της μπαταρίας να φτάνει το 80%. Σε επίπεδο
αυτονομίας, διαθέτει δύο προγράμματα οδήγησης, με
το ECOνα εξοικονομεί
επιπλέον 9% ενέργεια, μειώνοντας βέβαια περαιτέρω την ισχύ
του κινητήρα και περιορίζοντας την τελική ταχύτητα στα 100
km/h.
Τέλος, το Dacia Spring θα είναι εφοδιασμένο με τα νεότερα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού, προσφέροντας τεχνολογίες που σήμερα θεωρούνται επιβεβλημένες. Το Spring είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να παραδοθούν στους κατόχους τους την άνοιξη, ενώ στη χώρα μας αναμένετα μέσα στο έτος που διανύουμε.